Hier mijn bevindingen:
Zonder de subtrim hoger te plaatsen was het onmogelijk om de motor op voldoende toeren te krijgen. Dit heb ik ook met andere brushless motoren op lage input draaien die niet wegens teveel krachten die moeten overwonnen worden (magnetisch veld van de aansturing is onvoldoende) door de subtrim hoger te zetten zorg je ervoor dat je startpunt hoger en dus je magnetisch veld ook hoger is waardoor de motor ook bij het beginbereik van je throttle reageert.
Dan de governor. Die moet inderdaad de toeren gelijkmatig houden. Hiervoor ziet deze de inkomende pulsen van de ontvanger en vertaalt die naar een aansturing voor de motor. Door het bereik van het throttle kanaal te vergroten vergrootte ik de pulslengte van de eindpunten. De governor ziet dus een groter bereik binnenkomen.
Wat de praktijk uitwijst is het volgende:
- throttle curve vlak en op 100%: door de subtrim te verhogen steeg het toerental tot de gewenste 2200 RPM
- throttle curve vlak en op 80%: het toerental daalde.
- throttle curve vlak op 80% en aanpassen van het throttle bereik: toerental steeg opnieuw tot 2200 RPM.
Als ik nu de throttle curve hoger plaats (vb 90%) dan stijgt het toerental.
Ik weet wel dat de governor 'toeren telt', maar er is toch meer aan de hand dan de uitleg die je gaf in de link, wellicht heeft dit te maken met de configuratie mogelijkheden van de ESC.
Het is namelijk zo dat je bij sommige ESC met governor je netjes het aantal polen kan instellen, bij de Phoenix-25 echter niet, enkel HIGH en LOW rpm en niks over polen (zie
http://www.castlecreations.com/support/documents/Phoenix-25 User Guide-Auto Lipo.pdf)... zonder opgave van welke ranges die hebben. mij lijkt het dat de regelaar toch via het stuurkanaal afleidt welke toeren hij moet aannemen, dit gebeurt volgens mij door het bepalen van de lengte van de puls op het moment dat die zich in de nul positie bevindt bij het aanschakelen van de ESC.
Ik geloof jouw uitleg uiteraard

maar die geldt volgens mij enkel voor regelaars die je degelijk kan instellen (aantal polen). de mijne laat dit niet toe.
Vuur maar af :wink: mijn bepalingen zijn proefondervindelijk vastgesteld, maar indien iemand het ook technisch kan uitleggen zou dat leuk zijn.