T-rex 600 - gewicht - prestatie

Beste allen, ik ben in het gelukkige bezit gekomen van een T-rex 600 ESP. Ik heb een vraagje over de lipo's en het nodige gewicht voor de ballans tov prestaties.

Ik wil de 600 graag gaan vliegen met 2 lipos uit mijn T-rex 500. Dat word dan 2X 3000mah, totaal bijna 1000 gram. Met de receiver lipo achter op de bodem tray is de heli dan redelijk in balans. Ik ben echter bang dat 1000 gram aan lipo wellicht te zwaar word.

Wat is julie ervaring? Ik vlieg geen 3D (hooguit 2.5D...) maar mag wel graag een beetje actie in de heli hebben. Is 1000 gr OK, of moet ik gewoon de lichtere 6S 5000mah (<800 gr) lipos gaan gebruiken?

1000Gram zal wel werken. aangezien je nu 6s 6000mAh meesleurt.

Als je 12s vliegt maakt het helemaal niet uit, dan is 2x 3000mAh perfect.

Anko, bedankt voor je snelle reactie.

Voor de duidelijkheid, ik vlieg nu nog niet met de 600, dat gaat pas komen als ik de lipos heb.
Ik ga hem vliegen op 6S, vandaar dus de vraag of ik 6S2P kan gaan vliegen.
Als 1000 gram idd geen probleem is zou dat mooi zijn, dan kan ik in iedergeval de T-rex 500 lipos gebruiken, tot nu toe heb ik voor elk project andere lipos en dat is niet ideaal.

Hey Bibber4e,
Heb op de 600efl 2x3600 mAh (ca1200g) alsmede 2x3000mAh, merk weinig verschil op de vliegduur na dan.

Kijk, dat is goede feedback.
Voor mijn interesse wat is je vliegtijd ongeveer op 2X 3000 mah?
Ik snap dat het met de vlieg stijl te maken heeft, maar gewoon een indicatie.
Met mijn 450 en 500 vlieg ik ongeveer 6 minuten, maar over de 600 zie ik soms berichten van 10 min+, dat zou me sterk verbazen maar ben benieuwd.

Op een PRO wordt 12s gevlogen.. 200 gram meer of minder valt dan niet op omdat er een overdaad aan power is...

Met de 600 haal je makkelijk 10 minuten, je moet m er alleen op aanpassen.. minder tanden op de pinion, en zuinig vliegen.

Zo vliegt een 600 op 12S ;)

IK ben lang zo goed niet als Anko,maar ik heb er plezier in dat is het belangrijkste :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Daarom juist mijn vraag.
De Pro vliegt op 12S, met de Aligm 600MX 510Kv motor heeft hij dan 3300 Watt continu, dat is plenty.
Mijn ESP gaat op 6S, met de Align 600MX 1220Kv motor heeft hij dan 2000 Watt continu.

Vaak lees je dat de standaard 6S T-rex 600 een beetje under powered is (weet eigenlijk niet of dat ook voor de laatste versie 600MX motor geld).
Vandaar dat gewicht dan een grotere rol gaat spelen.

Veel mensen vliegen blijkbaar met 5000 mah lipos, nadeel lijkt me dat die niet de juiste balans en de heli brengen (qua gewicht in de neus) en een hoge C rating moeten hebben om de benodigde Amps te kunnen leveren.
Ik wil gaan vliegen met 2X3000 mah, dus eigenlijk 6S 6000 mah. Lijkt me voor de balans goed, maar was dus bang voor het gewicht (1 kilo).

Ik ben niet per-se op zoek naar lange vlieg tijden, alles tussen de 6 en 8 minuten is OK. Ik vlieg (nog) niet zoals in het filmpje, maar houd er wel graag gang in (het moet wel een beetje knallen in de lucht :D).

Tot nu toe zijn de berichten positief over de 1 kilo lipo's op een 6S T-rex 600, maar blijf benieuwd naar julie ervaring.

Wat je in het filmpje ziet is met 3300mah.12S en eenscorpion 4025-550 motor. Ik kan op de manier waarop ik daar vlieg makkelijk 6 minuten vliegen.

6S.voor een Trex 600 is veel te weinig om knap 3d mee te vliegen. Om gewoon een beetje rondjes te vliegenis is het prima. Ik vloog eerst met 10S. op de 600, maar ik merk weinig verschil met 12S. voordeel van12S is wel dat je weer wat efficienter vliegt.( hoe meer volts des te minder ampere bij hetzelfde vermogen)

Heb je al een 6S. set up en wil je die behouden kijk dan naar het gewicht van de standaard lipo voor de 600. Dan kan je dat vergelijken met 2x 3000mah. Hou dat gewicht wel aan, want als je CG issues gaat krijgen wordt je niet blij. Plus dat je echt niet een zware heli wil hebben met een 6S.

Als je wil knallen zoals je zegt, vergeet dan de hele 6S. set up en ga 10 of 12S.

een 6s 5000/6000 pack met een beetje C rating(40c of meer) is zat om er gang in te houden. zolang je niet gaat stickbangen werkt het, en er is ook gewoon 3d mee te leren en te vliegen.

Ja,het kan wel maar optimaal is het allemaal niet. En de ervaring zegt ons dat 99% overstapt op 10 of 12S.

Ach, de moeilijke figuren leren met een underpowerde heli leert je wel stickmanagement :mrgreen:

Das een voordeel
Alleen niet verwachten dat het extreem hard gaat

Haha wel ik denk niet dat ik komend seizoen mijn vliegkunsten op dit niveau ga zetten, zelfs niet op 12S. Maar geeft me wel hoop. De Neumotor 1515H 2.5D heeft minder vermogen als mijn Align 600MX, en in het filmpje vliegt hij blijkbaar met een 6500 mah lipo (legt ook wat gewicht in de schaal). MAW ik zal waarschijnlijk de beperkende factor blijven dit jaar, aan de helie gaat het niet liggen :). Nu moet het maar snel weer 15+ graden worden.

Back