Swinging Denmark F3K 2010

Results:

swdk2010l.jpg

The full excell sheet can be downloaded from:
http://www.noerskov.eu/F3K_Score_Swinging_DK_2010.XLS

Peter en Arjen gefeliciteerd.

@ Peter,
Ik hoop dat je je realizeert dat je nu wel in eens de top favoriet voor het duits open bent.

PHP:
Peter en Arjen gefeliciteerd

Peter,

Niets overdrijven . . . Er was zeer weinig weerstand in Denemarken. Zelfs Lance Armstrong had forfait gegeven.:rolleyes:

Dit was een klein wedstrijdje Holland tegen Holland. OK, toegegeven, Friesland heeft gewonnen. Dit is op zichzelf uitstekend nieuws.

In Herentals man, daar worden de lakens uitgedeeld. En ter voorbereiding vliegen we nog die extended regional in Delmenhorst bij Martin Kopplow
alom bekend als Dr. K

Groetjes en alles van die asbestus,

Yves

PS : Bas, is dit scherp genoeg, of moet er soms nog ietwat Tabasco bij ? :rolling:

Hoi Yves,

na het lezen van bovenstaande reaktie zullen een aantal piloten een stuk relaxter naar het Duits Open gaan. En ja, voor de Swinging Denmark was die net scherp genoeg bewaar de Tabasco voor de extended regional.

Bas

P.s. ben je al helemaal hersteld van de blessure die je in Meerhout opgelopen hebt?

Laatst bewerkt:
Hoi Yves,

na het lezen van bovenstaande reaktie zullen een aantal piloten een stuk relaxter naar het Duits Open gaan. En ja, voor de Swinging Denmark was die net scherp genoeg bewaar de Tabasco voor de extended regional.

Bas

P.s. ben je al helemaal hersteld van de blessure die je in Meerhout opgelopen hebt?

Hoi Bas,

Mijn bedoeling was alleen om een beetje leven in deze brouwerij te krijgen:p

Dank U wel : de "blessure" cfr. "zweepslag" is intussen genezen, maar het duurde wel praktisch een maand en het blijft mij nog altijd een raadsel waarom dit gebeurd is vermits = korrekt opgewarmd, genoeg water gedronken, stevig ontbijt enz...???

Gelukkig hadden Loet en Helle een fles gevrozen water bij en dit heeft het ergste vermeden. De physiotherapeut heeft mij verteld dat "opwarmen" imperatief ook stretching moet insluiten. En dit voor en na de inspanning.
En dit heb ik eerlijk gezegd niet geweten en dus ook nooit gedaan.

Van harte,

Yves

Laatst bewerkt:
Was een super goed georganiseerde wedstrijd in Denemarken, een echte aanrader! Perfect weer, windkracht 2-3, licht bewolkt en een zeer goede sfeer. Er werd gevlogen in twee groepen, wat resulteerde in 18 gevlogen rondes in anderhalve dag. Dit zorgde voor een lekker intens programma; je bent of aan het vliegen, of aan het tijd opnemen. Veel vliegers waren dan ook redelijk uitgeteld na de 14 ronden op de eerste vliegdag. Op menig andere wedstrijd worden op twee wedstrijddagen nog geen 10 rondes gevlogen.

Eerst leek het erop dat de thermische omstandigheden eenvoudig zouden worden, maar dit bleek niet het geval.
Soms waren de bellen groot en sterk, volgende half uur leken ze niet groter dan een meter of 2 in diameter en vrij turbulent. Volgende kwartier waren ze zo dun dat je met hard werken nog net op starthoogte kon blijven hangen. 1 keer kwam er een thermiekbel over die maar niet op leek te houden; een langgerekte band van wel enkele honderden meters lang. Kortom veel afwisseling in de thermische omstandigheden.

Ook hebben de hellingvliegende nederlanders zich prima vermaakt aan de deense kust.

Oy!!

