T-rex 600

Als alu krom is zou ik het dus nooit meer gebruiken...eigenschap van alu is dat je bij buigen haarscheurtjes krijgt en dat het daarna dus heel makkelijk en zonder waarschuwen kan breken.

Raptor Rulezzz zei:
Zit er veel verschil van sterkte op een T-Rex CF600 of Alu 600 (standaard).
Wat ik bedoel is loop je met carbon minder schade op als alu of is het verschil te verwaarlozen...

Alu is 60 gram zwaarder dan de Carbon versie en 100 euro goedkoper. De alu versie zal buigen waar de carbon versie afbreekt, maar de alu frames kosten $60 en de carbon versie $160.

Als je de keus hebt zou ik altijd voor alu frames gaan en later misschien carbon frames monteren als je dit mooi vind en de alu frames kapot zijn.

Cheers,

Richard
Ik ga jou gouden raad opvolgen en zal van de maand normaal de Alu versie aankopen. :wink:
Ik heb alvast een mooie Canopy ontworpen :lol:
trexaikilf1.jpg

Welke volgende elektronische onderdelen worden het best gebruikt voor de T-rex 600.
Het moet geen speciaal spullen zijn voor 3D eerder om stabiel en nauwkeurig te vliegen.

Servo's :?:
Gyro :?:
Ontvanger :?: (Zender is een Graupner MX12)
Rotor Blades :?:
Lipo :?:

En alles wat ik vergeten ben :roll:

Servo's
Gyro
Ontvanger (Zender is een Graupner MX12)
Rotor Blades
Lipo

Persoonlijk vind ik de volgende artikelen wel prettig:

Servo: Futaba 9252, relatief goedkoop en super betrouwbaar. Ook goedkoop tandwielsetjes voor verkrijgbaar, bij een crash met een eCCPM heli sloop je altijd je tandwielen!!
Gyro: GY401/9254 is voldoende, eventueel kun je een Logictech 6100t overwegen voor 80 euro meer ongeveer.
Ontvanger: Geen idee wat een goede graupner ontvanger is.
Rotorblades: 2e wahl ThunderTiger blades die goedkoop te verkrijgen zijn bij een webshop in venlo of natuurlijk de altijd perfecte V-blades (wel een factor 4 duurder ongeveer, maar beter gebalanceerd en betere kwaliteit)
Lipo: FlightPower 4900 6s1p

Koop alsjeblieft in 1x een goede accu, dit scheelt je later een hoop ergernis. Beter 1x iets meer uitgeven, met een rustige vliegstijl gaan deze accu's MINSTENS 300 cycles mee maar waarschijnlijk nog veeeeeeeeeeeel meer. (Mits niet leger dan 80% gemaakt en met een goede lader/balancercombo geladen zoals bijvoorbeeld de TP1010 + 210v)

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Ontvanger: Geen idee wat een goede graupner ontvanger is.

Ik heb een MX-12 en heb op al mijn helies een Graupner SMC 14 (PCM) ontvanger. Tot nu toe nooit problemen mee gehad! Bereik met in geschoven antenne op de grond makkelijk 40+ meter

Kost een euro of 65. Volop verkrijgbaar

Yep de T-rex 600 is een fijt en het bouwen kan beginnen
pompom.gif
pompom.gif
pompom.gif
pompom.gif
:P

Servo's: 3 X Graupner DS 8077
Ontvanger: 1 X SMC16scan35
Deze heb ik gekocht op aanraden van de winkel

De rest word verspreid naar volgende maanden.
Dus Gyro, servo voor Gyro, Lipo and blades. :lol:

Hoi Aiki,

Gefeliciteerd met je trex 600, zet je nog wat foto's online van de bouwfase?
Lijkt me wel leuk, de Trex 600 staat ook op mijn verlanglijstje.
Maar ik moet eerst mijn robbe eolo kwijt raken......

Ik heb niet altijd een servo stuk bij eCCPM maar nu ik een keer een mCCPM heli heb heb ik wel tandwielen gesloopt. Het hangt er net van af hoe je neerkomt, welke toeren op kop... etc etc.

Heli-Harry zei:
Hoi Aiki,

Gefeliciteerd met je trex 600, zet je nog wat foto's online van de bouwfase?
Lijkt me wel leuk, de Trex 600 staat ook op mijn verlanglijstje.
Maar ik moet eerst mijn robbe eolo kwijt raken......
Als ik het niet vergeet zal ik foto's nemen van de bouw ervan. :wink:

Voor die genen die ik waterachtig kan maken hier enkele foto's van het begin :P :wink:
trex60001ch6.jpg

trex60002mz2.jpg

trex60003eh3.jpg

idd prachtig tafelkleed Aika... :lol:

Maar zonder gekheid, ik heb hem ook besteld de 600CF kombo kit, wil hem redelijk standaard opbouwen denk ik....
Verwacht hem komende week, ben benieuwd.

Suc6 verder met de opbouw en laat nogeens een foto'tje zien van het goede stuk als die gereed is.

Gr.Marc

hey

@AIKI

ik ben ook op zoek geweest en zit ook met deze heli in men hoofd...
zou ik je mogen vragen wat je ervoor betaalt hebt?
ik zou als ik uitreken alles samen rond de 1000 euro zitten...

groeten

hey

@AIKI

groeten

Prijs is afhankelijk van wat je allemaal nodig hebt, als je nog niks hebt reken dan op 1700 - 2000 euro voordat je vliegklaar bent met alles erbij. (zender, accu's, lader.. etc)

Cheers,

Richard

boddez zei:
hey

@AIKI

groeten
Ik heb voorlopig enkel de T-rex600 + 3 servo's + ontvanger.
De rest komt later. (maandelijks) :wink:
Heb deze aangekocht bij home-flyer in België en de prijs was een promo prijs.

Back