T-rex 600 ESP

Had een vraag i.v.m. mijn tweedehands T-rex 600 ESP.Vanaf ongeveer 60% leegvliegen van mijn lipo's,gaat de staart op en neer en de kop dus in de tegengestelde richting.Met volle lipo's,niets te zien.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
De mainshaft zag er recht uit.
Heeft misschien te maken met het toerental die verminderd,dat er dan pas een probleem te zien is.
Het is een tweedehands toestel,heb er al een paar ziektes uitgehaald.

lipo versleten ?

ikzelf heb ook een tailwag als ik met mijn versleten lipo's vlieg, je kan de regelaar instellen zodat hij minder snel ingrijpt maar mijn oude lipo's krijg ik het zelfs zo niet meer weg.

als de lipo pas geladen is of ik gebruik een betere lipo dan vliegt de heli 100% goed.

Als je toeren relatief laag zijn gaat de staart op en neer verticaal gezien. Kan best dat je toeren inzakken tegen het einde van de vlucht.

Of is het alleen horizontaal? Langzaam?

Met mijn T-rex 600 GF kon ik met die lipo's vliegen tot ik de toeren zag verminderen.De heli bleef mooi vliegen zonder te schommelen.Dus de staart naar boven en naar beneden met korte bewegingen,met het center de mainshaft,en de kop naar onderen als de staart naar boven gaat.
Natuurlijk zit er o.a. een andere motor in de ESP,het is een andere heli.
Denk niet dat deze daarom mag schommelen.
Nog even vermelden hoe de setup mode staat:
BRAKE:brake disabled
ELECTRONIC TIMING:mid-timing
BATTERY PROTECTION:high cutoff voltage protection (deze kan misschien verkeerd staan=reduced power when the voltage of single cell drops to 3,2V.)
AIRCRAFT:helicopter 1 soft start
THROTTLE RESPONSE SPEED:quick speed

Laatst bewerkt:
Hoi Koen,
Mijn Trex 500 had hetzelfde euvel: hij ging ook ja knikken als de accu begon leeg te raken.
Heb toen de gascurves wat aangepast zodat hij meer toeren draaide en dat was veel beter.
Nadeel was dat door de hogere toeren de accu sneller leeg was. Tot ik ergens las/hoorde dat het aan de dempingsrubbers kon liggen.
Heb toen de optionele zachtere rubbers gemonteerd, terug minder toeren op de kop gezet en het knikken is sinds toen zo goed als verdwenen.
Dus, ik zou zeggen, kijk eens naar de dempingrubbers en zet er eventueel andere/nieuwe/zachtere in....

Rubbers hebben hier veel invloed op, hoe zachter hoe minder toeren je kunt draaien.

Dus of dempers veranderen of meer toeren gaan draaien of betere packs kopen.

Ja, dat is het juiste woord 'KNIKKEN' kan het niet beter zeggen.
Er zit een 14T op de motor.
Denk dat de throttle-curve in het midden op 75 staat.
Het zijn de 3-D rubbers,de harde,die er nu in zitten.
Zal morgen eerst andere rubbers monteren.
Alvast bedankt.

De harde met 75% op 14T is zeker te weinig. Dan zit je echt goed op het randje. Op 14T kun je gewoon 100% draaien en toch nog 5 a 6 min vliegen, dan gaan de hardere rubbers wel.

Wil je dat niet, even de andere rubbertjes erin ;)

Het knikkend effect op de heli is opgelost.
Ik heb de zwarte 3-D rubbers in de kop vervangen door de grijze rubbers.
Kan nu 10 min. vliegen zonder dat knikkend effect op de heli.
Bedankt voor de snelle hulp.
Groeten.

full
full
full
full
full
Hallo PD5DJ,

Hier vlug wat foto's genomen en verkleind.
Je kan zien dat de servodraden juist lang genoeg zijn,heb moeten hoeken afsteken om tot aan de ontvanger te geraken.
Groeten.
dsc08731.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien ik denk dat mensen in dit topic het antwoord wel weten:
Kan je de T-Rex 600 ESP ook kant en klaar kopen? Of worden deze alleen als kit verkocht?

De zender en ontvanger hoeven er niet bij, maar de heli voor de rest helemaal in elkaar met motor, servo's en alles. Is dat er?

fotos zien er leuk uit koen69
ik zou alleen de kabels apart wikkelen met spiraal bescherming tegen het inschuren van het frame in de kabels door de trillingen
hiermee kan je in de toekomst problemen mee krijgen

gr hub

Back