Syma X8W - Camera stoort besturing!

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door quinternet, 10 okt 2015.

  1. quinternet

    quinternet

    Lid geworden:
    10 okt 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    NL
    Hoi!

    Inmiddels een aantal maanden ben ik in het bezit van een 'starters-drone', de Syma X8W. Enerzijds wilde ik als newbie een betaalbare quadcopter hebben waarmee ik zonder al te veel crash-pijn zou kunnen leren vliegen, anderzijds wilde ik wél een FPV-camera experience.

    Dat laatste blijkt nu een probleem. Wanneer ik de camera gebruik via WiFi (zowel origineel als de later aangeschafte SJCam SJ4000) gebruik, wordt de besturing verstoord. Commando's komen veel te laat aan waardoor sturen onmogelijk en onvoorspelbaar wordt. De quadcopter is zelfs van redelijk hoog domweg een keer uit de lucht komen vallen, ik kreeg nét enkele meters boven de grond de besturing terug waardoor ik een fatale crash voor zowel quadcopter als camera kon voorkomen. Dit voorbeeld was zeer spectaculair, en doet het leuk als verhaal op feestjes en partijen, maar dit is niet de bedoeling.

    Wanneer ik de camera zonder WiFi gebruik, geen centje pijn, maar da's geen FPV. Anderzijds: Ook de camera houdt op met filmen wanneer ik WiFi van de camera's gebruik.

    Kortom: De camera en besturing verstoren elkaar.

    Vraag: Wie herkent dit en belangrijker nog, wie heeft de oplossing?

    Extra info: Ik gebruikte mijn telefoon icm de camera, en heb al geprobeerd tijdens het FPV gebruik mijn telefoon zo ver mogelijk van de controller af te houden. Geen verschil.
     
  2. lucbis01

    lucbis01

    Lid geworden:
    23 apr 2015
    Berichten:
    216
    Wifi gaat niet samen met 2.4 besturing
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  3. quinternet

    quinternet

    Lid geworden:
    10 okt 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    NL
    Ok, maar de WiFi camera wordt bij de quadcopter geleverd. De handleiding beschrijft ook het gebruik ervan. Dus FPV is onmogelijk, zeg jij?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. Rooster

    Rooster

    Lid geworden:
    30 mei 2013
    Berichten:
    104
    Als de handleiding vermeld dat de wifi voor FPV gebruikt kan worden dan maken ze er wel een erg rooskleurig plaatje van. Beide zitten op 2.4 Ghz dus die camera overstemd de ontvanger van je quad volledig. Sowieso is Wifi niet echt geschikt voor FPV (of eigenlijk totaal niet). Of het onmogelijk is kun je zelf denk ik het beste beoordelen. Je kan kijken of je de antennes van wifi (camera) en besturing (ontvanger) verder uit elkaar kan plaatsen maar dat is waarschijnlijk lastig en zal niet heel veel gaan uitmaken.
     
  5. quinternet

    quinternet

    Lid geworden:
    10 okt 2015
    Berichten:
    3
    Locatie:
    NL
    Hoe zou FPV dan normaal moeten werken als het niet over WiFi gaat?
     
  6. Rooster

    Rooster

    Lid geworden:
    30 mei 2013
    Berichten:
    104
    Via een aparte videozender en -ontvanger. 5.8Ghz wordt veel gebruikt.
     
  7. tbouw

    tbouw

    Lid geworden:
    1 apr 2015
    Berichten:
    115
    Als het inderdaad al kan zou ik er voor zorgen dat je gaat vliegen waar geen andere WiFi verbindingen zijn. Dus ergens op een boerenland (niet in de buurt van andere huizen igg). Wellicht dat het dan wel werkt....
    Weinig kans.

    De bedoeling van dit setje is dat je de camera laat filmen zonder WiFi. Vlieg op het zicht en de beelden later terugkijkt. Mocht je wel livestream willen hebben zul je inderdaad een aparte videozender moeten aanschaffen + ontvanger + lipo's + scherm..

    Ik zou zeggen. Lekker oefenen met deze setup. En evt later upgraden naar een DJI F450 of een Phantom oid.
     
  8. Mappie

    Mappie

    Lid geworden:
    30 jul 2015
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Emmen
    ik heb sinds vandaag ook een sjcam4000 onder mijn dji f450 gehangen. eerst zonder hem aan te doen en later deed ik hem aan en toen kreeg ik geen of bijna geen gps signaal meer binnen. Kan het zijn dat de camera de gps signalen verstoord en zo ja, hoe kan ik dat oplossen?
     
  9. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ik neem aan dat je je wifi uit hebt staan als je vliegt ? Zou zeker kunnen, een mobius doet dat ook. Als je Wifi uit staat komt het dus van de elektronica uit de SJ4000.....ik heb het zelf niet met die van mij maar zie dat er ook andere mensen zijn met het probleem :

    Je kan proberen de GPS antenne wat verder van de camera af te plaatsen, dat hielp bij mij met het vliegen met de mobius.

    http://www.helifreak.com/showthread.php?t=680703

    http://www.helifreak.com/showthread.php?t=673824
     

Deel Deze Pagina