T-REX 600 PRO in Huges 500E schaalromp

Shaalmodel liefhebbers.

Heeft iemand ervaring met de inbouw van een T-REX 600EFL PRO in een Hughes 500E schaalromp.

Het frame van de T-REX 600EFL PRO is volgens mij iets langer dan van de vorige versie van de T_REX 600.

Groetjes
Jan

Shaalmodel liefhebbers.

Heeft iemand ervaring met de inbouw van een T-REX 600EFL PRO in een Hughes 500E schaalromp.

Het frame van de T-REX 600EFL PRO is volgens mij iets langer dan van de vorige versie van de T_REX 600.

Groetjes
Jan

Dag Jan,

ik zag dat je geen reactie kreeg op je vraag. Ik heb dezelfde vraag. Heb jij intussen een oplossing? Ik wou mijn heli graag inbouwen in een AS 350 Ecureuil, maar dat wordt helemaal moeilijk. De Hughes (mijn 2de keuze) zou kunnen lukken. Op youtube vond ik een filmpje. Ik kreeg ook verschillende mails (Century, scaleflying, heliparts) dat de Trex 600efl pro eigenlijk niet ontworpen is om in een romp in te bouwen. Darvoor moet je de ESP hebben, maar bestaat die nog? Ik weet het niet. Ik kijk uit naar je antwoord en eventuele oplossing.
Groeten,
Johan

De esp bestaat(tweedehands) zeker nog en wordt wel regelmatig aangeboden hier op het forum.
Deze wordt veel gebruikt voor de hughes 500.Ik heb zelf ook een pro en ben zelf ook opzoek geweest naar een Hughes 500 voor de pro helaas zonder succes.

Ben benieuwd of er iemand meer weet.Ik weet wel dat er iemand hier op het forum een romp gebouwd heeft om de 600pro.Ik zal de link eens zoeken.

De esp bestaat(tweedehands) zeker nog en wordt wel regelmatig aangeboden hier op het forum.
Deze wordt veel gebruikt voor de hughes 500.Ik heb zelf ook een pro en ben zelf ook opzoek geweest naar een Hughes 500 voor de pro helaas zonder succes.

Ben benieuwd of er iemand meer weet.Ik weet wel dat er iemand hier op het forum een romp gebouwd heeft om de 600pro.Ik zal de link eens zoeken.

Ik heb nieuws ivm de rompen. Ben vandaag bij RC Heliparts mijn Trex 600 efl pro gaan passen in de schaalromp AS 350 Ecureuil van Fun-Key. Mits het chassis op blokjes te zetten van 1 cm hoogte past de heli zeer goed. De hoofdas zou eventueel wat langer mogen, daar zoek ik nu een oplossing voor want de romp heb ik besteld.
Tijdens mijn zoektocht vond ik een paar filmpjes van de Hughes 500 (fun-key) waarin de trex 600 efl pro was ingebouwd. Dat moet dus ook lukken.
t8X-cAfsQlE[/media] flights of T-Rex 600 EFL Hughes 500 Scale Helicopter - YouTube
Align Trex 600EFL Pro 12S Scale Hughes 500E 3D - RC Groups

Mocht er iemand een oplossing weten voor een langere hoofdas....laat maar iets weten.
Alvast bedankt.
Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is de flybarr as langer??? Mooie links trouwens, ze zeggen beide wel dat het geen "easyfit" was. Er zal dus een hoop aangepast moeten worden.

Misschien een mooi winter project..

Paar avondjes werk bedoel je ;) Is echt geen hokus pokus hoor. Ook al past het mechaniek niet direct out of the box. Dat is namelijk helemaal plug and play werk.

Met een 600E pro in een romp heb je in ieder geval meer dan genoeg vermogen!

