Swift II EPP reproductie bouwproject

zou je je mallen misschien in een pdf kunnen zetten?:rolleyes: ik denk gezien de vele draadjes dat hier veel animo voor is. Het lijkt mij een leuk experiment om er een uit verpakkingsschuim te snijden en uit te proberen. Ik heb ze zien vliegen en moet zeggen dat ze erg leuk zijn.;)

Maarten

De mallen heb ik niet digitaal, dus in een PDF zetten gaat niet lukken. ;)

De setup is ondertussen besteld. Eigenlijk precies zoals Fabianvzwol op de vorige pagina omschreef, behalve de accu. Deze was uitverkocht, dus zijn we voor een 3s1p 15C 1000 mAh Zippy gegaan. Moet ook voldoende zijn.

1x - HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 2730 Brushless Motor 1500kv $9.20
1x - HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 18amp Speed Controller $15.95
2x - HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 1000mAh 3S1P 15C $7.59
3x - HobbyKing Online R/C Hobby Store : GWS EP Propeller (DD-7035 178x89mm) $0.85
2x - HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65

Totale kosten: $42,88 + $24,- verzendkosten. Totaal komt neer op €37,41 inclusief verzenden per persoon. En daarvoor heb je een motor, ESC, 2 servo's, 2 accu's en 3 propellers. Geen geld. ;)

Sommige laders zijn ook bruikbaar als nauwkeurig in te stellen stroombron.

Waar haal jij epp weg Jorrit?
Heb je nog wat reststukjes voor me?

Ik vroeg mij af, is het vliegen met een Zagi of wat voor een wing dan ook
lastig? Of liggen ze aardig stabiel in de lucht

IK heb de regelaar bovenop gemonteerd bij de motormount. Zeker met een lichtere accu zou ik de regelaar wat verder naar voren leggen, ik denk dat je dan beter uitkomt met je zwaartepunt.

Ik heb er natuurlijk wel verlichting op zitten, maar dat zit zowel op de Leading edge als aan de trailing edge, dus dat zal weinig invloed hebben. Ik vind mijn zwaartepunt wel goed, maar het zo toch wat naar voren mogen voor mn gevoel.

Met de setup die je nu hebt uitgekozen denk ik dat je rond de 290 gram vliegklaar gaat komen! Mijn swift weegt 330 gram inclusief verlichting en accu van 100 gram. Jou accu is toch zo 20 gram lichter, en de verlichting weegt ook zon 25 gram bij elkaar.

Die van mij kan heel erg goed zweven, dus ik denk dat dat bij jou ook het geval gaat zijn. lange vluchten zijn in ieder geval gegarandeerd met deze setup!

Laatst bewerkt:
Sommige laders zijn ook bruikbaar als nauwkeurig in te stellen stroombron.

Waar haal jij epp weg Jorrit?
Heb je nog wat reststukjes voor me?

Ik heb destijds met Rico nog een partij gekocht. Daarvan heb ik nu nog 1 plaat intact, dus nog materiaal voor 4 Swift II's denk ik. Daarna moet ik weer op zoek naar wat platen.

delta400_01.jpg

delta400_02.jpg

Maar ik heb nog een berg restmateriaal. Wat driehoeken van +/- 20x15x5cm en de snijschalen met contouren van de Swift II. Daar zou je nog 5mm en 10mm dik EPP uit kunnen snijden voor knutselprojecten.

Ik vroeg mij af, is het vliegen met een Zagi of wat voor een wing dan ook
lastig? Of liggen ze aardig stabiel in de lucht

Het is niet het meest gemakkelijke model om te vliegen. Je moet er toch wel wat ervaring voor hebben. Maar omdat het model niet verschrikkelijk kwetsbaar is en tegen een stootje kan, moet je toch best een eind komen denk ik. :) Als je in ieder geval maar goed met een rolroertrainer overweg kunt, moet dit uiteindelijk ook wel lukken.

zometeen even een 2e setje electronica bestellen voor mezelf. Dan vliegen hier volgende week nóg 2 swifts:).

Zou jij trouwens een fototje kunnen maken hoe jij je motormount hebt gemaakt, als dat af is? Gewoon iets van triplex fabriceren?

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik ben een tijdje geleden ook aangestoken door een clubgenoot :)

Ben er nog niet uit of ik nou een setje bestel of probeer samen met een clubmaatje een vleugeltje te snijden ;)

Simulator:
Ik kwam vandaag een Zagi 400 tegen voor Aerofly Pro Deluxe.
thumbnail-6577

Voor de liefhebbers staat hier het linkje.

Het betreft een Zagi met een span van 99,8 cm en een speed 400. Ik heb 'm in mijn Aerofly al aangepast naar een 1650 Kv outrunner en een Lipo van 150 gram :)

Setup voor Swift II:
Ik denk aan onderstaand setupje, vanuit Hong Kong:

Ik twijfel tussen onderstaande twee motoren:

Deze
TR2826-1350.jpg

Turnigy TR2826-1350, voor specs klik hier.

en deze:
TR2826-1650.jpg

Turnigy 2826-1650, voor specs klik hier.

Volgens mij heb ik nog een Towerpro 18A ESC liggen, anders zou ik kiezen uit onderstaande twee regelaars:

HK-18-20.jpg

Hobbycity SuperSimple 18-20A Regelaar, voor specs klik hier.
Hoe is het mogelijk zeg een regelaar voor nog geen tientje :)

of deze:

TR-P18A.jpg

Turnigy 18A Plush ESC, voor specs klik hier.

