T-rex 250 se

Hoi allemaal,
Ik heb een t-rex 250se.
Als ik aan het vliegen ben zakt op een keer mijn motor in en komt dan ook weer gelijk op toeren.
Ik vlieg met 800ah 25c.
Ik weet niet wat de oorzaak is ?
Kan iemand mij misschien helpen om het probleem te vinden en wat ik misschien eraan kan doen.

Met vriendelijke groeten,
Marcel
 
geef eens wat meer informatie hoe langvlieg je met een accu hoevaak kakt ie in.
na hoelang vliegen doet ie dit. hoe oud of ieuw zijn je accus
welke throttle curve gebruik je. welke motor regelaar etc.
echt vanalles kan het probleem zijn.
 
Bij oververhitting komt de motor wel weer op toeren, maar zal kort erna weer inzakken

Zelfde als de batterij te leeg is

Kabelbreuk?
Statische electriciteit kan, maar hoor je eigenlijk nooit op dit formaat...
 
Hij heeft hem pas nieuw gekocht en na 3 minuten begint probleem al, zakt even weg en komt weer.
Hij heeft 800 mAh lipo, zijn normaal standaart lipo's voor deze trex.
Ik zal hem vragen nog iets meer info hier te pluggen
 
Maar..

Na 3 minuten zakt hij in. Wat doet hij daarna?
vliegt hij dan 3 minuten goed, en komt dan na 3 minuten nog een keer die hik?

Of begint hij op 3 minuten vliegtijd met een hik, en blijft hij dan constant hikken? (lijkt op onderspanningsbeveiliging, oftewel lipo dood)

Wat we nodig hebben:
- is de regelaar warm na het vliegen (als je hem niet continu vast kan houden is hij veel te heet.)
- is de motor warm (zelfde als regelaar)
- is de batterij warm (idem, warm is goed, heet is fout..)
- hoelang valt hij uit, minder dan 1 sec of langer?
- op welk gaspercentage vlieg je? oftewel, zet je throttle curve eens neer.
- welke regelaar/motor (eventueel voor de liefhebber welke zender heb je)

Stel, je hebt mijn eerste situatie (na 3 minuten even een dip, en daarna weer goed) dan heb je een heel vaag probleem te pakken
Dan zou je kunnen denken aan statische electriciteit of een kabelbreuk, heel veel andere opties heb je simpelweg niet.
Statische electriciteit kun je testen door de belt even een keer vet te maken (heb heb je speciale vetsoorten voor, maar om ff te testen kun je de snaar even vochtig maken met wd 40 of water. Let wel, vochtig, niet nat..)

En hoor je de motor echt uitvallen, of hoor je deze doorlopen en tegengehouden worden?
Dan zou het nog een blokkerend lager kunnen zijn..
 
is dit niet gewoon het max van de accu ik vlieg zelf ook met een 250 en doe max 4/5 min met een accu en merk je al dat hij toch wat minder power heeft.en ik hoever eigenlijk nog maar alleen.
 
Hoi Student,
De tips wat je mij allemaal geeft ga ik vanavond eens nakijken.
Ben op dit moment aan het werk.
Ik hou je op de hoogte.

Groet Marcelios
 
ook een 250 kan langer vlieger, afhankelijk van je toerental en voorkeuren

ik vlieg zelf 6,5 minuut met normaal rondvliegen, 5,5 minuut als ik voluit ga
en bij beide instellingen hou ik 20% capaciteit over aan het eind van de vlucht
 
3.30 minuten 3d met 100% op 15pinion. standaard heli, standaard setup. Gens ace accu.


Probeer eens de ESC helemaal opnieuw in te stellen, met een lagere LVC waarde.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top