T-rex 600 of Logo 10 3D => logo 10 3D + filmpjes + MX24s

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door 666yeti666, 28 mei 2007.

  1. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Logo 10 3D + filmpjes + MX24s

    Hallo modelbouwvrinden,
    ik ben aan het twijfelen tussen een logo 10 3D en een T-rex 600 als vervolg op mijn Robbe Spirit Pro (hacker + konion 3S1P 3200mAh). Ik kan nu een beetje heen en weer vliegen en vind het zo leuk dat ik een grotere heli zoek.

    Over de logo 10 heb ik niks dan goede verhalen gelezen op voornamelijk duitse forums en mede daardoor was ik 1 muisklik verwijdert van de aanschaf van een logo 10 3D met alles erop en eraan, waarvan de setup er als volgt uit zou zien :

    logo10-3D
    plettenberg orbit 20/10 + lufter
    kontronik jazz 80-6-18
    futaba gy401+s9254
    hitec HS-85MG x3
    Helitec gfk/cfk 515/10/3 voll.symm
    ritzel 21T 5mm-as modul 0.5
    ritzel 19T 5mm-as modul 0.5
    ritzel 17T 5mm-as modul 0.5 ()
    klemmring 10mm welle (2385)
    sechskant einsatze alu (2371)
    kontronik progcard
    konion 5S3P 4800mAh

    Ik heb eens zitten kijken en tot de conclusie gekomen dat beide heli's inclusief 3 accu's ONGEVEER even duur zijn (de logo 10 3D is in aanschaf iets duurder maar dit wordt gecompenseerd door de iets goedkopere 5S lipo/konion, terwijl dit bij de T-rex net omgekeerd is, die heeft iets duurdere 6S lipo nodig).

    Ik zou graag jullie meningen/ervaringen horen over beide heli's die misschien mijn keuze zouden vergemakkelijken. Oh ja, met de heli wil ik eerst gewoon vliegen en over een tijdje , als ik voldoende ervaring heb, ook wat 3D proberen, maar dat zie ik op korte termijn niet gebeuren ...

    alvast bedankt !
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik zou op de logo 500 wachten.
     
  3. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Laurens , wat zijn je argumenten voor die heli ?

    De logo 10 heeft zich al jaren bewezen en de T-rex schijnt ook al erg goed te zijn ....
     
  4. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    In de logo 500 passen standaardservo's, dat is net wat makkelijker qua keuze. Verder is hij inderdaad ietsje kleiner wat hem qua electronica goedkoper maakt.

    Verder vind ik persoonlijk de kwaliteit van Mikado's heli's beter.
     
  5. KriZ

    KriZ

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    686
    Ik zou de Trex600 kiezen. Onderdelen zijn overal verkrijgbaar en een stuk goedkoper als bij mikado. Ik denk dat het kwaliteits verschil ook nog wel mee valt. Align heeft slechte lagers maar verder? Mikado is ook niet perfect.
     
  6. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    De kogel is door de kerk; het is de Logo 10 3D geworden. Begin van de week besteld.

    De volgende componenten komen erop :

    plettenberg orbit 20-10 + fan
    kontronik jazz 80-6-18 + program card
    hitec hs-85mg op de swash
    futaba gy-401 + s9254
    multiplex micro ipd 7

    Dit gaat op 5S3P konion vliegen of 5S flightpower evo lipo

    Ben heeeeeeel benieuwd !!
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Qua kwaliteit is de logo een degelijkere heli dan de t-rex. t-rex is toch een tikkie budget. Ik wil niet zeggen dat de t-rex slecht is, zeker niet :) maar de mikado heli's zijn toch net wat beter.

    Jazz 80?? Hoeveel toeren ga je draaien :)?

    MG servo's? Gaat dat niet iets snel speling geven? Waarom geen Futaba 3150 als ik vragen mag?
     
  8. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    De jazz 80 heeft een BEC van 4A, terwijl de kleiner jazz slechts een BEC heeft van 2A, dat houdt dus niet over voor 4 servo's.

