T rex 600EFL naar ecureuil

6brAAAAAElFTkSuQmCC
Ik ben van plan om m'n 600 pro om te bouwen naar de ecureuil as 350 . Nu heb ik al wat studiewerk gedaan maar heb toch nog wat advies nodig vermits ik nog zeer nieuw ben in schaal"
Heb al wat rondgezocht en eerste stap zou de rotorkop zijn en tandwielverhouding . Origineel is 13T maar 11 zou beter zijn op main van 112T ?
En dan nog de 3bladskop . Wie kan me een goede degelijk merk doorgeven voor en 10 mm shaft en 600 size :confused:

Ja , dat is de bedoeling maar dan flybarless en met 3 bladskop :p k'had hem al gezien hoor maar toch bedankt.

Ik heb hier eerder contact over gehad met rc-heliparts .
Met een vario kop moet dit prima vliegen. Heb overigens zelf de kop nog niet gekocht aangezien er andere uitgaven voor gingen ;-)

dank u heren , nu kan ik verder . Allebei goede tips . Vario kende ik al maar Sportsmoto was nieuwe site voor mij :cool:

Die site kende ik wel van vorige posting en als ik me niet vergis was daar veel lof over qua bestelling . Vlotte afhandeling en leveringstermijn dacht ik . Natuurlijk is Duitsland wel iets dichter ;)
Mijn gedacht gaat nog altijd naar de ecureuil uit . Vervelend is dat nog steeds vele rompen enkel "geschikt" zijn voor de t rex 600 esp . Die bestaan nog maar zijn toch niet actueel . Ik vindt dat de fabrikanten van schaalrompen wat achter zitten op dat gebied . Het moet natuurlijk ook niet kant en klaar zijn anders is het ook geen uitdaging waarschijnlijk . Bla bla bla ...
Anderszijds heb ik al gelezen dat er mensen zijn die een 700 size romp op een 600 heli zetten . Misschien kan dat voor de 600EFL PRO ook vermits ie op 12s vliegt :confused:

guyken,

Ik heb zelf de ecureuil met een esp er in. Echter wel met de motor en mod1 schuine vertanding van de Pro... op 12S dus, schuine vertanding moest ik wel om aan de 73 db te komen die bij ons voor electro gehanteerd word.

De bolle romp werkt nogal als klank kast.

De Pro tandwielen en motor passen overigens zonder verdere modificatie.
Echter... een Pro zal zonder meer passen in de romp, hij zal alleen wat opgevuld moeten worden tussen het frame en de bodem. Bij mijn weten is het frame wat lager, maar de tail is precies even lang.

Dat is goed nieuws . Precies strenge normen qua geluid bij jullie of is 73 al veel :confused:
Misschien nog een vraagje welke pinion heb jij erop zitten , hoeveel T ? :cool:

Ik vieg nu (nog) met de standaard align kop op 1800 toeren. Het standaard pinion is volgens mij 13t. Er is ook een 12t te krijgen en dat zou prima zijn voor een 3blads op 1500 toeren.

Ja klopt standaard is 13 T . We kunnen ook naar 11 T maar dan moet je van KDE een motormount hebben waarmee je wat kan spelen om de tanden mooi opeen kan zetten . Ik ben ook van plan om een 3bladskop te steken . Maar als 12T ook gaat ok.
Zit te wachten als een F1 piloot voor de start om te beginnen :D Volgende maand komt budget vrij . :cool:

PLannen stopgezet . 8-O k'Ga voorlopig mijn t rex 500 met MD romp nog wat bijwerken. :cool:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja en als ik eerlijk mag zijn was het feit dat jouw ecureuil te koop staat voor een meer dan schappelijke prijs die het tij doen keren heeft . Ik zou er minstens zoveel moeten insteken als jij vraagt voor de jouwe en daar wringt het schoentje . Dan lijkt het me logischer om later eens een tweedehands schaalmodel aan te schaffen kant en klaar . :cool:

ai.. het is dus mijn schuld ... :oops:

Dat was niet de bedoeling!
En dat terwijl ik nog 0 reacties op die van mij heb gehad 8-O

Er is geen kwestie van schuld .Ik begrijp overigens niet waarom je geen reactie krijgt . Zo een mooie heli . Ware het niet van de afstand ik had al lang komen zien :cool:

Back