T-rex 700E F3C

klopt, goed dat je het hebt gezien trouwens !

welk s/n heb jij ?

Ik heb K1002012 en K1002082.

De 012 is de foute.

Ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd, maar moet dat plaatje die twee vierkantjes nu raken of niet?

Ik heb L1002267

Zoals ik het begrijp moet dat plaatje ervoor zorgen dat het printje waar de optocouplers op zitten niet naar boven kan trillen. Het plaatje moet er wel heel dicht tegenaan zitten maar hoeft het niet per se te raken.

Klopt, dit kan je controleren d.m.v. een visitekaartje zoals beschreven op de site van CC. Bij mijn ICE 120 HV past die er niet tussen en loopt het alu plaatje door tot aan de rand van de behuizing waar het doorzichtige afdekplaatje begint. Op de foto van Rob is te zien dat het alu plaatje te diep in de behuizing zit waardoor de optocouplers naar boven zouden kunnen komen.

Het s/n heb ik niet bekeken, staat zeker op de achterkant van de ESC, zit alweer met dubbelzijdig kleefband tegen het frame aan.

precies, heb ik weer !
Gaat me %^&**()&*& (= vloeken) € 23.50 kosten ook nog !!

edit:

s/n staat op de zijkant Ronald.

Voor het eerst dat ik ergens lees dat de Align servo's "te snel" zijn ;-) Ik heb ze zelf ook in mijn Trex 600 zitten en moet zeggen dat ze perfect werken.

Ikzelf heb het frame ook eerst helemaal "koud" (incl. skids) in elkaar gezet en ben daarna een voor een de bouten gaan loctiten. Ik merkte wel dat de bouten van de skids in eerste instantie niet lekker pasten. Maar het geheel zit in elkaar en de hoofdas loopt zeer licht in de lagers.

Ben nu bezig met het kijken hoe ik zo netjes mogelijk de servodraden naar voren ga krijgen.

Rob: waar ga je de regelaar plaatsen, gewoon achterop of pruts je hem onder de kap?

John:

Ik zou hem niet onder de kap gaan plaatsen (mits er voldoende airflow over de ESC heen kan gaan), men raad namelijk aan bij CC om de ESC altijd daar te plaatsen waar een minimale airflow van 5mph is. Dus volgens mij is achter op het frame dan de meest ideale plek.

Groet Ronald

heb net de mijn ook gecheckt, ziet er na mijn mening wel oke uit, ik had alleen vorige week wel een raar probleem tijdens het vliegen, zette de CC de motor heel langzaam uit... gelukkig netjes kunnen landen. daarna nog een keer geprobeerd, 3 minuten lang staan pich pompen, niks aan de hand. heel raar iemand bekend hier mee misschien?

stef

Ging de ESC niet door het koudere weer eerder dan bij "normale" temperaturen in cut off mode om je lipo's te beschermen?
Heb je daarna met dezelfde lipo's staan vliegen of er een ander pakket in gehangen?

John:

Ik zou hem niet onder de kap gaan plaatsen (mits er voldoende airflow over de ESC heen kan gaan), men raad namelijk aan bij CC om de ESC altijd daar te plaatsen waar een minimale airflow van 5mph is. Dus volgens mij is achter op het frame dan de meest ideale plek.

Groet Ronald

Nee Ronald ik plaats hem gewoon achterop, al heb ik al wel gezien dat er piloten zijn die hem onder de kap hebben geplaatst.

Ik heb voor de zekerheid ff 2 foto's gemaakt, volgens mij heb ik een goede:

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar ! of je hebt een fake CC regelaar :rolling:

Hahaha ja dan houd ik het maar op het eerste in dit geval, maar even zonder dollen maak eens een fototje waar die nummers op jouw ESC staan, ik snap er geen snars van.
Of mijn ogen zitten nog echt dicht van oud en nieuw!:proost:

Groet Ronald

Ik heb mijn Kontronik regelaar wel onder de kap gedaan.
Dit is meer om hem te beschermen.
Ik heb wel eens een gyro onthoofd die achterop zat tijdens een crash.
Een 120 regelaar doet dan nog veel meer pijn.
Bij mij wordt hij niet eens warm onder de kap, alleen lauw.

Back