T-rex 550 FBL maken

Hallo allemaal.

Ik wil mijn 550 FBL maken en heb nu alle spullen hier voor in huis.
Ik heb de FBL kop en de bij geleverd beschrijving bekeken en heb nu toch nog een paar vragen.

Bij de kop zitten twee linkage ball geleverd, moet ik van wat er
nu op de swashplate zitten dan twee vervangen? zo ja welke?

Op de bouwtekening lijkt het dat de washout base strak tegen de main rotor housing is gemonteerd, klopt dit?

Ik gebruik nu de buitenste gaatjes van de servo armpjes, ik zie op de bouwtekening dat ik nu de binnenste gaatjes moet gaan gebruiken. Geld dit voor alle drie de servo's?

Alvast bedankt voor de info.

mvg. Freddie

Hoi Freddie

Heb zelf een FBL 550 out of the box,

1: Bedoel je de linkage balls aan de bladhouders zelf? Ik weet niet het bij de fb versie is maar de Ball links van de bladhouders naar de swash zijn een maatje zwaarder uitgevoerd dan de ball links van de swash naar de servo. Zou je ze verwisselen zoals ik tijdens de bouw had ( gelukkig voor de maiden hersteld) dan heb je veel speling op de ball links van de aansturing van de bladhouders.

2: De washout base zit inderdaad net tegen de kop aan.

3: Ik heb bij alle 3 de swash servo's de links op de binnenste gaatjes. Dat voldoet prima.

Groeten Merlijn

Hey Freddie

Op de swach heb je 2 iets langere balls en twee kortere.

De links van de bladeholders gaan naar de wat langere op de swachplate.

En de mixinglinkjes gaan op de kortere balls.

De balls op de servoarmpjes blijven gewoon aan de buitenkant staan.

Grtz Ed

De balls op de servoarmpjes blijven gewoon aan de buitenkant staan.

Nee! je moet ze echt op de binnenste gaatjes zetten voor de beste geometrie voor FBL. anders krijgen de servos ook onnodig op hun flikker..

Je moet de kogels even opmeten, er zijn 2 versies, 1 van 4.7mm diameter kogel en 1 van 5mm. de gene met 5mm moeten naar de bladegrip links toegaan. en op de andere 2 klik je de swash driver.;)

Hey Freddie,

Deze zou je nog op je swash kunnen zetten. MIK4192 en MIK4064. Zijn eigenlijk van een logo.
Heb ik ook als tip ontvangen. Heb ze er zelf nog niet op gezet maar van het weekend ga ik een VBar op mijn 550 zetten. Zet ik gelijk deze balls op mijn swash. Schijnt veel te schelen voor je geometry.

Groeten Rick

Back