Voor de geiinteresseerden zal ik een uitgebreid bouw verslag schrijven over de nieuwe T-rex 700E F3C waarmee ik volgend jaar ga proberen om mijn prestaties in de F3C wedstrijden eens wat omhoog te krikken. Afgelopen zaterdag heb ik de eerste van 2 kits opgehaald en dit tref je aan in de doos. Voor degene die wel eens een Align heli hebben gebouwd (iedereen toch ?) is het geen verrassing, maar ik zal toch proberen aan te geven wat er bij deze heli anders/interessant is. Prachtige verpakking zoals gebruikelijk en behoorlijk zwaar. Alles zit strak in de doos. De canopy zit goed verpakt, samen met een deel van de onderdelen. De canopy LIJKT wit maar is een soort Parelmoer/metallic kleur. Dit is op de foto niet goed te zien maar in het echt heel mooi. De kwaliteit van de canopy is weer uitstekend zoals gebruikelijk van Align, hij is nog wel een beetje krom van de verpakking maar dat trekt wel weg . Verder het langingsgestel met blanke skids ipv zwart, de staartrotor onderdelen, een zakje met de blade caddy en wat kleine ondedelen, de radio tray en de bouwhanddoek. In de volgende doos zit de gehele aandrijflijn met de komplete rotorkop, tandwielen, roll en elevator hevels, de tail aandrijving en de battery trays. Het maingear is CNC gefreesd en met helical vertanding voor een soepele en stille loop. Het autorotatie tandwiel heeft een nieuwe RVS verstevigingsbus. De kit wordt kompleet geleverd met CC120ICE regelaar, 470KV motor, 3x Align DS610 servo's, GP780+DS650 gyro combo, 6A BEC en aansluitmateriaal. Bij de kit zitten ook main blades van het nieuwe F3C type, het gewicht is 216 gram, een goed gewicht voor een f3C blad. Ze zijn onberispelijk afgewerkt. Bij de kit zitten zoals gebruikelijk 2 staartbuizen, samen verpakt met de torque tube, en de langere onderdelen zoals de nieuwe Carbon tailrotor pushrod (ipv de 2mm stalen rod) De framehelften met de plastic schuifrail tbv de accu's is hetzelfde als de 700E 3D Het manual is aan de dunne kant, niet omdat er niet veel in staat maar omdat er geen onderdelenlijst met tekeningen meer bij zit. Ik denk dat ze dat vergeten zijn. Hier kan ik wel even mee uit de voeten, 40-50C rating, die zullen niet snel warm worden ! Ik ga de originele staartbuizen vervangen door ECHTE Carbon exemplaren, die van Align zijn Alu met een carbon LOOK. Tot zover de eerste impressie, het ziet er allemaal kwalitatief uitstekend uit. Rob
Mooi mooi Rob, Lekker onbenullig doen met die accu's van 40C?!. Jij houd wel van een reserve zo te zien. Ik ben ook wel heel erg benieuwd wat je van de Align rotorbladen gaat vinden. Gezien het buiten geen weer is kan je lekker binnen aan de slag! Steven.
Mooi verhaal Rob en leuk om even mee te kijken. Ik ben erg benieuwd wat je bevinding zijn met deze F3C versie van Align. Lot's of Fun met het bouwen ..
Onbenullig zou ik niet zeggen.. ik merk toch echt wel verschil tussen bvb 20C en 30C op mijn 700E. Moet er wel eerlijk bij vermelden dat de 20C's een stukje ouder zijn. Verder succes nog met verslag Rob, ziet er ok uit !
het ziet er allemaal prima uit moet ik zeggen. Ook heel netjes dat ze het tandwiel met schuine vertanding standaard bij leveren, dat doen ze bij de 3D versie nl niet. Er is een setje sterkere boutjes te koop van rc-screwz, ga je die nog aanschaffen ? succes met de bouw ! Bas
Hey Rob! Mooi man! Ziet er allemaal goed uit! Waarom kies je gelijk voorar een carbon tail-boom? Niet voor de looks denk ik, anders had je wel voor die van Align gekozen? Wanneer komt #2? Groenten, Tjerk
Ziet er goed uit, ik weet wat mij te wachten staat. Nu jij een mooi bouwverslag maakt hoef ik het straks niet meer te doen ;-). Betreft die staartbuizen, wat voor een verschil gaat het maken:carbon versus Alu?
Ik heb de carbon buizen erbij gekocht amdat die een stuk lichter zijn dan de Alu, althans dat dacht ik, maar in werkelijkheid zit er niet zoveel verschil tussen, een paar gram uiteindelijk. Maar ik ga ze toch maar gebruiken, elk grammetje daar achterin scheelt weer. Rob
En alles wat jij niet gebruikt kan ik misschien wel voor een mooi prijsje overnemen ;-) Wanneer verwacht je die andere heli op te kunnen halen?
JA JA ! Ik ben toch niet gek ! (of was dat nou de mediamarkt ?) Nou ja , in ieder geval, de tweede heb ik a.s. zaterdag. Rob
Ben net gebeld door de 2brothers uit Bussum......ook mijn Align 700 F3C is er Dus de komende dagen een ritje naar Bussum maken om de heli te halen. Laat het vanaf zaterdag maar lekker sneeuwen dan hoef ik de deur niet uit en kan er gebouwd worden!!
Hee cool ! Gaan we toch exact tegelijkertijd beginnen aan de bouw. Ik ben benieuwd hoe jij de 700 F3C ervaart. Dit is je eerste 90 size toch ? Ik heb gisteren ook even goed naar de connectors op de Lipo's gekeken en ik ben niet onder de indruk. Het ziet er allemaal wel mooi uit, maar ze gaan erg makkelijk in en uit elkaar, en eenmaal in elkaar kan ik de pin heen-en-weer bewegen in de bus, dus kan nooit het contactoppervlak maximaal zijn. Het voelt helemaal niet strak aan. Ik heb het bij verschillende lipo's geprobeerd en ze lijken allemaal zo. Heeft iemand wellicht een suggestie voor echt goede connectors ? gr, Rob.
Rob, Yeb mijn eerste 90-er size, sterker nog ...dit is de eerste heli die ik sinds 20 jaar weer bouw. Alle heli's die ik het afgelopen jaar in mijn bezit heb gehad waren 2e hands heli's die allemaal reeds gebouwd waren. Ben dus echt benieuwd en kijk er naar uit om deze heli te bouwen en helemaal om er mee te vliegen. Tja en wie had dit kunnen bedenken, vorig jaar na een pauze van 20 jaar voorzichtig begonnen met een 450 en een jaar later een 90-size F3C machine....
Ik heb ook al wat informatie over connectors gezocht en de meningen lopen nogal wat uit elkaar. Ik ga voor 5mm connectors maar misschien dat jij idd deze moet gebruiken. Ik heb Cees ook al gemailt en hij vliegt gewoon met 5mm stekkers. Deze werden in mijn vragenuurtjes regelmatig genoemd : Fast Lad Performance http://www.trollmodellbau.de/epages/...ducts/12000060
Ik ben ook nog de EC5 tegengekomen, die is tot 120A, maar die van fast Lad zien er ook goed uit ! 6.5mm is toch wel fors. Rob