t rex 500 bestellen, gedachten?

Dus mijn vraag:

Wat is de beste Lipo voor een zo lang mogelijke vliegtijd met voornamelijk hooveren? 3D zal er voorlopig echt niet in zitten.

5s met 14T? is lichter, of is dat juist een voordeel met 3D?
6S met 12T? is zwaarder, maar wel meer energie.

En dan welk merk? Maakt dat echt veel verschil? Zie in Azie veel van het merk Scorpion, is dat wat?

Wie heeft er goed advies?

Alvast bedankt!

Michiel.

Hallo Michiel,

de staartservo S9270? bedoel je niet de S9257 ?

Voor lange vliegtijden en een superpack (zeker voor zijn prijs) raad ik deze aan,
icm met een pinion van 13T:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY-H 3300mAh 6S1P 20-30C Lipoly Pack $92.26

Alleen even de batt. tray een kleine centimeter laten zakken...thats all !

Welk merk? Scorpion is een motoren/ESC fabrikant en zeker een goed merk...... ;)

mvg, Z

Z, ik heb hier intussen zo 2 van die 3300 mAh lipo's klaarliggen. Ik wist al dat je de batt tray moet verlagen, kan dat met de stock of moet je er een lexan of dergelijke inzetten ? En hoe zit het met de CG ? Nu vlieg ik met 5S 3300 mAh Zippy, Outrage en 3200 mAh Flightpower, toch wel een 100 gram lichter...

(Scorpion setup is voor later...eerst leren vliegen...)

Hoi Funky,

Ja dat kan met de stock batt. tray.
CG is in mijn situatie perfecto ! (accu net tegen de swashservo's aan liggend)

002_800.jpg

003_800.jpg

degene (schroef) waar de canopy rubbers aan zitten hoef je niet te boren,
die vallen precies in de driehoek uitsparing.....ff een washer erachter et voila.

mvg, Z

degene (schroef) waar de canopy rubbers aan zitten hoef je niet te boren,
die vallen precies in de driehoek uitsparing.....ff een washer erachter et voila.
Driehoek uitsparing:confused: Ik heb al even naar m'n 500 lopen staren maar ik kan het niet ontdekken.

P.s.: Heb jij aan de kopse kant, waar dat vierkante vensterje zit, wat weggehaald en de tray omgedraaid!? Bij mij zit maar aan één kant een uitsparing.

haha...okee sleufgat dan, waar je de blauwe en rode draad achter ziet lopen (boven de motor).

Deze foto's zijn niet van mijn 500, ik heb de CF versie. (maar lijkt me dat ie gelijk zijn).

Ik heb niks omgedraaid, gewoon 8mm lager (in radius verlenging) 2 gaatjes geboord aan de voorzijde van de batt tray.

mvg, Z

Laatst bewerkt:
Okay ik begrijp het.

Even ter verduidelijking een foto van mijn batt. tray:

Foto3.jpg

Het stukje tussen de rode lijnen mis ik op de door jou afgebeelde tray. Daarbij zit dat aan de bovenkant. Dat bedoelde ik dus met omgedraaid...

Edit: Met m'n ogen tegen het scherm aan zie ik dat dat stuk er gewoon wel zit...:hammer:

Laatst bewerkt:
LOL.

Even voor de geïnteresseerden. De Spartan D760 is binnen bij Fast Lad performance... Ik heb er i.i.g. eentje besteld.

Hey Z900,

Hoe kom je met het gewicht uit van de 3300 mAh Lipo,
is deze veel zwaarder dan de 6S 2500.
En wat is je vliegtijd ( Hover) ongeveer?

Groeten,
Robbert

Laatst bewerkt door een moderator:
@Bart, heli-noob heeft zijn tekst aangepast...geen idee waarom.

@H-noob, Perfecte CG met de 3300 Zippy !

Batt. tray verlagen en tegen de servo's aanleggen... CG is dan spot on.
(is wel een stukkie zwaarder dan de 6S 2500 FP, maar ondervind met mijn vliegstijl absoluut geen hinder)

vliegtijd 8 a 9 minuten.

mvg, Z

Hey Z900,

Hoe kom je met het gewicht uit van de 3300 mAh Lipo,
is deze veel zwaarder dan de 6S 2500.
En wat is je vliegtijd ( Hover) ongeveer?

Groeten,
Robbert

Back