Syma S107 Concurrenten?

• Topicstarter Topicstarter JunkieXP
  • Startdatum Startdatum
J

JunkieXP

Guest
Recentelijk heb ik een Syma S107 in de lucht mogen aanschouwen en mensen, wat hangt dit toch een partij stabiel in de lucht.

Ik dacht altijd dat Silverlit "The Top Notch" was op het gebied van Goedkope, Kleine, Indoor Helikopters, maar op een of andere manier heb ik deze Syma S107 helemaal over het hoofd gezien.

De stabiliteit en rust van dit dingetje in de Lucht is echt zoveel beter als mijn Silverlit Uranus, Silverlit Tandem-Z en Silverlit Rescue Team en kost nog steeds maar €29,95 wat goedkoper is als zowel de Uranus als de Tandem-Z.

Nu ben ik er zeker van dat deze in iedergeval mijn Collectie dient te komen versterken, maar in mijn Zoektocht ben ik gestuit op meerdere, soortgelijke modellen.

Een lijstje van mijn bevindingen:
Mini X 3 kanaals Helicopter - Hobbytrade
Air Ace Flash Back r/c helikopter by: Air Ace - Hobbytrade
http://www.silverlit.com/toy/power-in-air-helicopter-84512-sky-dragon

En natuurlijk de Syma S107 en aanverwantte.

Aangezien ik niet weer het gevoel wil hebben 1 van de betere Helies in handen te hebben, terwijl dit niet zo blijkt hoop ik dat jullie mij een beetje kunnen sturen =).

Andere modellen met een dermate werkende Gyro (waarbij de Staart Rotor Horizontaal bevestigd is, waaruit blijkt dat deze zeker niet om hun As spinnen, hoor ik dit graag.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
De S107 is inderdaad erg stabiel. Dat komt o.a. door de zware flybargewichten en het relatief hoge gewicht van ruim 36 gram.

In dit topic 3-kanaals-coaxen-tips-ervaringen-nieuwe-modellen worden ook andere 3 kanaals mini's beproken. Persoonlijk vind ik de Phantom/Phoenix 6010 ook een aanrader, wat lichter en veel sneller, maar ook erg strak in hover.

Ik heb de S107 ook en vindt hem in deze prijsklasse een super stabiele en stevige heli, ook heb ik de grotere broer de S032 van hetzelfde merk, deze vliegt net zo mooi en stabiel als het kleinere broertje, en als je hem saai vindt worden, kun je een schakelaar indrukken zodat alles sneller reageert, erg leuk voor nog geen 40 euri's.

Hier een foto van de 2 toppertjes

Het kleintje vliegt ongeveer een minuut of 8 en de grotere broer bijna de dubbele vliegtijd.

100_1349.jpg

Laatst bewerkt:
Hoe verhoud de grotere Broer S032 zich buiten, aangezien hij een Frequentie (27mhz/40mhz/49mhz) heeft i.t.t. tot IR is het misschien bij zeeeeeeer! weinig wind nog wel te doen buiten, €50,- vind ik daarbij een stuk interessanter dan €100,-

De syma S107 was voor mij het slechtste speeltje dat ik ooit van ebay gehaald heb. Ik heb er ooit eens een handjevol besteld ter vergelijking, maar die van syma sloeg echt alles. Ik kon er geen zinnige meter mee vliegen wat ik ook probeerde, en om het geheel nog handiger te maken was het bereik met veel pijn en moeite een hele 3 meter. Ook de vliegtijd van amper 4 minuten was om te janken.

Of het was een maandag morgen model, of het ding is gewoon gigantisch bagger.
Van mij kreeg het apparaat een schamele 2/10 voor de moeite..

Vreemd genoeg was de topper uit de reeks 3 kanaals mini helicopters ook een syma,
en dat was de syma S026 mini chinook. Deze vloog als een zonnetje, en nog lang ook.

Erg vreemd, de S107 eerst de meest stabiele en meest gemakkelijk heli om te vliegen, dus t'was vast een maandagmorgen model, of de man aan de sticks had een borreltje te veel op.:proost:

Ik kon iig niets merken van de beloofde gyro stabilisatie. ;)
Na een avondje geklooi was ik er heilig van overtuigd dat die grapjassen daarmee de flybar met gewichtjes bedoelden ipv. daad werkelijk een piezo gyro die de boel recht zou houden. Voor mij was die heli toch een teleurstelling ondanks dat het frame zo mooi is.

Dit is mijn syma topper:

Vliegt met gemak 10 meter weg, blijft hangen als dat moet, en doet dit op zijn sloffen 15 minuten lang.

Met hetzelfde gemak smijt ik mini multicopters door dezelfde werkplaats heen, maar af en toe eens een keertje vliegen zonder teveel na te moeten denken is ook erg fijn. ;)

De syma S107 was voor mij het slechtste speeltje dat ik ooit van ebay gehaald heb. Ik heb er ooit eens een handjevol besteld ter vergelijking, maar die van syma sloeg echt alles. Ik kon er geen zinnige meter mee vliegen wat ik ook probeerde, en om het geheel nog handiger te maken was het bereik met veel pijn en moeite een hele 3 meter. Ook de vliegtijd van amper 4 minuten was om te janken.

Of het was een maandag morgen model, of het ding is gewoon gigantisch bagger.
Van mij kreeg het apparaat een schamele 2/10 voor de moeite..

Vreemd genoeg was de topper uit de reeks 3 kanaals mini helicopters ook een syma,
en dat was de syma S026 mini chinook. Deze vloog als een zonnetje, en nog lang ook.

Moet een maandagmorgen-model zijn geweest, of een kloon. Je ziet ook regelmatig neppers opduiken, soms te herkennen aan subtiele verschillen. Soms zijn deze net zo goed als het origineel, maar er zit ook troep tussen. Had ik ook met mijn 6010 helis. Eentje had na een paar vluchten geen werkende staartrotor meer, een andere was na 2 minuten niet meer te trimmen, een andere vliegt goed maar net 5 minuten, en de laatste haalt met gemak 7 tot 8 minuten, en is supersnel.

mijn s107 vlieg ook zalig stabiel. Mijn s032 vloog ook heel erg lekker, maar dat duurde nog geen week, om een mysterieuze reden gingen beide rotoren trager draaien tot ze er ineens helemaal mee ophielden. Op RCgroups is een topic waar mensen hun zeer korte ervaringen met de s032 geven, er zijn er weinig die langer dan 2 weken meegaan.

Back