Swift II EPP reproductie bouwproject

Hoi,

nou die houdt ik niet over, want ik moet ook een Polaris van een propje voorzien :) Anders had je 'm wel kunnen overnemen.

Wat betreft regelaar, dat komt wel eens voor bij sommige regelaars.
Heb ik idd geen rekening mee gehouden, maar ik ben het in de praktijk ook nog niet tegengekomen ;)

Ik heb even gekeken bij de specs en in de handeiding van de ESC, staat helaas niets over een max rpm :)

Nou gaat deze combi er ook maar een klein beetje overheen denk ik:

belaste rpm = (Voltage x Kv) x 3/4 = (11,1V x 2600 Kv) x 3/4 = 21645 rpm.

Daar komt bij dat de Lipo onder belasting vaak minder spanning afgeeft en dat je in de praktijk ook bijna nooit continue volgas vliegt :)

Ik denk dat het wel zal lukken, anders moet ik naar een grotere spoed om de toeren wat te drukken ;)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Tape vs carbon?

Ik heb nog wat 3x1 mm carbons strips liggen, zit er nu over te denken om aan onder en bovenkant een sneetje te maken met een hobbymes en aan beide zijden zo'n strip in te lijmen. Lijkt me wel een goed alternatief i.p.v. carbon staaf of tape. Fotootje:
Afb025.jpg

Bijkomend voordeel is dat antrachiet kleur van carbon goed matched met kleur van het depron.

Peet

Als je er dan voor kiest om hem in een flauwe boog te leggen 'doet' hij volgens mij nog meer. Kan het niet motiveren (met krachten ed.) maar bij mijn Swift voldoet het goed.

groet,

Erik

ik heb ook in mijn andere Swift een carbon ligger zitten in een boog, dat werkt echt heel erg goed. De stijfheid neemt heel erg toe. Op mijn "chill/verlichte" swift gaat het prima.

Er zit alleen nog wat draaing in de vleugel, maar wellicht kan je die met een 2e ligger in (eventueel ook in een boog) nog beter wegkrijgen.

heb je ook verlichting aan de onderkant?

Mijn swift is nog net iets extremer denk ik:). Aan de onderkant heb ik zowel aan de voorlijst als aan de achterlijjst een hele lichtstrook zitten namelijk. Aan de bovenkant heb ik per wingtip ook nog 6 led's zitten en in het midden aan de bovankant ook nog 6.

In totaal ruim 2 meter verlichting en 126 leds in totaal!

Laatst bewerkt:
Ikzelf heb de groene en oranje van Hobbycity.

Ik raad je toch ten zeerste aan om aan de onderkant ook verlichting te doen, zonder verlichting aan een van de 2 kanten is het echt moeilijk vliegen. Ik ben dus blij dat ik wat een de wingtips heb gedaan, want zonder die lampjes is coordinatie in de bochten een stuk moeilijker.

Als je dus nog wat overhebt aan verlichting, zo ik aan de tips van de vleugel aan de onderkant ook wat plakken.

dat lumifly spul is veel te duur voor wat je er voor krijgt, die LED strips daarentegen zijn echt supergoed

maar terug naar de swift:D

Mijn swift heeft ondertussen al 4 verschillende accumontage's gehad, maar na alle depron montages gefaald hadden, heb ik maar een heel dun houtje gepakt(stripje voor op laminaat oid) en heb dat gebruikt, Dat is heel sterk en ook héél ligt, de accu komt nu echt niet meer los:D

Nog even wachten op de motor+regelaar, dan kan ik de swift afmaken:D

deze manier kon ik jammergenoeg niet gebruiken, mijn swift moet zo gestroomlijnd mogelijk zijn, om zo hard mogelijk te kunnen gaan, dan mag de accu dus niet uitsteken. Ik heb dus de vleugel op de plek van de accu zo dun mogelijk gemaakt, ik zit nog net niet door de vleugel. Om scheuren tegen te gaan zit er aan de bovankant dus ook wat extra glasvezeltape.

Een foto zegt meer dan 1000 woorden:

Afbeelding001.jpg

Afbeelding002.jpg

Afbeelding004.jpg

Zou je nog een foto kunnen maken hoe het er dan uitziet als de accu erin zit.

De manier die ik nu heb was voor mijn gevoel de enige "makkelijke" manier om ervoor te zorgen dat én de accu heel stevig vastzit én dat er zo min mogelijk uitzteekt. Het piepschuim is zo dun op de plek van de accu, dat ik na 1 keer tape verwijderen van de vleugel al bijna erdoorheen kon kijken:mrgreen:

hopelijk kunnen we straks allemaal weer de grote "mug" uithangen:D

oke, tis duidelijk:D Jammergenoeg is die swift zo "dun" aan de voorkant dat mijn 1050 mAh er maar net ingaat qua hoogte, een dikerre accu zou er echt niet meet netjes ingaan.

Ik hoop een snelheid van 100-120 km/h te halen, dus we zullen zien

150 km/h propseed met een 5*5 prop
115 km/h propseed met een 6*4 prop

de vraag is, of die propspeed bij een 5*5 ook tot zijn recht komt, wat denken jullie?

Hee Fabian,

hoeveel capaciteit heeft dat Rhino Lipootje ?

Jij hebt het val aardig moeten uitdiepen las ik. Ik heb een paar Turnigy Lipootjes (1300 mAh) besteld, die eigenlijk iets te diep zijn :(

De 1000 mAh variant heb ik er ook bij, die zij precies diep genoeg om helemaal in het vak te passen, maar ik wilde wat meer vliegtijd, vandaar dat ik ook wat 1300 mAh Lipootjes heb besteld.

Als je genoeg Lipootjes hebt (Turnigy mag met 2C worden geladen), kan je toch aardig blijven doorvliegen :)

Grtz,
Menno

oke, tis duidelijk:D Jammergenoeg is die swift zo "dun" aan de voorkant dat mijn 1050 mAh er maar net ingaat qua hoogte, een dikerre accu zou er echt niet meet netjes ingaan.

Ik hoop een snelheid van 100-120 km/h te halen, dus we zullen zien

150 km/h propseed met een 5*5 prop
115 km/h propseed met een 6*4 prop

de vraag is, of die propspeed bij een 5*5 ook tot zijn recht komt, wat denken jullie?

de beperkende factor zit hem denk ik in het materil en nietin de motor/prop. gewoon proberen wat het best vliegt.. denk dat 80km/u wel te halen moet zijn

@menno

de accu is de volgende HobbyKing Online R/C Hobby Store : Rhino 1050mAh 3S 11.1v 20C Lipoly Pack $7.19

in het echt isssie 17 a 19 mm dik, en dat gaat dus net als je de accu helemaal in de vleugel wil hebben

@dutchspider
Als ik met een hele rustige swift met een 24 grams motortje al met gemak de 60 haal, denk ik dat ik met deze een stuk harder kan. De propseed op die swift is namelijk rond de 60 km/h en op de nieuwe swift een goede 2 keer zo groot.. Daarbij is mijn 2e swift iets gestroomlijnder dan de eerste, waar ik dus ook weer snelheid op kan winnen.

Laatst bewerkt:
Back