Peter

Laatst bewerkt:
Proficiat aan PeterA. en Loet met weer een verbluffend resultaat.
Het was me een eer dat ik tegen jullie heb mogen vliegen in Meerhout.
Om nog sterker te staan bij de volgende wedstrijd ga ik proberen om één dagje te komen "stelen" met mijn ogen in Delmenhorst en natuurlijk ook te supporteren voor iedereen die ik reeds heb mogen ontmoeten op mijn eerste DLG wedstrijd vorige maand.
Alvast succes en dat de BENElux mag winnen in Duitsland.
PeterP

Nog wat foto's

Aankomst: nog snel even de nieuwe 3 seconden tent opzetten

full

Arjen zijn tent staat nog niet :D De kleine van ons wel, Loet en Helle kijken toe hoe de grote 3 seconden tent wordt opgezet...

full

Het veld, donderdag avond

full

Het veld vrijdag ochtend, 6:30, windstil, zon, 20+ C.....:D

full

Op naar de helling bij Trans...ik schat ongeveer 30 meter hoge duinen (= 106 traptreden volgens Han en bevestigd door Loet)

full

Arjen laat zij Vikos (?) uit ...lekker dynamisch vliegen..tja

full

...en Loet ook....Peter kijkt toe...

full

...en oude bekende...

full

Its en Peter op de helling..

full

nog wat helling fun in de verte...

full

en wat dichterbij

full

...en tenslotte de terugreis (tog nog 11 uur overgedaan @#$&% file bij Hamburg...), aankomst maandag 0:16.....

full

Kortom een lekker lang weekend, gezellige en heel goed georganiseerde wedstrijd, prachtig land, heerlijk weer, wat wil je nog meer...

Cheers

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Proficiat:
Peter A, Arjen van V en Loet W. met het behaalde resultaat.

Het was een geweldig weekend met welliswaar prachtig weer, maar thermisch gezien vaak erg lastige omstandigheden die Peter al eerder beschreef.

Vooral complimenten voor de organisatie, perfect!! de wedstrijd liep als een trein. de sfeer was zeer ontspannen. het eten prima. en een zeer gezellige feestavond met knutselactiviteiten. ( de NL. equipe moet voor 2011 de opdracht verzinnen )

Al met al een echte aanrader deze wedstrijd, zeker met een combi van hellingzweven, zoals we hebben gedaan aan de westkust, om de overgewicht zwevers even te kunnen uitlaten.

Its

Ps. Er wordt nog gewerkt om het inpakken van de 3sec. tent van Bart in beeld weer te geven. Dit inpakken duurde "iets" langer dan 3 seconden.;)

@ bart,
als je johan noemt heb je een half uur nodig voor de tent die in 3sec zou moete staan ;)

verder super mooie fotos!

Net terug uit Denemarken, een kleine tussenstop in de buurt van Hannover gemaakt en een 3 seconden tent gekocht in Bieleveld.

Na de wedstrijd in Mucke zijn Helle en ik doorgereden naar Denemarken en hebben daar op 2 verschillende plekken vakantie gevierd.
Op beide locaties was het makkelijk om binnen 2 km de mooiste DLG-veldjes te vinden.
Een keer met de Vikos gevlogen op een duin aan de westkust (Hanstholm). Later met Peter en Arjen nog weer helling gevlogen bij Bovbjerg Trans. Dit waren vrij opwindende aangelegenheden kan ik jullie verzekeren.:D

Op de wedstrijd was Peter werkelijk weer ongenaakbaar, was het weer weer niet werkelijk mijn ding maar ik word er wel beter in en was zeer tevreden over mijn klassering.
Arjen, geweldig met een derde plek, de Nederlandse top wordt duidelijk breder!!

Maar waar niemand over schrijft is natuurlijk de zaterdagavondwedstrijd, het belangrijkste evenement van het weekend. Bouw uit wat balsa (dat je krijgt van de organisatie) met zijn 2-en een vliegtuigje binnen 25 minuten en probeer daarna in een afvalrace te winnen. Daarvoor ga je natuurlijk naar Brande Denemarken:D:D

Peter, van harte gefeliciteerd, Arjen ook maar Its ook die een flinke stap voorwaarts heeft gemaakt.

Zeer leuke wedstrijd en volgende week op naar Delmenhorst.

Loet

Laatst bewerkt:
Maar waar niemand over schrijft is natuurlijk de zaterdagavondwedstrijd, het belangrijkste evenement van het weekend. Bouw uit wat balsa (dat je krijgt van de organisatie) met zijn 2-en een vliegtuigje binnen 25 minuten en probeer daarna in een afvalrace te winnen.
Loet

Daar zou ik graag wat meer (foto's) van willen weten

daar ben ik goed in ;) in vrijvluchtjes maken hehe :)

ziet er super leuk uit :)

Ik weet nog iets waar je goed in bent :cool:

Back