Van deze Plush serie regelaars lees ik goede recensies, de Super Simple ken ik niet :(

Lipo wordt deze:

R1750-3-20.jpg

Rhino 3S/1750 mAh 20C, voor specs klik hier.

of deze:

T1800-3-20.jpg

Turnigy 3S/1800mAh / 20C, voor specs klik hier.

Van beide weet ik echter niet met welke stekker ze worden geleverd, weet een van jullie dat ?
Ik zou er dan een stuk of vier bestellen, want die kan ik ook gebruiken voor de Polaris :) (en m'n Aero400 kistje).

Wie kan me vertellen of ik beter de 1350 Kv of 1650 Kv motor-variant kan bestellen ?

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
die motor gaat op een zagi echt als een speer. Had die motor eerst voor mijn swift in gedachte, maar ben dus naar zon 24 grammer gegaan. Heb deze motor aan een kamplid gegeven, en die ging met zn zagi echt lekker vliegen met deze motor!

Hey Fabian,

nou dat is mooi :) Dat wil je toch ook met zo'n ding :mrgreen:

Maar welke zou nou beter zijn die 1350 of 1650 Kv ?

Grtz,
Menno

Ik zie trouwens dat je voor die swift best grote accu's wil gaan gebruiken. Houd er rekening mee dat die moeilijk passen in het acculuikje, want mijn 3S1050mAh gaat er ook net in (en dan heb ik al wat schuim weggesneden).

Ik zou voor maximaal een 1300 mAh accu nemen, anders moet je het gat zo diep maken, dat je gewoon een heel gat in de vleugel krijgt.

Wat je wel kan doen, is de hele bovenkant (bij het accucompartiment) ook openmaken, en dan de onderkant weer dichtmaken, zodat de accu aan de bovenkant uitsteekt (ipv aan de onderkant)

Hoi,

hhhmm, zou kunnen ...

Ik heb eigenlijk een setupje samengesteld met drie dingen in mijn achterhoofd:

- Ik wil met een beetje wind ook nog kunnen vliegen, dan is een beetje gewicht niet erg :)
- Ik wil redelijk lang kunnen vliegen met een Lipootje
- Ik wil diezelfde Lipo's ook kunnen gebruiken voor Polaris (watervliegtuigje)

Ik weet niet of ik het bovengestelde nu wel kan halen ;)

Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen van het originele Accu vakje van de Swift II is ?

Grtz,
Menno

het origele vakje is echt extreem klein, is gemaakt voor 7 cellen nihm met 3 of 4 cellen naast elkaar.

Het acculuikje moet je dus zowieso groter maken. Met een 1300 of 1500 mah kun je ook met mijn setup meer dan een halfuur vliegen, met een 1050 mAh accu kan ik makkelijk 20 minuten vliegen. Een beetje wind heb ik ook weinig last van. Door het lage gewicht vliegt de swift naar mijn idee wel fijner. Ik zou gaan voor maximaal 350 gram. Dus als je dezelfde motor als ik neemt zou je nog een accu van 140 gram erin doen, dan zit je nog op een gewicht waarbij je en lekker lang kunt vliegen maar ook met de wind goed kunt vliegen. Ik vlieg met een 7*3.5 maar met een 7*6 zou je nog wat sneller kunnen gaan, trekt wel wat meer stroom (11A tov mijn 7.5A)

Hoi,

bedankt voor je reactie.

Het lijkt er op dat ik een wat zware setup heb gekozen ?
Overigens zie je in alle reviews en op sites dat er een axi 2208/26 wordt geadviseerd.
Dat is een 45 grams outrunner met een 1470 Kv geloof ik.

Is die 24 grams motor niet wat licht? Die heb in een aantal Kv varianten in gebruik op een paar shocky's ;)

Grtz,
Menno

Die 24 grams motor heb ik nu op mijn swift zitten en die weegt nu een goede 330 gram. Ik kan nét niet verticaal gaan met dit toestel.

Je kunt natuurlijk ook die motor nemen die je zelf aangeeft, met een 8*6 prop. Maar dat gaat op een zagi (die een stuk zwaarder is) al als een dolle. een 7*6 lijkt me dan een betere keus. Als accu zou je dan een 1300 mah of ietsjes groter kunnen nemen, maar kijk vooral naar de dikte van je accu, die moet het liefst zo dun mogelijk zijn.

Ik zou gewoon beginnen met zon 24 grams motortje, als dat te weinig is, kun je altijd nog een zwaardere motor monteren zeg ik maar:) En voor die €6 voor dat motortje hoef je het niet te laten.

Mijn keuze is mede gebaseerd op het Swift 2 draadje op RC-groups, waar veel mensen een vergelijkbare setup hadden.

zometeen even een 2e setje electronica bestellen voor mezelf. Dan vliegen hier volgende week nóg 2 swifts:).

Zou jij trouwens een fototje kunnen maken hoe jij je motormount hebt gemaakt, als dat af is? Gewoon iets van triplex fabriceren?

U vraagt, wij draaien. ;) Coroplast en polycarbonaat. Maar 2-3mm triplex en een strookje balsa moet het ook goed doen. :)

swift_12.jpg

polycarbonaat is toch gewoon plastic??

Maar ik heb iig wel een goed idee gekregen. Ik denk dan aan een baseplate van depron 6mm, en daar dan een driehoeksconstructie van balsa op doen, dun laagje epoxy eroverheen en klaar:)

BTW, is de MSJorrit Swift motormount ook te koop als bouwpakketje:mrgreen: (dan wil ik graag 2 stuks:))

Back