Swift S-1 klaar , volgende project 2 motorige Sleper?

Nu de Swift zwever 3.20mtr zo goed als klaar is :D (eerst een paar proefvuchtjes doen als het weer het toelaat) en dan de laatste paar dingetjes
normal_Pict5606.jpg

Heb ik alvast het volgend project op de bouw tafel gezet:
Een 2 motorige Dornier 28 van ongeveer 3mtr . De bedoeling is om hier van een sleper te maken.
normal_Pict5613.jpg

Het idee is om er twee ZG45 op te zetten maar of dit haalbaar is (plaats en constructief) moet ik nog bekijken. (op het tekeningetje wat er bij zit, staat dat het normaal voor 2x10cc is ??? :? ?? )

Na lang wachten op goed weer en tijd was het vandaag zover de "maiden" van mijn Swift
normal_swiftlaag.JPG

Zwever_sleeplaag.JPG

Alles is goed verlopen :lol: De zwever mag zoals al verwacht zwaarder worden (hij weegt nu ongeveer 4Kg)
, ik denk dat ik begin met 1Kg extra.
Het enige wat mis ging is dat de cockpit kap los kwam bij de tweede start.
Bij de derde vlucht geprobeert te slepen in rug vlucht en dat ging zelfs wonderbaarlijk goed.
Met dank aan Rosé (de sleper van dienst) :wink:

Nu de laatste loodjes nog en dan is hij klaar voor het komende seisoen,
en dan kan ik me volledig toeleggen op de Do-28 "sleper"

Hallo Eric,

zo te zien is rosé zijn sleper ook in orde. Heeft hij veel moeten veranderen? En ik dacht dat rugvlucht in de sleep alleen in zwartberg mag gedaan worden of door ervaren piloten!!!!!! Spijtig dat je hier geen foto van hebt.
By the way, zeer mooie swift. Ik denk dat alexander jaloers zal zijn.

Groeten Kris

Ik heb een hekel aan lege cockpits (ghost-cockpits), onder het moto als er maar iets in zit heb ik er maar een speeltje ingezet van onze (overleden) trouwe viervoeter.
Wat is er lelijker dan een perfecte mooie schaalkist in een lowpass met een lege cockpit? :oops:

Ik heb niet de intensie om een Acro programa te gaan vliegen daar zweef/oefen ik te weinig voor.
Gewoon wat raggen en losse figuren vliegen (looping, roll,snaprol, rugvlucht,vierpuntsrol etc) dat is wat me meer intereseert.

GRTJS
Eric

dat is erg jammer ik heb als motto als ik rag leer ik te weinig (al is het soms leuk om te doen) maar het liefst vlieg ik toch progrmma's en zie ik het liefst mooie op schaal gedailtairde cockpits maar soms heb ik ook met dit soort kisten mooi afgewerkt is ook mooi (al zie ik dit niet vaak omdat we een aantal zeeeeeer mooie swifts en foxen bij ons rond vliegen zoals die van Jaap niemeiyer die mooi gedaitaireed is maar te "gekocht" helaas jammer ik zou toch eens proberen wat figuren te vliegen van het wedstrijd programma als je er nu eenmaal mee bezig bent zal je merken dat het moeilijker is als het lijkt en verslavend werk (in het begin ragte ik ook maar wat rond)
:oops: :oops: maar nu ik eenmaal de smaak te pakken heb doe ik niet meer anders (behalve dan als ik mijn volledige programma heb gevlogen en nog wat tijd over heb voor een rolling turn b.v.)

Met Vriendelijke Groet Dennis

Back