Swift II EPP reproductie bouwproject

Toch leuk al die LED's. :) Heb nog ergens een USB kerstboompje liggen. Eens kijken of daar niet wat mee te doen valt, al twijfel ik of deze genoeg licht geeft. ;)

Onze setup heeft overigens wat vertraging opgelopen, maar door het factuurbedrag*0.19 extra te betalen moet hij binnenkort toch aangeboden gaan worden...

accu bevestiging

Hallo,

Leuk om precies op het goede moment te lezen hoe jullie een mooie oplossing hebben gevonden voor het monteren van de accu. Ik heb recent ook een Swift voor mijn verjaardag gekregen van vrouw lief en alles er mooi opgebouwd maar hoe het met de accu moest wist ik nog niet precies en net toen ik tijd had om er naar op zoek te gaan zag ik hier al de oplossingen voorbij komen. Fantastisch toch zo'n forum waar iedereen lekker zijn ideeën kan delen zodat anderen er ook plezier van kunnen hebben. Wat is eigenlijk het beste, de accu in de lengte of in de breedte plaatsen? Heb al wel even snel een maiden vlucht gemaakt met een accu en wat tape en ik moet zeggen de Swift is een super gaaf ding om mee te vliegen.
Ik hoop er snel wat foto's van te maken dan kan ik mijn accu oplossing ook met anderen delen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Lipo in de lengte of in de breedte heeft te maken met hoe je uitkomt met je CG (zwaartepunt).

Kwestie van een beetje uitproberen door de accu er eerst los op te leggen ...

Nu las ik hier en daar dat de Swift niet superkritisch is op het zwaartepunt, maar toch is het wel goed om het op het juiste punt te hebben :)
Staat wel op het documentje wat erbij zit, ik geloof iets van 18,5 cm van de punt van de voorlijst.

@Jorrit: jij had toch een linkje naar de manual geplaatst ? Ik heb het hele draadje nou drie keer nagekeken, maar kan 'm nergens meer vinden :oops:

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Ha !

Dank voor je snelle reactie :)

Bij mijn Swift II zat een handleiding die afgedrukt is toen de toner waarschijnlijk op was ... bijna niet te lezen.

Nu is het dign niet zo ingewikkeld, maar het ging me even om het tape-schema en het juiste CG :) Mijn gokje was aarig goed, 180 tot 185 mm vanuit de punt gemeten :cool:

Grtz,
Menno

ik heb ook een rhino lipo van 1050mah. en hij is best heel goed vind ik.

En inmiddels is alle apparatuur binnen en ben ik verder gegaan met de bouw.

De setup. 8-)
swift_20.jpg

Servo gaten insnijden en uitfrezen.
swift_21.jpg

En de motorsteun ook aangebracht.
swift_22.jpg

Hij wordt mooi! Na lang gedoe en veel snaar gebreek is het mij nu ook gelukt om een mooie helft te snijden, ik ga straks de andere helft doen. Ik ga ook binnenkort even de zelfde setup bestellen, alleen gebruik ik 2X 3s500 parallel, dan hoef ik geen nieuwe accu's te kopen.

Maarten

Laatst bewerkt:
Gebruik je van dat getwist waslijn-draad? Als dat breekt is je stroom/ampèrage te hoog. Je zou kunnen proberen om dat te regelen, of je moet 2 kernen in elkaar getwist laten zitten.

Jorrit, prachtig freesje, maar met een scherpe houtbeitel krijg je die gaten er ook heel strak in, duurt wel wat langer en kost wat meer zweet :squarewink:. Beitel wordt wel bot van EPP, materiaal is te zacht, dus om na twee gaten even beiteltje scherpen.

Ik gebruikte gitaarsnaren, maar inmiddels heb ik weerstandsdraad van 0.5 mm en heb ik een veer aan de niet-snijkant zitten, zotat de draad strak gespannen blijft ookal zet hij behoorlijk uit door de opwarming.

Maarten

mijn setup was ook niet duur:)

Ik heb de volgende setup:

Motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2730 Brushless Motor 1500kv $9.20

Prop Hobbycity Online R/C Hobby Store : GWS EP Propeller (DD-7035 178x89mm) $0.85
Prop trekt 7,5A

Regelaar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 18amp Speed Controller $15.95
Een 12A kun je dus makkelijk gebruiken, daarmee kun je nog meer gewicht besparen. Ik had alleen eerst een andere motor in gedachte, die bijna dubbele aan stroom zou gebruiken, dus daarom heb ik een 18A regelaar. Voor het zwaartepunt is ie wel prima (als deze op de motormount gemonteerd word aan de bovekant)

Accu:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Rhino 1050mAh 3S 11.1v 20C Lipoly Pack $7.19
Ik zou nu voor een Hobbycity Online R/C Hobby Store : Rhino 1050mAh 3S 11.1v 40C Lipoly Pack $14.95 gaan omdat deze met 5C geladen mag worden(dus in 12 minuten vol). Met 2 van deze accu kan je bijna continue blijven vliegen.

Servo's
Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65

Ik bedoelde trouwens deze setup, maar met een andere regelaar. ik zie net dat jij een andere hebt.

Gtz. Maarten

Wij hebben ook de Plush 18A regelaar. Dus precies hetzelfde als Fabian's bovenstaande setup, op de accu na dan.

De motormount is ook gelijmd met contactlijm. :) Misschien laat ik die boutjes wel achterwege. Aan de onderkant zit namelijk net zo'n plaatje Coroplast met inslagmoeren. Dus dat is weer 8 gram extra. Laat het maar weg dus. ;)

ik lijm hem dan ook gewoon vast:) Zal ik daarvoor maar epoxy gebruiken, want secondelijm hecht niet zo lekker op dat plastic heb ik gemerkt..

Nu nog wachten op de stuurstangen, hevels en nieuwe regelaar, vorige brandde door toen ik de accu aansloot...

Zo, ben er ook klaar mee met de Swift II. Credits voor Jorrit voor het snijden van de vleugeldelen:

PICT2773.jpg

Dat bedoel ik dus: gewoon met een houtbeiteltje krijg je ook een gelikt en low budget gaatje

PICT2778.jpg

Hier wat loodgieterswerk gedaan ...

PICT2781.jpg

Carbonstaafje erin ...

PICT2784.jpg

De onderkant, nu alles even vast gezet en vliegklaar

PICT2787.jpg

En nog even creatief geweest met Ohracover. Dat spul plakt werkelijk overal op :)

PICT2786.jpg

Topview. Nou, met zo'n kleurstelling kan Beatrix trots op me zijn denk ik :mrgreen:

Het geheel weegt 276gr, zelfde setup als Jorrit.
Nou alleen nog wachten op mijn balancing converter, die Zippy lipo's hebben weer zo'n rotstekkertje wat niet op mijn lader zit :( Is in bestelling.

Ziet er goed uit! :thumbsup:

Mijn Swift gaat wel iets zwaarder worden denk ik. Balsa elevons en een lading tape. Maar gewicht zet door, dus alleen maar handig voor de combat. 8-)

WOW:worship:
die is wel erg mooi, dat doe ik je niet na denk ik:(
Ik heb even wat foto's gemaakt van mij voortgang tot nu toe.

Alle delen:
full

Tegen elkaar
full

Best strak al zeg ik het zelf:rolleyes:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back