T-drifts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik heb mezelf een paar setjes t-drifts kado gedaan
echter krijg ik ze met geen mogelijkheid om de velg.
met kracht niet, warmte niet en ook in kokend water zoals ik op youtube
tegenkom lukt het me niet

iemand nog meer tips? :)

Beetje weinig info, vindt je ook niet?

Welke velgen heb je , hoveel millimeter, welek tdrifts heb je ?
Eventueel een foto ?

ik heb de POTENZA RE-01R T-DRIFT TIRE26mm
op
TE37 WHEEL 26MM WHITE(OMM OFFSET)

beide van HPI

heb de banden nu zover dat ze nog zo'n 3mm verder de velg op moeten, dat stukje wil echter totaal niet.

met kokend water, ik ga er soms op staan als de driftband er niet goed omgaat, of even tussen de bankschroef.

veel succes nog!

Precies zo moet het.
Alles weer van die velgjes afhalen. Als dat niet lukt, even het geheel in water dat net van de kook af is.

Dan de velgen in de vriezer leggen voor een minuut of 5-10.
Water koken en in een kom doen.
Hier de bandjes in leggen en even heet laten worden.
Als de bandjes een richtings gebonden profiel hebben, goed opletten hoe je ze wilt monteren!

Dan snel 1 velg uit de vriezer halen.
Snel 1 band uit het kokend water halen en op een sterk en vlak oppervlak leggen. Als hij ligt, gelijk de velg er van bovenaf in drukken. Hij moet in 1 keer helemaal om de velg liggen. Gaat ie het laatste stukje niet, dan snel de velg/band oppakken en proberen er met 2 handen omheen te drukken.
Hij moet echt binnen een seconde of 5-10 er helemaal omheen zitten, anders gaat het niet meer lukken en moet je opnieuw beginnen!

Zo heb ik al tientallen velgen gedaan en het lukt altijd.

Ik heb er vandaag ook weer 4 gedaan. En gelijk maar even een video van gemaakt. Misschien heb je er wat aan:

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, klopt. Gewoon kokend water zou ook moeten gaan.
Maar zoals de topic starter al aangeeft, ging het bij hem niet met alleen kokend water.
De velgjes in de vriezer kan dan uitkomst geven. Het gaat dan super makkelijk.
Daarbij kost het geen tijd. Je gooit de velgjes in de vriezer terwijl je water kookt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back