Heb een vlucht of 30 gemaakt met mijn t-rex 600 CF met de basic set-up, meer bepaald de 600L 1620 kv motor.Ik heb nooit het torental hoger gekregen dan 1900 rpm met de 10t pinion. De motor had het soms zeer moeilijk bij powervretende figuren, hij kakte in tot 1750 rpm tijdens vlucht.
Na een tail boom strike (het kon niet uitblijven) heb ik de heli volledig opnieuw dienen op te bouwen en heb ik de 600 XL 1650 kv motor gebruikt.
De 600L had de crash niet overleefd.
Nu, het verschil in vermogen is fenomenaal, ik haal nu easy 2000 rpm op de kop met de 10t pinion en de motor kakt bijna nergens in. Ik kon mijn ogen en oren niet geloven toen ik voor de eerste keer idle-up 2 inschakelde 8O
Hoe kan er nu zo'n verschil zitten tussen deze 2 motoren met maar 30 kv verschil in vermogen ?
Of houdt de 600L het stilletjes aan voor bekeken na 30 vluchten ?
Ik had al de indruk dat de 600L het op een einde steeds moeilijker kreeg...
Iemand hier nog ervaringen mee ?
Na een tail boom strike (het kon niet uitblijven) heb ik de heli volledig opnieuw dienen op te bouwen en heb ik de 600 XL 1650 kv motor gebruikt.
De 600L had de crash niet overleefd.
Nu, het verschil in vermogen is fenomenaal, ik haal nu easy 2000 rpm op de kop met de 10t pinion en de motor kakt bijna nergens in. Ik kon mijn ogen en oren niet geloven toen ik voor de eerste keer idle-up 2 inschakelde 8O
Hoe kan er nu zo'n verschil zitten tussen deze 2 motoren met maar 30 kv verschil in vermogen ?
Of houdt de 600L het stilletjes aan voor bekeken na 30 vluchten ?
Ik had al de indruk dat de 600L het op een einde steeds moeilijker kreeg...
Iemand hier nog ervaringen mee ?