    Waarom zouden mg servo's iets te snel speling geven ?
    Ik gebruik 3x hitec hs81 ook mg op de robbe spirit pro en dat werkt prima, ik ontdek geen verschil met het begin.

    Heeft iemand nog tips voor lipo's ?

    Ik zit nog te dubben tussen konion 1400 of bijvoorbeeld flightpower evo
    Verschillen :
    konion 1400 5S3P 4200mAh , 645gram, 160euro (voor een test zie : http://www.elektromodellflug.de/akku-test/firstconnect.htm verkoop : http://www.first-products.de/Manganzelle.htm )
    flightpower evo 3700 5S1P , 494gram , 175euro

    konions zijn zeer robuust, betrouwbaar, zeer weinig celdrift (geen balancer noodzakelijk) en leveren zeker 250 cycli
    lipo's zijn kwetsbaar, hebben celdrift en leveren zeker geen 250cycli

    Op de duitse fora zweert men bij de konions. Toegegeven, ik heb ze zelf ook op mijn robbe spirit pro (3S) en ze werken tot nog toe perfect . Een maatje van me gebruikt ze ook en dit zijn zijn enige accu's die nog altijd perfect werken, terwijl zijn andere lipo's reeds de geest hebben gegeven .......
     
  9. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.858
    Locatie:
    Nijmegen
    Konion achtige cellen zijn in NL blijkbaar niet erg bekend, ik heb er goede ervaringen mee, meer mensen die deze cellen gebruiken?
    Onbekend maakt onbemind?
     
  10. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Het hele pakket is binnen ! Och jee, wat ziet dat er allemaal mooi uit !

    Alles netjes verpakt in aparte genummerde zakjes. De motor en programmeerkaart ook netjes in een doosje. De motor zit in een soort plastic 'fles' , grappig gedaan. De helitec bladen zien er perfect uit, ben benieuwd of ze ook al zijn uitgebalanceerd. De alu tuimelschijf is top, net als de carbon voorbouw voor de accu. Het hoofdrotor- en motortandwiel heeft een vrij fijne vertanding, dat zelfs fijner is dan mijn robbe spirit pro. Is dat wel robuust ???
    De (duitse) bouwbeschrijving ziet er op het eerste oog goed en overzichtelijk uit.
    Verder valt het me op dat de onderdelen vrij groot zijn in vergelijking met mijn robbe spirit pro.

    De jazz 80-6-18 heeft overigens geen aan/uit schakelaar, dat hadden ze er best op mogen zetten voor dat geld. Er zit wel een ontstoorspoel om de draad (naar de ontvanger) gewikkeld.

    Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen en dan kan de bouw beginnen .... 'helaas' zit mijn vakantie ertussen dus het duurt nog weken voordat ik de lucht in kan .....
     
  11. piccolopup

    piccolopup Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    8 sep 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Menaam
    Veel succes met bouwen toegewenst!
    Die schakelaar op de regelaar heb je toch niet nodig, wanneer je de akku lostrekt is de spanning toch verbroken en schakelaar kunnen alleen maar stukgaan.
    Het moto is: zo weinig mogelijk poespas, kan alleen maar gaan storen.....

    Voor eventuele bouwtips en hints:

    http://www.helifun.info/BasisBestanden/haem_helifun.htm
     
  12. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ik vraag me toch af waar dit soort "statements" vandaan komen. Zelf heb ik de T-rex 600 nu al zo'n 160 vluchten ZWAAR mishandeld en er is eigenlijk nog niks echt versleten... enigste slijtage punt is de tailslider, maar die slijt bij een mikado heli vast net zo snel (zelfde materiaal) bij gelijke belasting.

