Hallo,
BEFORE READING:
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"
Ik geef toe dat het niet helemaal op dit forum thuis hoort, maar ik heb geen flauw idee waar anders!
Mijn vraag lijkt simpel, maar is het zeker niet:
Ik ben een rekenmachine aan het maken like this one:
GcDshWmhF4A[/media] adding machine - YouTube
Zo'n machine is natuurlijk wat te eenvoudig voor een veeleisend iemand als ik
Dus heb ik een systeem bedacht dat je behalve optellen ook aftrekken kan.
Mijn theorie is alles volgt:
alle switches kantelen als er een marble op komt, van welke kant die ook komt.
Als je op precies dezelfde plaats ook latjes op de achterkant zou maken zou je daar een aftrek systeem van kunnen maken, dit ingenieuze systeem mist nog wel iets: De switches ACHTER moeten altijd precies tegenover degene voor staan!
Zoals ik al zei hoort dit niet voor 100% bij modelbouw, maar dit lijkt mij de beste plaats om een antwoord op mijn vraag te kunnen vinden!
Uiteindelijk gaat het er dus om, dat ik een as nodig heb die aan beide kanten de andere kant op draait, die en heel soepel gaat, en minstens 45* kan draaien...
mvg RMS,
BEFORE READING:
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"
Ik geef toe dat het niet helemaal op dit forum thuis hoort, maar ik heb geen flauw idee waar anders!
Mijn vraag lijkt simpel, maar is het zeker niet:
Ik ben een rekenmachine aan het maken like this one:
GcDshWmhF4A[/media] adding machine - YouTube
Zo'n machine is natuurlijk wat te eenvoudig voor een veeleisend iemand als ik

Dus heb ik een systeem bedacht dat je behalve optellen ook aftrekken kan.
Mijn theorie is alles volgt:
alle switches kantelen als er een marble op komt, van welke kant die ook komt.
Als je op precies dezelfde plaats ook latjes op de achterkant zou maken zou je daar een aftrek systeem van kunnen maken, dit ingenieuze systeem mist nog wel iets: De switches ACHTER moeten altijd precies tegenover degene voor staan!
Zoals ik al zei hoort dit niet voor 100% bij modelbouw, maar dit lijkt mij de beste plaats om een antwoord op mijn vraag te kunnen vinden!
Uiteindelijk gaat het er dus om, dat ik een as nodig heb die aan beide kanten de andere kant op draait, die en heel soepel gaat, en minstens 45* kan draaien...
mvg RMS,
Laatst bewerkt door een moderator: