T-Rex 600 servo's

Welke servo's worden hier zoal gebruikt voor de T-Rex 600 op de kop en hoe bevallen ze?
Ik vraag dit omdat er nogal wat mogelijkheden zijn en een goed compromis zoek tussen prijs/kwaliteit.

Eigenlijk is het enigste belangrijke dat je 3 dezelfde gebruikt, verder is het afhankelijk van de prestaties die je verwacht welke je moet kiezen. Er zijn mensen die met 3001tjes vliegen, maar ook met 3x KO PROPO 2123....

Zelf gebruik ik 9252's omdat deze niet duur zijn (vooral in Taiwan niet) en zeer betrouwbaar. Ook zijn ze erg snel en nauwkeurig, kortom perfect voor elke eCCPM setup.
De plastic tandwielen die bijna niet slijten en goedkoop zijn te vervangen na een crash is een groot voordeel.

Als gyro gebruik ik momenteel een GY601/9251.

Cheers,

Richard

BarnOwl zei:
Welke servo's worden hier zoal gebruikt voor de T-Rex 600 op de kop en hoe bevallen ze?
Ik vraag dit omdat er nogal wat mogelijkheden zijn en een goed compromis zoek tussen prijs/kwaliteit.

8O Hey Jeroen? Heb je der ééntje :mrgreen: ?

Top man. Zelf gebruik ik de standaart digitaaltjes met kogellagers, overal te vinden. Volgens mij zijn dat de 3151 van Futaba en kosten rond de twintig euro. Ze bevallen mij prima, maar ik heb dan ook geen vergelijk. Zolang ze bewegen zoals ik stuur, en niet kapot gaan ben ik al tevreden :wink: .
Het leuke is dat je deze (goedkope) servo's gwoon op de 6 volt stroomvoorziening van de T-rex kan laten draaien, waardoor ze al sterker en sneller zijn dan enkele duurdere servo's op 4,8 Volt.
Uiteraard op de staart de 401/9254 combi met de Align 5,1 volt regulator.

Greetz, Aldert

Aaalie zei:

Hehehe....nee, nog niet. Maar met Sinterklaas, de Kerstman en mijn verjaardag op komst ga ik mezelf maar eens een leuk cadeau aanschaffen!

Ik ben er al uit wat betreft de rest van de setup, maar aangezien ik na een half jaar ervaring met deze super heli op de forums nog geen duidelijke nadelen heb gezien van kopservo's zoals bij de 450 (strippen van tandwielen) moet ik nog overtuigd worden van het belang van duurdere servo's.
Ogenschijnlijk strippen de grotere servo's minder snel op een heli, misschien ook omdat de kop van de 600 niet direct wordt aangestuurd zoals bij zijn kleinere broer.
De snellere acties van de duurdere servo's lijken in mijn geval niet zo belangrijk omdat ik nog geen echte 3D vlieg.

Maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met grotere heli's kan mijn redenering fout zijn.

Zou je b.v ook 9650's kunnen gebruiken? Hier heb ik er nog een paar van........

BarnOwl zei:
Aaalie zei:

Hehehe....nee, nog niet. Maar met Sinterklaas, de Kerstman en mijn verjaardag op komst ga ik mezelf maar eens een leuk cadeau aanschaffen!

Ik ben er al uit wat betreft de rest van de setup, maar aangezien ik na een half jaar ervaring met deze super heli op de forums nog geen duidelijke nadelen heb gezien van kopservo's zoals bij de 450 (strippen van tandwielen) moet ik nog overtuigd worden van het belang van duurdere servo's.
Ogenschijnlijk strippen de grotere servo's minder snel op een heli, misschien ook omdat de kop van de 600 niet direct wordt aangestuurd zoals bij zijn kleinere broer.

Ik vermoed dat een ieder die met een grotere heli vliegt inmiddels ietsje vliegen kan. M.a.w. er wordt gewoon véél minder gecrashed met de grote T-rex (zelf neem ik ook aanzienlijk minder risico...hij moet gewoon héél blijven). Tevens zal idd de indirecte aansturing de servo's aanzienlijk minder "fout" belasten, ook tijdens een crash.

