T-rex 600 autorotaties

Hallo Trex 600 liefhebbers,

Van het weekend durfde ik (eindelijk) wat auto r te maken met de Trex. :lol:
Dit gaat verbazingwekkend goed, met dat hoge toerental t.o.v. brandstof. 8O
Waar ik eigenlijk een beetje mee zit is, dat als ik de auto af wil breken, het vanwege de softstart veel te lang duurd voor hij weer op vliegbare rotorsnelheid is, weet iemand hoe ik dit kan verbeteren?
Ik heb het nog niet nodig gehad maar drie meter boven de grond starte ik de motor weer maar moest hem evengoed aan de grond zetten. :o

Gr Martijn

Hoi,

Je kunt een nieuwe autoratatiestand maken waarbij de motor heel langzaam blijft lopen .
Omdat je kop toch dan sneller draaid wordt de motor door de vrijloop toch niet door de bladen aangedreven .
Wanneer je nu niet uit zal komen in een auto , heb je niks meer met de softstart te maken .

Hey Henk en Gerard,

Henk, op hoeveel procent zou ik de Tr cut dan ongveer moeten zetten?

Gerard, Natuurlijk doe ik het in 1 keer goed, maar het is natuurlijk wel prettig als je nog een "safeguard"achter de hand hebt. 8)

Het lijkt mij ook geen goed plan om zonder soft-start van 10 % naar 100 % te schakelen, ik denk dat hij dan tandjes gaat spugen.

Hoi,
Van 10 naar 100 % is wel een beetje veel denk ik .
Maar dit zou je in je zender weer kunnen programmeren dat hij dit iets vertraagd doet .
En de motor zal toch op moeten toeren .

FastForward zei:
Misschien een stomme vraag, maar hoe maak je een autorotatie? Ik probeer 't in de simulator maar vooralsnog zit de heli elke keer een halve meter onder 't maaiveld :(

FastForward

Autorotatie:

Heli op een aardige hoogte brengen. Throttle hold switch opschakelen, dit houdt in dat bij een brandstofmotor het gas naar stationair gaat (geen leverend koppel meer op de rotor) bij electromotoren gaat de motor uit. Vervolgens met negatieve pitch de heli laten dalen waardoor je energie in je rotordisk houdt. Wanneer je bijna aan de grond bent naar positieve pitch om met behulp van de kinetische energie in de rotordisk de heli af te remmen en rustig neer te zetten.

Back