Syma s033g

@Henk, die balansbar is soepel en de armpjes naar beneden zijn nog heel.
Ik zal dadelijk wel een paar foto's maken van de kop en de bladen.
alvast bedankt voor het meedenken!

Foto's maken is niet mijn sterkste kant ik heb ook 26 seconden filmpje geupload:

onder bladen bevestiging
GroteFoto-E7KWZLKD.jpg

bovenbladen bevestiging
GroteFoto-L84SKQSW.jpg

overzicht
GroteFoto-XOPCKRMC.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie zo niets vreemds. Wat je nog wel even kan nakijken is of er wel gewichtjes in de balansbar zitten, en of de bladen boven alleen maar kunnen kantelen over de as die in het verlengde van de bladen ligt, of dat de bladen ook als "wip-wap" op en neer kunnen.

Anders zou een filmpje met langzaam draaiende bladen misschien nog kunnen helpen.

Ik heb nog even uit de wind in de slaapkamer wat aan het uitproberen geweest,
Het lijkt er op dat het de trimknop is,
die de boos doener is,
Als ik de zender vast houd dan verdraaid de trimknop al, geen handige plaats dus rechts onder aan de voorkant
GroteFoto-OASTZTXK.jpg

tijdens dit filmpje zie je dat hij dus steeds naar rechts trekt alleen op het laatst in het filmpje
bij 1,10min. heb ik de trimknop tegen de klok in naar links gedraaid,
en zie je de heli de neiging heeft naar links om te vallen.

Nu dus een kwestie van afstellen zodat hij stil blijft hangen en dan niet meer aan de trimknop komen !
Eventueel afschermen met een verwijderbaar kapje, of iets dergelijks.

Zeg het maar als ik het verkeerd heb :yes:

Ok, bij wind wordt het lastig, zo'n 033G is puur voor binnen of echt windstil weer.

Trimknop zit daar inderdaad niet handig, bij de kleinere S107 zit hij tussen de sticks. Basis afstelling het beste doen op een gladde ondergrond, bijvoorbeeld een cd hoesje. Dan in de lucht fijn-afstemmen en vastzetten met een stuk duck-tape of zo. Is het nog wel aan te passen, maar niet per ongeluk.

Vanmidag tijdens het opladen van de lipo eerst de trimknop voorzien
van 2 puntjes witte verf op de middenstand,
dat is beter te zien als dat gegraveerde zwarte plastic.
Toen de batterij geladen was een stuk polystyreen plaat van 80 X 50 cm. als start basis op bed gelegd en ik moet zeggen dat gaat al iets beter met afstemmen.

Stukje bij beetje dus beter. Mocht je deze heli toch iets te groot vinden voor binnen, dan kan ik je de S107 aanraden. Dat is echt een perfecte binnen heli voor beginners. Superstabiel, en door het lagere gewicht vriendelijker voor meubels en de heli zelf bij een crash.

Morgen Henk,
Deze Heli is zeker te groot voor in huis maar dat was ook niet bedoeling om in huis te gaan vliegen.
Ik ben er wel achter dat de sticks super gevoelig zijn en dat je al gauw te veel geeft.
dus dat wordt veel oefenen met windstil weer.
Ook maar een paar lipo's extra bestellen om de wachttijd tussendoor te verkorten.

Mogge.

Neem er ondertussen anders een S107 bij, voor binnen. Het is in Nederland niet vaak windstil genoeg voor een 3 kanaals coax heli.

Ik denk dat het je juist zal helpen als je ook binnen kan oefenen. Waar je als beginnende piloot waarschijnlijk het meeste moeite mee zal hebben is het gas op links en dus de hoogte stabiel te regelen. Met een "binnenheli" krijg je meer "stick-time" en dat is toch nodig om het routine te maken.

Er is dus een nieuwe uit de hoe origineel de s33g
HTML:
http://www.symatoys.com/product/show/1883.html
genaamd en deze heli is exact het zelfde alleen wel 2.4ghz.
Het is nu dus wachten tot de onderdelen in Nederland verkrijgbaar zijn dan soldeer ik die print er en een andere zender dan heb je echt een top heli.

Hier nog steeds het zelfde probleem,
volgens een kenner op de camping werkt de GPS op het printje niet goed.
Ik heb hem op de kast gezet ,
wacht ik ook maar op een printje met 2.4GHz.

Hee brandaris ik neem aan dat je het over de gyro hebt ik heb nog een print liggen waar van de gyro goed is maar de transistors door gefikt ik wil de print wel opsturen dan kun je de gyro over solderen

GPS? Ik denk dat het om de gyro gaat. ;)

Zeker weten dat je er wel eentje met gyro hebt gekocht/gekregen? De eerste versies van de wat langer in productie zijnde modellen waren wel eens niet van een gyro voor de staart voorzien. Dan moet je constant de staart blijven corrigeren. Soms heb je dan even een instelling die werkt, en dan geef je iets gas om te klimmen, de balans tussen de 2 motoren verandert een fractie, en de heli gaat weer tollen.

Zelf ook ervaring daarmee gehad, een verkoper prees de heli aan als voorzien van een "stabilisatie-systeem" wat op de gyro leek te slaan. Maar dat bleek dus alleen op de staaf met gewichtjes, die boven de bovenste rotorbladen zit, te slaan.

Hee brandaris ik neem aan dat je het over de gyro hebt ik heb nog een print liggen waar van de gyro goed is maar de transistors door gefikt ik wil de print wel opsturen dan kun je de gyro over solderen

hoi Turin, heel aardig van je maar ik weet niet of me dat zou lukken
het is allemaal heel erg micro spul
en een nieuw printplaatje kost € 9,50
full

Ik zou niet eens weten welk componentje de Gyro is,
zoveel verstand van electronica heb ik nou ook weer niet.

En Henk, als jij het weet of er wel of geen gyro op zit?? welk componentje is de gyro??

Gyro is meestal een glimmend rechthoekig blokje, bijvoorbeeld zoiets:

PinPoint_finger.jpg

Als jouw heli die niet heeft wordt overzetten lastig, maar anders is het een optie. Kun je geen garantie meer claimen trouwens? Da's nog makkelijker.

Henk ik zal morgen nog is goed kijken op dat printje , maar volgens mij zit die er niet op!

bedankt voor nu, ik ga een tukje doen.

Hallo Henk en Turin,
er zit op mijn ontvangertje dus helemaal geen GYRO !
hier de foto's
full

full

Als ik op diverse websites ga kijken en zoeken wordt het niet echt duidelijk op welke ontvanger wel of niet een gyro is gemonteerd!!!

Back