    Persoonlijk heb ik nooit een mikado heli gehad, maar ben wel in contact geweest met meerdere en qua kwaliteit van de onderdelen kon ik geen duidelijke verschillen bemerken. Align heeft vroeger wel prut gemaakt, maar de T-rex 600's waar ik ervaring mee heb (stuk of 5) waren allemaal top en blijven perfect functioneren. Prijs - kwaliteit is Align VEEL beter dan alles wat ik tot nog toe in de handen gehad heb aan heli's.. en dat zijn er heel wat al.

    Overigens succes met je aankoop!

    Cheers,

    Richard
     
  13. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hey,

    ervaring met de Logo's en Align machine's, maar de Logo's zijn gewoon beter! Waarom probeer je niet gewoon eens een Logo machine, deze overtuigd zelfs jou :wink: .
    En volgens mij had ik me er al eens over uitgelaten: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=728140&highlight=#728140 .


    Greetz van Aldert
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Bij align veel updates binnen korte tijd, falende onderdelen enz. Gewoon te snel geproduceerd voor minimale kosten. Daardoor veel revisies nodig totdat het net goed genoeg voor weinig geld, dat is mijn idee. Het is nu dus wel goed maar vauit een verkeerd punt gestart vindt ik.

    Logo is meteen duurder maar ook veel minder problemen. Alles wordt nets iets degelijker met meer zorg ontworpen en geproduceerd. Het was altijd een goede heli maar wordt nog steeds verbeterd, niet omdat het moet maar omdat ze het kunnen.

    Dit is natuurlijk grotendeels een persoonlijke mening maar deels ook gewoon een feit. Er falen nog steeds trex 600's in flight (heb er 1 keer 1 zien vliegen en die begaf het) en vorig weekend weer gehoord dat er 1 het begaf. Natuurlijk vliegen er zat perfect maar van de logo 10 waren er veel minder falende berichten ;)
     
  15. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb vandaag een logo 10 van een clubgenoot een beetje kritisch bekeken. 0 speling. Terwijl hij hem al 2 a 3 jaar heeft ondertussen...
     
  16. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Ben ik blij dat ik een logo heb gekocht, ha ha ha !
    Ach ja, heeft niet elke heli zijn eigen zwakke punten ? Ik denk dat er geen enkele zal zijn die 100% perfect is ...... maar toegegeven dat de logo wel in de buurt komt, tenminste als ik alle positieve verhalen op de forums (fora ?) mag geloven.

    Volgens mij is een schakelaar juist wel handig want dan verbreek je het pad naar de ontvanger, dus stoorsignalen die opgevangen worden door de ontvanger kunnen de regelaar niet plotseling doen aanlopen. Want het lijkt me heel vervelend als de bladen ineens aan beginnen te lopen als je de accu net hebt aangesloten ..... en dat kan ik weten want dat is me 2 maal overkomen met mijn ex-Walkera 36, die op 3000rpm stond te draaien !!! En vervolgens totaal niet regeerde op zendercommando's. Enfin, heel rustig gebleven en de heli voorzichtig aan landingsgestel opgepakt en de accuconnector losgemaakt .... was geen prettige ervaring ..... @#!@#!walkera .....
     
  17. piccolopup

    piccolopup Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    8 sep 2004
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Menaam
    Volgens mij heb je alleen een schakelaar nodig als je met een ontvangerakku vliegt.
     
  18. KriZ

    KriZ

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    686
    Het grootste nadeel van de logo vind ik dat onderdelen duur zijn en lang niet overal verkrijgbaar zijn. Mikado heeft wel een hele goede service. Mijn wash out base had nieuw al zoveel speling dat ik er niet eens mee wou vliegen. Mailtje naar mikado en een paar dagen later een nieuw onderdeel.
     
  19. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Hier dan de eerste foto's en het eerste begin ....

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het begin is er :
    [​IMG]

    Wat een joekel !
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Bartvq

    Bartvq

    Lid geworden:
    6 dec 2005
    Berichten:
    55
    Is er toevallig al iemand die de Logo 600 DX gaat aanschaffen/bouwen ?
     

Deel Deze Pagina