T-rex 600 vliegt... DAMN!

Hoi Allemaal!

Ik heb net mijn T-rex 600 ingevlogen en DAMN daar zit vermogen in!!!!

Hij vliegt als op rails, zeer strak en er zit met mijn setup echt power in... ongelofelijk, het is wel ERG wennen als je alleen grote brandstofhelicopters gewend bent. Het geluid is heel anders!

Mijn setup:

T-rex 600CF, 600L + 75 amp esc
3x 9252, GY601/9251, Duralite Regulator 5,3v/1100mah 2S 9C lipo
V-blades (+/- 13 graden pitch)
11 tand pinion
FlightPower 4900mah 6s1p accu

Ik had in mijn eerste vlucht een piek van 112 ampere, dit was met vol pitch, 2300 toeren... Ik moet dus of mijn pitch beter beheersen of de pitch wat terugschroeven. Dat eerste heb ik de 2e vlucht gedaan maar ik denk er sterk over om de pitch voorlopig even iets terug te schroeven.

Piekvermogen gaf de DPR datalogger weer op 2310 watt, beetje hoog...

Verder vliegt de helicopter PERFECT, geen interactie... makkelijk af te stellen, makkelijk te bouwen, weinig onderdelen, kwaliteit is veel beter dan je zou verwachten.... Kortom, ik ben tevreden :P

Cheers,

Richard

Hoi Richard,

Tof te horen dat je ook tevreden bent met je TREX 600. Ik moet zeggen dat ik ook geschrokken was van de power die deze machine heeft, en dat is dan nog niet met de degelijke lipo's zoals waar jij mee vliegt.

Ik heb mijn TREX gezet op -12/+12° pitch en ga er Hitec's HS 6975's inbouwen, nu zitten er standaard servo's in van een onbekend merk.

Ik ben van plan om mij rond het nieuwe jaar "als onze vriend met de witte baard" is langs geweest, een 2-tal EVO's 4900 MAh aan te schaffen.

Nog effen tanden bijten !!

Grtz,
Dirk

Leuk dat je 'm ook zo goed vindt, ik 'vergeet' tegenwoordig regelmatig mijn andere heli's mee te nemen naar het veld.

Bij mij staat de pitch op een dikke 11graden maar wel met 61cm Funkey blades.

'k zou die Vs wel eens willen proberen...

Bij mij staat de pitch op een dikke 11graden maar wel met 61cm Funkey blades.

'k zou die Vs wel eens willen proberen...

Ik ga mijn pitch ook terugschroeven, ietsjes... misschien gebruik ik de mix in de 14MZ wel om tijdelijk meer pitch te geven als je snel stuurt. Dan maakt hij een soort overshoot.

Die V-blades kun je er wel een keer opschroeven als ik je zie op een meeting, geen probleem!

Groetjes,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Hoi Allemaal!

Ik heb net mijn T-rex 600 ingevlogen en DAMN daar zit vermogen in!!!!
:mrgreen: Leuk niet? En dat voor electro voor die prijs! Mijn gevoel was identiek (ook al ben ik beginner).

Raptor Rulezzz zei:
kwaliteit is veel beter dan je zou verwachten.... Kortom, ik ben tevreden :P

Die begrijp ik niet helemaal. De kwaliteit is idd goed, eigenlijk net als de kleinere rex. Ik had zelfs nog de eerste grijze uitvoering, maar zelfs die was prima in orde.
Wat bedoel je met "beter dan je zou verwachten"? Wat had je verwacht dan, minder kwaliteit? En waarom had je minder kwaliteit verwacht?
Of bedoel je de vliegkwaliteit? Enz. enz.

Groeten van Aldert

ps. Heb je de helical tandwielen al geprobeerd? Of ben je als "oud brandstofvlieger" de herrie wel gewend :wink: ?

Wat bedoel je met "beter dan je zou verwachten"? Wat had je verwacht dan, minder kwaliteit? En waarom had je minder kwaliteit verwacht?
Of bedoel je de vliegkwaliteit? Enz. enz.

Ik bedoel zowel de kwaliteit van de bouwdoos als de kwaliteit van het vliegen. Er zit NERGENS speling op, alles is strak. Dit is zeker niet het geval bij de T-rex 450SE, maargoed, bij deze kleine helicopter is dit niet merkbaar.
Alles past, alles klopt. Tot aan de maten van de linkjes in de bouwbeschrijving.

Dit was 1 van de makkelijkste helicopters om te bouwen die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad (en dat zijn er al heel wat!).

Ik heb overigens met mijn pitch beperkt van iets meer dan +/- 13 naar +/-12 en met behulp van de acceleration mix in de 14mz heb ik wel tijdelijk +/-14 graden als ik de stick lomp heen en weer zwengel.

Morgen weer vliegen hopelijk en kijken of ik nu onder de 100ampere kan blijven :roll:

Cheers,

Richard

ps. Heb je de helical tandwielen al geprobeerd? Of ben je als "oud brandstofvlieger" de herrie wel gewend

Die wilde ik eerst wel gaan gebruiken maar ik heb besloten om hier nog even mee te wachten. Ik ben namelijk bang dat je problemen krijgt met lageringen door de verticale belasting die je erop zet. Deze zijn namelijk bedoeld voor axiale belasting.

Cheers,

Richard

Hoi,

Ja een fijne heli die T-rex 600 , ik heb sinds dat ik hem heb geen brandstof meer aangeraakt .
Ik vlieg de zelfde set up als richard , alleen met org bec , 3700 Mah Flightpower en schuine vertanding met 12T ( ong gelijk aan originele tandwielverhouding )
pitch plus en min 9 graden (nog ) en trek met rustig rondvliegen 55 A ( ong 90 % gas ).

Ik trek tijdens rustig rondvliegen gemiddeld een amperetje of 45 maar dit zal uiteraard VEEL lager zijn als je de 10 tands pinion pakt.

Uiteraard draai je dan minder toeren op de kop en heb je minder vermogen voorhanden.

Ik heb gehoord dat je met rustig vliegen met een 10 tands pinion en de FP4900 accu's zo 7/8 minuten kunt vliegen. Ik kan ongeveer 5 min vliegen zonder de accus te overontladen.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
ps. Heb je de helical tandwielen al geprobeerd?

Ik ben namelijk bang dat je problemen krijgt met lageringen door de verticale belasting die je erop zet.

Wat dacht je wat er gebeurt "in hoover" ? Laat staan al dat getiktok enz. van "jullie" 3D vliegers? Dat is al aanzienlijk meer dan de helicaltandwielen ooit tegen de as kunnen drukken! :wink:
Ze zijn beslist een aanrader.

Gr.A.

Wanneer krijgen we een filmpje te zien Rich?

Als het een keer goed weer is en het gaat lekker dan maak ik wel een filmpje... voorlopig is het telkens zo grijs als het maar kan en dan kun je bijna niet goed filmen.

Wat dacht je wat er gebeurt "in hoover" ? Laat staan al dat getiktok enz. van "jullie" 3D vliegers? Dat is al aanzienlijk meer dan de helicaltandwielen ooit tegen de as kunnen drukken!
Ze zijn beslist een aanrader.

Dan komt er nog steeds geen kracht omhoog/omlaag op zo erg als met de Helical gears. Ik zeg ook niet dat dit een probleem is, als ik de 12t had kunnen krijgen toen ik mijn kit kocht had ik die gelijk meegenomen. Nu heb ik besloten om het voorlopig even aan te kijken.
Vind het turbine achtige geluid eigenlijk wel stoer 8)

Cheers,

Rich :mrgreen:

Back