T-rex 600

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door cabezo, 25 jan 2007.

  1. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Metal Bladeholders en 80 dampers prob...

    Oops deze is van ff terug ^^

    Vanavond de zwarte dempers er maar eens in gezet.

    Prob is dat als ik de inbusbouten gewoon vastdraai de grips
    niet smooth meer draaien. Zitten diverse vrij moeilijke punten in.

    Vanalles geprobeerd maar het blijft erin zitten !
    (Ja, de lagerschalen zitten goed om/schoongemaakt/ingevet)

    Suggesties ?

    mvg, Z
     
  2. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Hoi,

    Ik had hetzelfde probleem met de upgrade met de plastic sleeve en 90-er dempers met org bladhouders.
    Liep ook veel te stroef , toen 80-er dempers terug ingezet en probleem was weg.
    De 90-er rubbers zijn iets dikker als de 80-er .

    Nu zit in mijn 600N ook de sleeve , met metalen bladhouders en heb geen problemen met de 80-er en 90-er rubbers , alles loopt soepel , rara politiepet .

    Ik vlieg alleen toch liever met de 80-ers , geen rare wobbels in de kop enz .
    De 90-ers zijn voor hogere toerentallen en ruig 3D werk .

    de rubbers die bij de sleeve upgrade zitten zijn trouwens de 90-ers .

    Henk
     
  3. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Hallo Henk,

    Ik kom dus van de 70-er (grijs/witte) dempers ook daar liep ie al niet geheel smooth bij.
    (met in praktijk nooit enige hinder van ondervonden).
    Nu (bij de 80-er) vind ik het toch wel te "zwaar" gaan..... tuurlijk moet zo'n dempertje zich wat gaan settlen en wordt ook ingedrukt na verloop van tijd (zodat de dikte wat afneemt), mja fijn vind ik dit niet.

    de 70 en 80-er dempers zijn precies hetzelfde formaat ook de spacer is exact gelijk die met beide setjes worden meegeleverd.

    Specification:
    Damper rubber x 4(Φ8.1xΦ13.1x3.2mm)
    Spacer x 2(Φ8xΦ11.5x1.3mm)

    inderdaad dus politiepet ;)

    mja wat nu te doen ? (dunnere spacer gebruiken ?)
    't lijkt de new 450V2 wel...... ook hetzelfde gekloot.....

    oh ja....wat is de "sleeve upgrade" ?

    Ik praat hierover de 600E.

    mvg, Z
     
  4. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Zaterdag toch maar ff mee gevlogen..... swash blijft toch wel wat hangen af en toe...niet echt lekker....dus blijkbaar toch te zwaarlopend.

    Iemand hetzelfde probleem voorgehad ?

    mvg, Z
     
  5. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Hoi,

    Die upgrade is een plastic sleeve die over de bladas gaat in de hub .
    Die zorgt ervoor dat de bladas strakker in de hub zit en dus veel minder beweging naar boven en onderen heeft zodat de rubbers langer mee moeten gaan .

    De rubbers en de druklagers heb je wel gewoon goed ingevet ?

    druklagers niet verkeerd om zitten ?

    overigens is de rotorkop van de 600E en 600N excact gelijk .
     
  6. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    bedankt helihenk !

    zelfs een filmpje van gevonden over die sleeve (via helifreak)

    Maar probleem is opgelost, het waren toch rotte MR148ZZ's.
    (zat alleen maar te denken aan de druklagers, maar natuurlijk
    komen op de gewone lagers zijdelingse krachten bij het aandraaien
    en dan voel je de rottigheid).

    Met welk goed merk zou je die kunnen vervangen? (8x14x4)

    mvg, Z
     

Deel Deze Pagina