BarnOwl zei:
De snellere acties van de duurdere servo's lijken in mijn geval niet zo belangrijk omdat ik nog geen echte 3D vlieg.

Maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met grotere heli's kan mijn redenering fout zijn.

Zou je b.v ook 9650's kunnen gebruiken? Hier heb ik er nog een paar van........

De 9650 is gewoon zonde om te gebruiken. De servo is erg goed (digitaal, coreless motor, supersnel), echter ze zijn aan de kleine kant (behuizing). De standaard maat servo past perfect in het frame, voor de 9650 zou je waarschijnlijk een extra plaatje moeten monteren waar de servo weer in geplaatst word. Tevens zou je bij de 9650 de zijkantbevestigingen moeten afsnijden wat ook weer zonde is.
Het is dat je ze reeds bezit, maar voor de prijs van 1 stuks 9650 koop je 3 stuks 3151 of 3152 servo's.

Misschien de 9650 verkopen en dan voor de standaardmaat gaan?

Groeten van Aldert

Aaalie zei:
Misschien de 9650 verkopen en dan voor de standaardmaat gaan?

Nee, zonde......ik heb twee 9650's op mijn T-Rexen zitten. Ik ga er 1 ontmantelen als de 600 komt. Maar als die 9650 te klein is is dat geen optie meer.

Raptor Rulezzz zei:
Zelf gebruik ik 9252's omdat deze niet duur zijn (vooral in Taiwan niet) en zeer betrouwbaar. Ook zijn ze erg snel en nauwkeurig, kortom perfect voor elke eCCPM setup.
De plastic tandwielen die bijna niet slijten en goedkoop zijn te vervangen na een crash is een groot voordeel.

Deze is zo te zien wel de meest populaire, prijzen varieren enorm: In Holland van 75-110 Euro en HongKong of US al v.a. 60 dollar. Inderdaad maar even shoppen. Mijn ervaring is dat douane met kleine pakjes soepeler is dan met grote.
Ik denk dat ik de kit bij een NL shop bestel en tijdens het bouwen vd winter lekker de verschillende onderdelen binnen laat komen. Zo wordt het nog een leuke winter........... :D

Hoi Barnowl,

Ik heb de Hitec's HS 6975 HB erop zitten, speed en power 0,10 sec op 6V en 10,4kg) genoeg en supergoedkoop in het verre Taiwan. Per servo heb ik zowat 55 euro betaald inclusief verzending !

Grtz,
Dirk

Da's een goeie Dflyer.

Een ander voordeel van de Hitec 6975's is dat ze duidelijk voor 6v ondersteund worden. Ondanks alle goede ervaringen met de Futaba 9252's staat er officieel nog steeds geen 6v maar een 4.8v specificatie bij.
Bovendien zijn er nogal wat verschillen in de specs:

Futaba 9252: 0.14 sec/5,5kg
HS 6975: 0.10 / 10,4kg

En de Hitec is gunstiger in prijs.

hitec 6975 spec's:
technische Daten:
Geschwindigkeit 4,8/6V (sec/60°): 0.13/0.10
Drehmoment 4,8/6V (Ncm): 84/102
Maße (LxBxH): 40x20x37
Gewicht 52.00 g
Preis: € 89.90 (adviesprijs hitec)

Overal verkrijgbaar waar ook al hitec te koop is.
Dat zijn dus veel winkels, ook in NL.
(als het niet op voorraad is, kunnen het ze ook voor je bestellen natuurlijk)

Toch heb ik al een paar posts gelezen over deze Hitecs die faalde of gelijk al niet goed waren, niet dat ik TEGEN hitec ben, ik gebruik ze zelf ook in mn kleine T-rex (HS56jes dan he :wink: ) en ze werken goed. Maar Futaba heeft een betere staat van dienst.

Gewoon even een opmerking om in het achterhoofd te houden.

Cheers,

Richard

veel amerikanen zweren bij hitec, en de specs liggen meestal hoger per dollar op een servo.

Back