Syma113G

Ik had een vraagje over de syma113g maar....
ik ben nieuw op dit forum dus lijkt het me gepast om me even voor te stellen.

Ik ben Lennard 23jaar en sinds kort heb ik als slagingscadeu voor mijn Apache typetraining een syma113G gekregen.
Hiervoor had ik niks gehad met modelbouw maar ik vind dat helikoptertje helemaal geweldig, alleen de laatste tijd heeft die kuren. Hopelijk kan iemand me daar mee helpen.

Ik ben natuurlijk een beginner en heb de nodige crashes gemaakt, alleen de laatste tijd wilt die tijdens het vliegen gewoon uitvallen of niet reageren op input of pas heel laat.

Wat kan ik hieraan doen ? of is dat gewoon het model ??

Hoi Lennard,

Kunnen een aantal dingen zijn denk ik :D

-batterijen/accu leeg, weet niet hoe lang je hem al hebt maar op den duur wordt de vliegtijd steeds korter ( maar je hebt hem pas zei je ? )
-bereik, misschien vliegt hij net op het randje en reageert hij niet meer op je zender ?
-Of natuurlijk iets stuk door crashes ;), wat gebeurt er precies als hij uit valt of niet reageert ? Kan je daarna gewoon weer direct vliegen ? Is het na bepaalde tijd dat hij niet meer lijkt te reageren ? Hoe ver is de heli dan van je vandaan ?

Grtz Jeroen

Te lang doorvliegen kan de accu in de heli snel om zeep helpen. Vlieg je totdat de heli niet meer in de lucht kan blijven? Dan trek je de accu te ver leeg, en gaat die stuk. Symptoom is dan dat de spanning onder belasting snel instort en dan meestal de heli ook...

Ik ben er wel van om hem helemaal leeg te trekken, misschien dat niet meer doen.
En als die uitvalt dan gaat hij direct weer omhoog, dit is soms bij full power maar soms ook niet.
maar betreft die accu is dat alleen bij dit type of bij alle accu's ?????
kan het ook liggen aan me zender of valt dat wel mee ????

en... Het is in de huiskamer dus niet echt verder dan 2 meter
bedankt tot zover

Heli's gebruiken over het algemeen lipo-accu's en die mag je niet te ver leeg trekken. Bij andere accu types wordt het ook meestal afgeraden ze echt "plat" te rijden, vliegen, etc, maar bij een lipo is het vrijwel direct "dodelijk" voor de accu.

Het kan ook zijn dat er ergens een los contactje zit.

O dat weet ik dat voor een volgende helikopter. :D
Als we toch bezig zijn wat kan ik dan doen aan ongecontroleerde bewegingen van mijn heli.
laatste tijd heeft hij dat hij uit zich zelf stapjes naar rechts maakt om zijn eigen as.
Is dit ook een externe storing of komt dat vanaf de PCB of servo ???

Zit er een draai knop op je zender ? aa ik weet het bijna 100% zeker...
zo ja , kan je daar het om zijn as draaien mee stellen...

Groet, Ray........

Heb hem inmiddels opengemaakt zie niks raars Allendraadjes zitten nog vast.
het betreft een motortje die raar doet, kan dat door storing komen of door iets anders ???

Het kan dood gewoon een motor zijn die al aardig stuk is of stuk aan het gaan is,
ik heb in het begin van mijn heli hobby ook een heleboel van deze heli's gehad ,
ik woon op fiets afstand van de zwarte bazaar waar ze ze erg veel verkopen,

en ik heb er wel is een gehad die bij het uitpakken al vreemd reageerde ..

hoort wel niet maar ja ik wist wat ik kocht voor die prijs...
nou weet ik niet of je deze motors los kan verkrijgen , dan hoef je alleen een motor te vervangen...

Groet, Ray en succes...

Back