T rex 600efl pro

Ik ondervind een klein probleempje bij het ineensteken van de 600. Namelijk het boutje om de main shaft met het tandwiel te verbinden, ik krijg het er niet door:confused:
Iemand tips of tricks:rolleyes:
Ik weet dat je soms de main shaft naar beneden moet drukken en terzeldertijd het tandwiel wat opheffen maar niks.

Hoeveel spacers (ringentjes) heb je gebruikt op het hoogste lagerblok voor de speling?Je hebt namelijk verschillende diktes.Als je een te dikke pak of een aantal kom je dus niet uit met het gat van de maingear.
Bij het kiezen van de juiste ring/combinatie ringentjes kom je precies uit en is de speling minimaal.

Ff vogelen

Het wil wel eens gebeuren dat de binnenbus draait tov het tandwiel
Even tandwiel eruit, de bout erdoor, en dan weer passen met de hoofdas
Officieel zou het precies uit moeten komen

Hoeveel spacers (ringentjes) heb je gebruikt op het hoogste lagerblok voor de speling?Je hebt namelijk verschillende diktes.Als je een te dikke pak of een aantal kom je dus niet uit met het gat van de maingear.
Bij het kiezen van de juiste ring/combinatie ringentjes kom je precies uit en is de speling minimaal.
Voor de spacer eerst met 0,5 ring en daarna met 0,3 ring geprobeerd(apart)

dan moet het lukken en idd wat student zegt even de binnenbus draaien tot de gaatjes overeen komen en dan voorzichtig insteken.Moet lukken...

Edit tenzij je de bearing blocks verkeerdom heb zitten(waar de mainshaft as) doorheen gaat.Dan past het misschien ook niet. Bovenste tekst naar boven onderste tekst naar onder.

dan moet het lukken en idd wat student zegt even de binnenbus draaien tot de gaatjes overeen komen en dan voorzichtig insteken.Moet lukken...

Edit tenzij je de bearing blocks verkeerdom heb zitten(waar de mainshaft as) doorheen gaat.Dan past het misschien ook niet. Bovenste tekst naar boven onderste tekst naar onder.
bearing blocks zitten goed:)
eens een nachtje laten over gaan , misschien morgen beter zicht 8-O

Echt, het moet zo passen

Ff draaien, je moet alles zo in elkaar kunnen steken
Eerst die binnenbus goed draaien, desnoods ff een bout erdoor
Opletten dat je de binnenbus niet verdraaid als je de hoofdas erin duwt

Zou goed moeten gaan

Heb ik de eerste keren ook lang mee zitten kl.. Eerst zien dat de gaatjes goed zitten zonder dat de mainshaft erin zit en er een speld ofzo doorsteken,daarna heel langzaam mainshaft erin schuiven tot hij tegen de speld komt en zie al direct dat het gaatje ook ongeveer goed zit tov de andere, daarna spelt eruit en mainshaft zachtjes verder schuiven en dan het boutje erin proberen te krikgen (wat draaien aan de staart kan ook helpen)

En niet draaien aan het hoofdtandwiel of hoofdas als je dehoofdas een mm in de bus hebt zitten...

Door de one way draait dan de bus tov het tandwiel, en ben je weer op nul

Back