ik ben een swift aan het bouwen met een edf er op.
de vleugel heb ik bekleed met balsa en daarna afgewerkt met glasmat en epoxy.
mooi kleurtje er op gespoten en nu is hij bijna klaar.
als edf heb ik een 65 mm fan met een 400 watt 3700 kv motor op 3 cellen.
deze setup moet ongeveer 900 gram static thrust geven met max 33 amp.
ik heb het nog niet nagemeten dus bind me er niet op vast he.
totaal gewicht van de swift is nu 940 gramm incl de lipo.
vrij hoog vind ik zelf maar dit moest omdat ik extra lood in de neus moest leggen ivm het balans punt.
heeft er iemand ervaringen met het bouwen van een edf op een flying wing en kan iemand me vertellen hoe de stand moet zijn van de edf unit ten opzichte van de vleugel.
moet de uitlaat meer omhoog wijzen of moet ie juist weer neutraal staan ten opzichte van de vleugel.
als iemand tips heeft zijn ze van harte welkom.
m.v.g eric
ik zal vandaag proberen om een paar foto's te maken en erbij te zetten want dan zien we ook waar het over gaat he.
de vleugel heb ik bekleed met balsa en daarna afgewerkt met glasmat en epoxy.
mooi kleurtje er op gespoten en nu is hij bijna klaar.
als edf heb ik een 65 mm fan met een 400 watt 3700 kv motor op 3 cellen.
deze setup moet ongeveer 900 gram static thrust geven met max 33 amp.
ik heb het nog niet nagemeten dus bind me er niet op vast he.
totaal gewicht van de swift is nu 940 gramm incl de lipo.
vrij hoog vind ik zelf maar dit moest omdat ik extra lood in de neus moest leggen ivm het balans punt.
heeft er iemand ervaringen met het bouwen van een edf op een flying wing en kan iemand me vertellen hoe de stand moet zijn van de edf unit ten opzichte van de vleugel.
moet de uitlaat meer omhoog wijzen of moet ie juist weer neutraal staan ten opzichte van de vleugel.
als iemand tips heeft zijn ze van harte welkom.
m.v.g eric
ik zal vandaag proberen om een paar foto's te maken en erbij te zetten want dan zien we ook waar het over gaat he.