T REX 600 CONFIGURATIE

Kunnen jullie me eens laten weten welke de beste configuratie is om 3D te vliegen met een T REX 600 ..

Welke Motor ?
Welke Regelaar ?
Welk tandwiel ( op de motor ) 10 T , 12 T ?
Welke LIPO ? ( wel niet meer dan 6S )

Alle info is welkom ..............

Burp zei:
volle yoghurt zei:
heb je wel eens eerder gevlogen?

Weinig antwoord op zijn vraag geloof ik :? :?

Volgens mij heeft jullie vraag nul komma nul toegevoegde waarde! De vraag van de topicstarter is toch duidelijk, probeer dan :ontopic: te blijven. Als iemand een 3D setup vraagt, lijkt het me meer dan logisch dat hij toch vliegen kan.
Ik hoop dat deze onzinnige reactie de laatste :offtopic: reactie is.

Kom mensen, ongetwijfeld zijn er genoeg met 3D ervaring op 6S lipo's! Zelf vlieg ik geen 3D, echter ik vond de orginele combi met de helical tandwielen (11 tands motortandwiel) gevoelsmatig méér dan voldoende power geven voor eigenlijk alles wat ook maar mogelijk is met zo'n heli.
Ik zou persoonlijk wel een akku nemen die de hogere stromen goed aankan, laat de akku niet de beperkende factor zijn.

Greetz van Aldert

het is wel leuk maar je moet wel weten dat hij kan vliegen want hij kan miss die 3d wel een keer op een filmpie gezien..
aangezien dat hij nieuw op dit forum is kan ik die vraag stellen.
je kan hem beter helpen als je weet of hij op de hoogte is in de rc heliwereld

Ja sorry mannen ,vlieg al 20 jaar ,

Sinds 5 jaar HELI , enkel brandstof modellen , nu heb ik me sinds 2 maanden terug beginnen bezig houden met het electro gebeuren ,

Vandaar mijn vragen welke de beste configuratie is voor de T REX 600 om lekker rond te scheuren ,

Ik zeg altijd , je moet het niet telkens het wiel opnieuw uitvinden ,

mijn excuses voor de late reatie maar ben de hele dag wezen vliegen..

Ron

hoi ron,

de originele motor, originele regelaar, originele bec is allemaal oke.
als upgrade kan je de 600XL motor nemen, downside = halve minuut minder vliegtijd.
verder de 188 tands main helical gear en de 12t pignon (helical) is wat de meesten naar volle tevredenheid vliegen inc mijzelf.

verder zou ik denken over of de torquetube upgrade of in ieder geval als je bij belt blijft de metalen voor en achterpully.

verder niks doen en vliegen maar.

Ik heb inderdaad de Radix bladen gevlogen en ik moet zeggen dat ik het de beste bladen vind waar ik tot nog toe mee gevlogen heb.

Wat betreft die 3D setup: Ik zou inderdaad eerst eens de standaard setup proberen. De helical tandwielen zijn erg fijn, maar er zijn nogal wat berichten dat de verticale krachten slecht voor je motor zijn. Bovendien zijn ze minder efficient dan de rechte tandwielen. Met een 11 T recht krijg je dezelfde toeren als een 12T helical.

Ik zou gewoon eens gaan proberen met de verschillende gears. Voor iedereen is de mix van kracht en vliegtijd weer anders....

WEL heel belangrijk is de keus van de batterijen. Als je echt goede wilt neem dan de nieuwe FlightPower EVO 25 5000 mah's

ik gebruik zelf de thunder tiger 600 mm carbons, ook die doen het erg fijn op de rex.

mijn reden om de helical gears te vliegen is dat de krachten beter verdeeld worden op de tandwielen dan met de originele gears.
ook zijn er erg veel falende originele pignon gears.
door het getapte boutje voor de klemming.

overigens gaat wissellen van gears erg snel, dus wat spelen ermee is ook leuk.

let wel, niet aan de 13 tands pignon gaan met originele motor en esc !!!

Robbert,

Ik vlieg ook TT carbon bladen maar hoor hier en daar dat je veel beter met Radix bladen kan vliegen, heb jij ook ervaring met Radix?

Even off topic:

Ook heb ik nog steeds last van motorspeed drop bij lange loopings en of rollen eigenlijk bij alles waar je wat extra van de motor vraagt.
Nou zie ik toch steeds die Szabo voor me, die de meest motor tergende moves maakt en zijn (standaard 600l) motor geeft geen krimp! Hoe kan dat nou hoe kan dat hoe kan dat nou :(

Martijn rooky zei:
Robbert,

Ik vlieg ook TT carbon bladen maar hoor hier en daar dat je veel beter met Radix bladen kan vliegen, heb jij ook ervaring met Radix?

Ron Kraaijer vliegt sinds 1 week met Radix ipv SAB's.... was zeer te spreken over de Radix-jes !
Volgens zeggen een halve wereld van verschil ;)
(dit in combinatie met een TT en 6100T)

Vlieg zelf de extreme's GCT's en sinds 2 weken de Align 3K's
(aangezien ik beginnend ben.. merk ik (nog) geen verschil zo 123)

mvg, Z

Okey, Gerard, hij is natuurlijk 300% beter dan ik ben en ooit zal worden, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij een tonnetje 8je binnen en buitenom zijn sticks zo bovennatuurlijk weet te bewegen dat de motor geen .100 toeren naar beneden gaat, dit geldt het zelfde voor zijn complete uitslagen op de pitch, als ik ook maar langer dan 1 seconden mijn pitch op max + 9 graden hou gaat de motor inkakken ook dat zie ik bij de gebroeders Szabo niet gebeuren! Hoe o Hoe......

Ik zou dat toch eerder bij je lipo's zoeken. Heb je een datalogger? Dan weet je precies waar je aan toe bent. Anders kom je maar een keertje bij ons vliegen (zouden we sowieso nog eens doen) en wat vluchten loggen.

He Amstel,

Ik kom graag een keertje bij jullie vliegen, maar ik denk niet dat het om de lipo's gaat, ik vlieg namelijk met mooi gebalanceerde FP evo 5000 mAh.

Back