Mocht er iemand een oplossing weten voor een langere hoofdas....laat maar iets weten.
Alvast bedankt.
Groeten

ESP hoofdas nemen en langere koplinks bestellen?;)

Bij de 600 pro kan je dat plastic neusdeel nog welhalen.. in een schaalromp heb je immers plek zat en je kan ontvangers ed dan ook gewoon aan de zijkant v/h frame plakken.

Dag Jan,

ik zag dat je geen reactie kreeg op je vraag. Ik heb dezelfde vraag. Heb jij intussen een oplossing? Ik wou mijn heli graag inbouwen in een AS 350 Ecureuil, maar dat wordt helemaal moeilijk. De Hughes (mijn 2de keuze) zou kunnen lukken. Op youtube vond ik een filmpje. Ik kreeg ook verschillende mails (Century, scaleflying, heliparts) dat de Trex 600efl pro eigenlijk niet ontworpen is om in een romp in te bouwen. Darvoor moet je de ESP hebben, maar bestaat die nog? Ik weet het niet. Ik kijk uit naar je antwoord en eventuele oplossing.
Groeten,
Johan

Johan

Ik heb mijn TREX EFL inmiddels in een Huges MD500 romp gebouwd.
De leverancier beweerde dat het niet paste maar een aantal foto's en filmpjes op internet bewezen het tegendeel.

Er zijn een paar kleine aanpassingen noodzakelijk.
1. De fundering moet circa 10 mm verhoogd worden om de staart mooi recht in romp te krijgen.

2. Boven in de kap (losse voorzijde) die met magneten aan het achterdeel zit, moet een kleine uitsparing voor de motor gemaakt worden.

3. Een koeler fan op je ESC is géén overbodige luxe.
De temperatuur liep op tot 80 graden met fan circa 50 graden
Fan met futuba stekker gekocht via eBay.
De fan met een Y-kabel aangesloten op de BEC

Al met al hoef je niet super handig te zijn voor deze kleine aanpassingen

Succes en groetjes
Jan

Johan

Ik heb mijn TREX EFL inmiddels in een Huges MD500 romp gebouwd.
De leverancier beweerde dat het niet paste maar een aantal foto's en filmpjes op internet bewezen het tegendeel.

Er zijn een paar kleine aanpassingen noodzakelijk.
1. De fundering moet circa 10 mm verhoogd worden om de staart mooi recht in romp te krijgen.

2. Boven in de kap (losse voorzijde) die met magneten aan het achterdeel zit, moet een kleine uitsparing voor de motor gemaakt worden.

3. Een koeler fan op je ESC is géén overbodige luxe.
De temperatuur liep op tot 80 graden met fan circa 50 graden
Fan met futuba stekker gekocht via eBay.
De fan met een Y-kabel aangesloten op de BEC

Al met al hoef je niet super handig te zijn voor deze kleine aanpassingen

Succes en groetjes
Jan

Welke romp heb je dan? Er zijn nogal wat merken
Kan je wat fotos posten?

Groeten

Peter

Hopelijk wel de zijramen uit de romp gelaten mbt extra koeling?

Nee ik heb er juist zijramen in gemaakt, omdat ik dat mooier vind staan.
Op de ESC heb ik een Fan gezet en die aangesloten op de BEC.
Werkt prima want de ESC blijft nu nog koeler dan toen ik de heli nog met een Canopy vloog.

Groet Jan

Mooi dat je het zo op hebt kunnen lossen. Ik heb in mijn Hughes 500 alle zijramen er uit moeten halen om te voorkomen dat de 7.5cc over verhit. Maar ja dat is brandstof.

Hopelijk gaat het in jouw romp nog net zo goed als het buiten 30 graden is.. al zal dat voorlopig nog niet zo snel gebeuren denk ik ;)

Welke romp heb je dan? Er zijn nogal wat merken
Kan je wat fotos posten?

Groeten

Peter

Het is deze romp:
H:%5CDCIM%5C100MSDCF%5CDSC00948.JPG

600 size Hughes 500E (HF6002) - RC Heliparts
C:%5CTemp%5CDSC00948.JPG

Back