Swift II EPP reproductie bouwproject

@jorrit, heb je ook een "motormountje" voor die motor gekocht, want die zat er bij mij namelijk niet bij...

Nee, dat hebben we niet gedaan. In de omschrijving van de motor staat ook niet dat deze ontbreekt. Maar aan de andere kant staat er ook niet dat hij er wél bij zit. ;) Beetje mosterd na de maaltijd eigenlijk, zulke tips moet je vooraf geven. ;) We verzinnen wel wat, eerst het spul maar eens binnen krijgen...

ik had precies hetzelfde jorrit, krijg die motor thuis, kom ik er ook achter dat er niks bijzit...

Stomstomstom dat ik dat niet eerder tegen jou heb gezegd. Gewoon bij rctechnics bestellen, dan bestel je gelijk wat propjes mee;)

clublid zn swift is trouwens zo goed als af, ben vergeten de vorige keer fotos te maken...

Ziet er echt goed uit.

Gewicht zoals het nu eruit gaat zien komt ruim onder de 300 gram:D (is al ingetaped en alleen de servos en ontvanger moeten gemonteerd worden, dan is het klaar).

Met een 1300 mah accu zaten we op 270 gram met de componenten er nog opgelegd, dus ik denk dat we vliegklaar rond de 290 gram komen als we het ruim nemen.

Kijk, dat zijn goede berichten. 8-) Op welk vliegklaar gewicht zit je ongeveer met deze Swift?

ik zit op 336 gram vliegklaar, was eerst 298 gram maar wat meer gewicht is fijner vliegen en veeel stabieler. tevens gaat het bij een duikvlucht wat mooier door.
op de rc technics motor BM2409-12 Brushless Outrunner 1570KV heb inmiddels een 6x5,5 apc prop staan 14 ampere bij 16900 rpm en een vet geluid....

nog iemand een dikkere/snellere setup in gedachten?

Laatst bewerkt:
die schakelaar heb ik ook, deze is lastig aan te sluiten als je een separate accu voor verlichting wilt..dan moet de min aan de ontvangeraccu aan elkaar en is de scheiding alsnog weg.

Ik weet niet of dat nog gevolgen heeft?

Ik zag dat er in dit draadje zwarte EPP gebruikt word .
Had vroeger ook een zwarte EPP Zagi, dat was net een slappe doek , in tegenstelling met de witte EPP Zagi die ik nu heb ( is veel stijver ...)

Laatst bewerkt:
Savonds vlieg ik toch met verlichting aan, dus waarom zou ik daar een schakelaar voor gebruiken. Ik heb gewoon op de regelaarkant een extra stekkertje gemaakt, zodat ik daarmee de verlichting aan en uit kan zetten, werkt prima en is ook veel makkelijker vind ik. Verlichting werkt dus ook gewoon op mn vliegaccu. 's avonds kan ik dan nog steeds +-15 minuten rondvliegen.

Nachtvliegen is de swift inderdaad wel supergoed geschikt voor!

die schakelaar heb ik ook, deze is lastig aan te sluiten als je een separate accu voor verlichting wilt..dan moet de min aan de ontvangeraccu aan elkaar en is de scheiding alsnog weg.

Ik weet niet of dat nog gevolgen heeft?

Ik ga gewoon de spanning van de vliegaccu afnemen...
s' Nachts ga je toch niet zo lang vliegen.

Laatst bewerkt:
Had vroeger ook een zwarte EPP Zagi, dat was net een slappe doek

Je hebt EPP in allerlei gradaties en dichtheden. :)

Inmiddels is hij helemaal klaar en is het wachten op de setup...

Ailerons vastgeplakt met glasvezeltape.
swift_19.jpg

mijn eigen swift is ook bijna klaar, de regelaar+motor+ontvanger moeten erop en ik moet nog even stuurstangetjes maken maar dan is die denk ik wel af:)

Jorrit, nog bedankt voor de motormount!

Hoi,

vandaag de setupjes besteld, nou maar wachten op de pakjes :)

Uiteindelijk komt dit er op:

Himodel 2600 Kv / 36 grams motortje:

3110.gif

Speedpropje 6 x 4:

4567.gif

Himodel ESC 25A / 18 gram:

2106_1.gif

Lipootje Turnigy 3S/1300 mAh:

T1300-3-20.jpg

Mooi setje :) Ben benieuwd hoe snel dat wordt :roll:

Ik heb weliswaar een APC 6x4 voor de Swift II klaarliggen, maar over dit propje werd op mbf goed geschreven.
Ik dacht dan laat ik er maar eens twee meekomen voor $ 1,10 p/st :), hebben we een reserve propje.

Komt bij dat ik voor de Polaris (watervlieger) ook een 6x4 propje nodig hebben, komt dus altijd wel van pas.

Verder heb ik buiten de 2 stuks 3S/1300 ook een 3S/1000mAh besteld.

Wat me trouwens opviel met bestellen, is dat de Hobbycity verzendkosten tov Himodel wel flink hoger uitvallen.
Bij beide gewoon China Small Air Parcel genomen, pakjes ongeveer gelijk gewicht.
Verzenden HC = $ 19,95, verzenden Himodel = $ 8,17. Bij Himodel kan je voor $1 extra verzekerde verzending kiezen :)

EDIT: nog even vergeten te melden, de Turnigy Lipootjes mogen met 2C geladen worden :)

Dat is mooi een halvering van de laadtijd :thumbsup: Als je dan 3 Lipootjes hebt kan je toch aardig doorvliegen hoor, amper tijd om een bakkie koffie te doen tussendoor :mrgreen:

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
@rceflyer

heb je wel de goedkoopste manier van verzenden gekozen bij hobbycity, soms kiest ie een iets duurdere uit namelijk..

Ik heb juist het gevoel dat himodel soms duurder is in het verzenden. Ach maakt allemaal niet zoveel uit.

Ik heb ook die motor gekozen met een Supersimple regelaar van 25-30A (bij goedkope regelaar neem ik toch liever een iets "hogere" regelaar). Hopelijk werkt die regelaar ook nog goed bij 19.000 toeren.

Ik heb nu een 5*5 propje liggen, maar mij is ook aangeraden om een 6*4 te nemen. IK ga het eerst proberen met de 5*5.

Laatst bewerkt:
Hoi,

ja het was de goedkoopste manier van verzenden die ik koos, bij een gewicht van 750-1000 gram. Toch echt $ 19.95. Komt bij dat Hobbycity tegenwoordig wel behoorlijke gewichten vermeld, een propje van 5 gram wordt vor 20 gram er bij geteld :(

Scheelt toch behoorlijk.

Die regelaar die ik heb gekozen kan "burst" 30A hebben gedurende 30 sec :)
Komt dus wel goed :yes:

Grtz,
Menno

die regelaar die ik heb kan ook de stromen makkelijk aan, maar ik las in een van de revieuws dat de regelaar de motor niet meer "bij kon houden" als deze over de 20.000 toeren zou gaan.

Als je een 6*4 propje over hebt, dan wil ik die wel overnemen:D

Back