Swift motor, downtrust of uptrust

Dirk

Forum veteraan
De Swift heeft een heeft een motor die standaard gemonteert is met een "uptrust" de meeste vliegende vleugels hebben een "downtrust" positie voor de motor......(als ik dit tenminste goed interpreteer...)...bij de meeste VV's wijst de hartlijn van de aandrijving t.o.v. het vleugelprofiiel naar beneden (bij een Pusher-prop)..en bij de Swift juist andersom..

Maar heeft het zin dit aan te passen......

Ik heb er één met SP280..leuk voor indoor maar buiten....motorzwevertje :?:...erg tam...maar ja ik ben ook een ouwe (piep)...

Ik vlieg met de speed 300 versie met 7cellen 500AR. Uit de reakties van medevliegers merk ik op dat men positief verbaasd is over de prestaties.
Als je dus wat meer buiten wil vliegen, zou je deze versie eens uit kunnen proberen.
Verder vliegt hij mooi neutraal bij rug en normale vlucht. Ook bij het gasgeven gedraagt hij zich helemaal netjes. Ik zie bij mijn swift dus geen enkele reden om de iets te veranderen aan de motor-domp-stelling.

Dirk zei:
De Swift heeft een heeft een motor die standaard gemonteert is met een "uptrust" de meeste vliegende vleugels hebben een "downtrust" positie voor de motor

Dirk, bij duwende hoog geplaatste motor uptrust,
bij trekkende motor downtrust.

Ik ben een van die vliegers ! ;) Al is dit wel dee eerste versie die ik met 500 cellen zie, en welke beduidend meer pit heeft dan de NiMh uitvoering.

Overigens neem ik er ook eens mee van de beurs, wel met Lipolys !
Hans ik heb inmiddels cellen en lader (zelfbouw). Misschien kunnen we volgende week ergens gastvliegen ? (of in nieuwkoop maybe?)

Overigens neem ik er ook eens mee van de beurs, wel met Lipolys !
Let op: 3S Lipo + speed300 6V = gesmolten vertraging(1:5) Maar hij ging wel verticaal :D
3S Lipo + speed300 7.2V = heel lang (sloom)vliegen (1:3)

Op naar de 3S2P met mini-LRK :!:

Lagge! ;) In ieder geval een goeie tip met 300 6V en 1:5.
Bestel wel een iets pittiger vertraginkje. Welk propje gebruiktje je, en wat trok de 300 6V aan amps?

Ik heb nu m'n 300 7,2 met 3s1p met gunther en apc 5.6*3 op 5 vs 4,5 amp. (weliswaar op een holiday maargoed)

ik heb de swift met de standaard 300 motor op 2s1p lipolys geprobeerd maar ben niks onder de indruk helaas :-( de cellen trekken het niet.
toch 2s2p (genoodzaakt) proberen dan ? wel 2 ampere aanwezig dan :-)

ik geloof dat de standaard setup het liefst 8 ampere trekt, voor 1020 kokams gaat dit niet lukken, 3s1p zou best eens goed kunnen gaan, wel proppen naar 5 amp max.

met 50 watt vermogen gaat ie van hans toch als een zeeeer acrobatisch vleugeltje door de lucht.

Als 2s1p het al niet red (te veel stroom) met de standaard setup, dan zeker niet handig om er nog een celletje bij te gooien.

Proppen voor 5A op zich een goed idee (klein propje dan), maar kunnen de motor (sp300 6v?) en vertraging dat wel aan? Ik denk het niet.

Ik schat dat het 60.000 rpm moet gaan draaien. Denk niet dat het heel blijft.

Betere oplossing mischien: SP300 7,2 op Kokam 1020 3S1P..met de SP280 vertraging/prop... "verbruik" zo rond de 50W (1W per gram motor, mot kennen)...ook leuk op een Holiday..

Lagge! In ieder geval een goeie tip met 300 6V en 1:5.
Bestel wel een iets pittiger vertraginkje. Welk propje gebruiktje je, en wat trok de 300 6V aan amps?
De speed 300 6V trok volgas max 10,4 A maar mijn motortje was al wat versleten. Zowel accu 3S1P als motor kunnen maar kort volgas verdragen.
Het was voor mij meer een experimentje zou dit niet als standaard aandrijving willen adviseren.

Ik had al eerder een vastloper met m'n vertraging gehad toen met 8 x NiCad. Ik denk een set-up met 7 NiCad of 8 NiMH het maximum is dat de vertraging aankan.

Back