stunthenk
PH-SAM
Omdat het werk aan de Comet Piper Cub moet wachten op het drogen van de lijm, heb ik de vleugel van mijn ouwe Poppet aangepakt. Ik had hem eerder al gestript volgens de Enke-methode (vleugelhelft omwikkelen met WC papier, flink wat aceton er op gieten en de vleugel in een plastic zak stoppen die je zo goed mogelijk om de vleugel heen wikkelt, zodat de aceton niet kan verdampen. Kwartier laten zitten, en je kunt het tissue samen met het nog doorweekte WC papier makkelijk strippen). Ik had van Henk Zweef een stuk van het lamineerplastic gekregen om uit te proberen. Recept: boutje op laagste stand zetten, en vleugel precies zo bekleden als je met solarfilm zou doen. Ging prima, wel even opletten dat je de kant met de warmte geactiveerde lijm onder doet. De boel wordt mooi strak!
De folie is erg dun, maar je zou zo met de vleugel kunnen vliegen. Die gedachte riep een herinnering op naar een cartoon uit Aeromodeller, in 1974, uit de onovertroffen 'Topical Twists' serie. Een mooie persiflage op een fenomeen uit die tijd. Wie heeft er ooit één live zien rennen?
Natuurlijk was dat niet de bedoeling. Ik zal straks eens kijken of ik nog wat mooi dun rood tissue heb!
De folie is erg dun, maar je zou zo met de vleugel kunnen vliegen. Die gedachte riep een herinnering op naar een cartoon uit Aeromodeller, in 1974, uit de onovertroffen 'Topical Twists' serie. Een mooie persiflage op een fenomeen uit die tijd. Wie heeft er ooit één live zien rennen?
Natuurlijk was dat niet de bedoeling. Ik zal straks eens kijken of ik nog wat mooi dun rood tissue heb!
Laatst bewerkt: