T-rex 450 tail to frame mod probleem

Hallo,

Na alle verhalen over static had ik de tailboom verbonden met mijn frame op me T-rex 450 Sport. 1e paar vluchten gingen prima (8 stuks maar wel met verse siliconen op de belt) , maar vandaag ineens tijdens het vliegen begon mijn heli te draaien. De gyro gaf maximale uitslag naar 1 kant. Heli neer gezet en weer geprobeerd. De rest van de lipo gaf geen probleem.

De lipo daarna begon de heli direct na het opstijgen te spinnen. Weer heli nagekeken maar alles stond nog goed, de rest van de lipo was het probleem er ook niet meer. Toch de draad maar verwijderd en het probleem heeft zich tot nu toe niet meer voor gedaan.

Hoe zou dit kunnen komen? Een tailmod is dus niet altijd goed...

Aarden is ook NIET nodig tenzij je problemen hebt. Siliconen?? Ik smeer nooit een riem en heb nooit problemen gehad. Siliconen kan het probleem versterken! Je voegt een isolator toe....

Aarden is ook NIET nodig tenzij je problemen hebt. Siliconen?? Ik smeer nooit een riem en heb nooit problemen gehad. Siliconen kan het probleem versterken! Je voegt een isolator toe....

Ow :eek: Maar WD40 (vreet langzaam aan je belt) of Siliconen wordt door veel ervaren en minder ervaren 3d vliegers gebruikt om de statische lading tegen te gaan. Ik hoor voor het eerst dat dit het verergerd. Je riem kan niet statisch worden met een isolator erop.

Ook is er genoeg bewijs te vinden van mensen die er echt last van hadden en met regelmatig sprayen niks. Volgens mij heeft het ook wat te maken met je headspeed...

Naar mijn weten heeft de sport totaal geen problemen met static. Maat van me vliegt hem ook zonder problemen meer als 100 vluchten.

Back