T-rex 550E Scheve staart.

Ik heb vorige week een T-rex 600 EsP gekocht. Ook daar is de staartbuis scheef op het model. Precies zoals de foto laat zien in deze discussie.
Hij vliegt hartstikke goed, ik vlieg verder geen 3D. Nou lijkt het alleen raar als je achter het model gaat staan.
Is het de moeite om dit probleem te verhelpen en hem recht te zetten, of zal ik er gewoon verder mee vliegen.
:confused::cool:

eigenlijk lijkt me dit heel simpel
je geeft aan dat hij goed vliegt,dus waarom mischien problemen veroorzaken en er aan gaan sleutellen
bij geen problemen zou ik het lekker zo laten

gr.john

Scheve staart

Dat klopt waarom daar dan aan gaan sleutelen. Ik dacht ik vraag het toch maar even. Verder geen problemen daarmee. Bedankt voor jullie antwoorden.:D Ik wou in elk geval even laten weten dat ik ook een 600 heb met een scheve staart.

ey anko

Zou ik een foto van jouw staart mogen zien of het echt zoveel graden scheef staat of ben ik dan lastig.

Bij mijn 550 staat de staart ook iets scheef maar niet zo scheef als die van jou! (zoals ik kan zien op de foto) wat ik nou alleen nog niet begrijp is of het nu een fout van Align is of dat het echt zo bedoeld is? Anko jij zegt dat het zo bedoeld is door Align? toch? maar er zijn andre die zeggen dat het een fout is!!
Wie heeft er nu gelijk? :confused:

Een verdraaing zou kunnen als het scheefhangen van de heli in hover daarmee gecompenseerd zou worden... maar dan moet het wel de andere kant op zijn ;)

De reden dat veel mensen er aan gaan sleutelen is omdat de staart dingen gaat aansturen die hij niet aan zou moeten sturen

Bv
Als je volle staartuitslag geeft, zal de heli door de scheefstand van de staart vooruit/achteruit willen vliegen, wat je dan moet compenseren.

Geef je volle pitch omlaag/omhoog, vraag je ook meer of minder vermogen van de staart. Hierdoor zal de heli dus weer iets vooruit/achteruit willen.

Hoe vaak je dit werkelijk tegenkomt, hangt natuurlijk af van je vliegstijl en wat je met de heli doet
Sommigen zullen er nooit last van hebben, anderen zullen het meteen merken.
Waarschijnlijk ga je op een gegeven moment automatisch de nodige correctie geven, terwijl deze eigenlijk niet nodig zou hoeven zijn..

Kortom: het is ook een persoonlijke kwestie.
Persoonlijk hou ik ervan alles recht te hebben staan.
Vliegen is al interessant genoeg zonder allerlei bokkespringen uit de heli zelf te moeten corrigeren..

Bij de mijne ( 3G versie ) staat hij gewoon recht:
1218467353_5_Yymt.jpeg

Hij wordt niet OMgeduwd, wat je wel doet als hij onder een hoek staat.

Nou, eigenlijk, de staartrotor staat NIET inline met de roll as van de heli(die ligt in het midden van het headblock) dus hij zal m na verloop van tijd wel omduwen...:rolleyes:

Echt nie. ;)
Is volgens mij iets gecompliceerder dan je denkt Anko.
Het zwaartepunt en rotatie centrum in vlucht is geen statisch aan te wijzen punt.
Dat zwerft, en dan voornamelijk in een gebied onder de rotor.

Echt nie. ;)
Is volgens mij iets gecompliceerder dan je denkt Anko.
Het zwaartepunt en rotatie centrum in vlucht is geen statisch aan te wijzen punt.
Dat zwerft, en dan voornamelijk in een gebied onder de rotor.

Ik had t over het rolpunt. waar de heli omheen rolt bij aileron... die ligt in de kop....;)

Ach, ik slaap er niet minder om dat mn staarten scheefstaan. je hebt gezien hoe t vliegt.;)

Back