Hoi,
Had een zwever besteld, de Swift, om laters ergens aan de helling te gaan zweven. Had het pakket aan de kant gelegd, want de vleugels leken me te lastig. Had er wat over gelezen, en bah....dat leek me niets, Wel had ik de Slingshot gemaakt ( ook van Causemann ), een DLG achtige EPP, ook voor aan de helling. Die was zeer eenvoudig te maken. In ieder geval...gisteren besloot ik toch ook de Swift te maken.

1...Inhoud pakket ; 17 depron delen + depron hulpstuk ; latje 10x3x100mm ; wieltje
2...Op de leading edge moeten de 3mm depron repen geplakt worden, en daarachter moet een geultje komen, waar het latje in gelijmd moet worden.
3...De onderste vleugeldelen tegen elkaar aan geplakt en de 3mm repen geplakt. Het latje moet in midden 9mm hoog zijn en aan de randen 5mm. Met een mes langs getekende rand gesneden, en wat recht geschuurd.
4...Wat gewicht is nodig om de naad goed te lijmen.
5...Nu heb ik latje in de geul gelijmd en tegen 3mm depron, en geul is niet mooi recht, vandaar wat extra gewicht om het tocht recht te lijmen.
6...Hier is het latje beter zichtbaar.
7...De body delen, heb ik met verdunde houtlijm tegen elkaar gelijmd, best wel waterig was het, en had mijn twijfels, de kleinere delen goed besmeren met een kwast, en daarna tegen het grotere deel plakken, en een keukenrol erbij, want het druipt er echt vanaf. Had 2 helfen gemaakt, ieder 4 repen depron breed. Nadat alles gelijmd was, kon je de delen allemaal nog bewegen. Hierop heb ik wat gewicht gelegd, en een nacht laten drogen. En dit is het resultaat na een nacht drogen, de gewichtjes er vanaf. Het zit mooi tegen elkaar geplakt, en het water uit de lijm is vervlogen. Wauw....wist niet dat je depron kon plakken met verdunde houtlijm.
8....Toen begon het schuurwerk....Aan de trailing edge het ik aan de onderkant 1,5 cm schuin omhoog geschuurd, en aan de bovenkant richting latje. Aan de trailing edge heb ik 3 cm schuin afgeschuurd tot bijna 0. Hier was het depron hulpstuk voor, een vorm van de vleugel.
9....Na een tijdje schuren kreeg ik de vorm er wat in.
Had een zwever besteld, de Swift, om laters ergens aan de helling te gaan zweven. Had het pakket aan de kant gelegd, want de vleugels leken me te lastig. Had er wat over gelezen, en bah....dat leek me niets, Wel had ik de Slingshot gemaakt ( ook van Causemann ), een DLG achtige EPP, ook voor aan de helling. Die was zeer eenvoudig te maken. In ieder geval...gisteren besloot ik toch ook de Swift te maken.

1...Inhoud pakket ; 17 depron delen + depron hulpstuk ; latje 10x3x100mm ; wieltje
2...Op de leading edge moeten de 3mm depron repen geplakt worden, en daarachter moet een geultje komen, waar het latje in gelijmd moet worden.
3...De onderste vleugeldelen tegen elkaar aan geplakt en de 3mm repen geplakt. Het latje moet in midden 9mm hoog zijn en aan de randen 5mm. Met een mes langs getekende rand gesneden, en wat recht geschuurd.
4...Wat gewicht is nodig om de naad goed te lijmen.
5...Nu heb ik latje in de geul gelijmd en tegen 3mm depron, en geul is niet mooi recht, vandaar wat extra gewicht om het tocht recht te lijmen.
6...Hier is het latje beter zichtbaar.
7...De body delen, heb ik met verdunde houtlijm tegen elkaar gelijmd, best wel waterig was het, en had mijn twijfels, de kleinere delen goed besmeren met een kwast, en daarna tegen het grotere deel plakken, en een keukenrol erbij, want het druipt er echt vanaf. Had 2 helfen gemaakt, ieder 4 repen depron breed. Nadat alles gelijmd was, kon je de delen allemaal nog bewegen. Hierop heb ik wat gewicht gelegd, en een nacht laten drogen. En dit is het resultaat na een nacht drogen, de gewichtjes er vanaf. Het zit mooi tegen elkaar geplakt, en het water uit de lijm is vervlogen. Wauw....wist niet dat je depron kon plakken met verdunde houtlijm.
8....Toen begon het schuurwerk....Aan de trailing edge het ik aan de onderkant 1,5 cm schuin omhoog geschuurd, en aan de bovenkant richting latje. Aan de trailing edge heb ik 3 cm schuin afgeschuurd tot bijna 0. Hier was het depron hulpstuk voor, een vorm van de vleugel.
9....Na een tijdje schuren kreeg ik de vorm er wat in.