T-Rex 600 Nitro V2 Limited Edition

Ik heb deze heli vorige week gekocht en ben al redelijk op dreef met het monteren ervan.
Doe alles mooi op het gemakje aan ... alle metalen delen netje schoongemaakt met remreiniger en met een druppie Loctite 243 gemonteerd.

Het eerste, en tot nu toe enige, probleempje dat ik ben tegengekomen zijn de twee platte kantjes op de flybar as. De steek van de platte kantjes komt niet overeen met de steek van de twee borgboutjes in de rotorkop.
Ik ben dus benieuwd of iemand anders dit ook heeft ondervonden en zo ja, hoe heb je dit dan opgelost ?!?

Ik ben nu toe aan het installeren van de electronica, dus servo's govener, gyro, ontvanger, 2-1 BEC controler etc.
Ik heb op het WWW al heel wat verschillende manieren aangetroffen .....
Ik ben dus zeer geinteresseerd in afbeeldingen van hoe jullie de boel hebben opgebouwd en vooral de bedrading weg hebben gewerkt.

Overige tips & trucs zijn uiteraard meer dan welkom ...... ;)

Mvg. Eric Versteeg

Zou moeten passen , foto van de kop met het probleem duidelijk zichtbaar, geeft meer duidelijkheid, heb er al 3 gebouwd, zonder het genoemde probleem, wellichtbtoch iets verkeerd gedaan.
Gr rinie

Je kan niets verkeerd doen ?!? Beide zijn vaste posities.
Beide h.o.h. afstanden verschillen zo'n 7 mm.
Ik zie zo snel even niet hoe ik foto's kan toevoegen ....

Zou moeten passen , foto van de kop met het probleem duidelijk zichtbaar, geeft meer duidelijkheid, heb er al 3 gebouwd, zonder het genoemde probleem, wellichtbtoch iets verkeerd gedaan.
Gr rinie

Ik heb dan geen limited edition, maar dat mag de pret niet drukken...

Ontvanger heb ik op de neus, aan de zijkant van dat blok
Batterij bovenop met klitteband op de batt en heli, en nog een strap eroverheen
Aan de andere kant van dat blok heb ik mijn estab, jij zou hier de 2 in 1 kunnen passen.

Mijn 2 in 1 had ik toendertijd onder dit blok geplakt, en met een strap weer extra vast gezet
Servodraden heb ik in de ruimte onder de servo plank, tussen de servo's en koppeling in gefrommeld

Aan uit van de 2 in 1 zat net achter de aileron servo

De gov net achter de kap, laag, zodat je tenminste nog het lampje kan zien met de kap erop

En ik heb een gloei plug verlengkabel erin gemaakt
Dan hoef je de kap er dus niet meer af te halen om te gloeien.

Ik heb een limited edition maar geen V2:

volgens handleiding opgebouwd, geen probleem,
heb net nog gekeken in het manual,
Kan je eigenlijk niks verkeert doen ??

Heb je niet toevallig een verkeerde flybar as in je bouwdoos?
Het kan dat een werknemer een blauwe maandag heeft gehad bij het inpakken..........:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Dat is idd het geval ....
Gebeld met RC Heliparts, volgens hun is dit al langer zo ?!?
Oplossing: platte kantjes naar beneden draaien, Loktite aan de borgjes en goed vastdraaien die hap.

Heb je niet toevallig een verkeerde flybar as in je bouwdoos?
Het kan dat een werknemer een blauwe maandag heeft gehad bij het inpakken..........:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

lol, lang leve de chinees ;-)

Maar blijkbaar is het constructief geen probleem, anders as er wel een ander onderdeel jouw kant op gekomen

Jawel hoor,de oude limited edition heeft wel deze 2 platte kantjes aan de flybar.

En ik zou een dremel pakken en zelf 2 kleine platte kantjes in de as slijpen, dan weet men zeker dat de inbusjes goed geborgt zitten:cool::cool:

Nou goed, dan heeft die ook die 2 kantjes,
ik weet het inderdaad niet meer, die mijne is 3 jaar oud
en nog nooit gecrashd, dat die flybar kapot is gegaan,
maar heeft wel wat vlieguren,
sorry voor verkeerde info

Ik heb me inmiddels al laten vertellen dat bij andere merken vaak niet eens platte kantjes op de fly-bar as zitten en dus heb ik hem ook zo vast gedraaid. Boutjes en gaatje goed vet-vrij gemaakt met remreiniger en met loctite vast gezet. De tijd zal het leren ....

Verder is mijn heli helemaal gereed nu en ga ik zondag naar de vliegclub waar hij een algehele inspectie krijgt en als alles OK is ook voor de eerste de lucht in gaat ....
Spannend dus !!

Jawel hoor,de oude limited edition heeft wel deze 2 platte kantjes aan de flybar.

En ik zou een dremel pakken en zelf 2 kleine platte kantjes in de as slijpen, dan weet men zeker dat de inbusjes goed geborgt zitten:cool::cool:
Het zijn toch vrij groote paddels aan de flybar,
en die schroefjes, die deze vasthouden zijn niet te groot,
dus misschien toch een idee 2 kantjes te slijpen :confused:

Die platte kantjes zorgen er alleen voor de de paddles niet verdraaien

Ze doen niets extra's om de paddle op de stang te houden..

dat bedoel ik ook @Student:
die carbon paddels van mij heli
zijn extra met een schroef vast op de flybar,
en die flybar zelf zit ook met 2 schroefen vast

Back