Ok ik ben alweer wat verder:
Installatie van de servo's :
De elevator servo zit in een alu houder, de draad van de servo zit tegen de alu behuizing en om te voorkomen dat dat gaat schuren heb ik een klein stukje brandstofslang over de rand geplakt.
Bij de beide rollservo's gebruik ik geen busjes, bij de elevator en heckservo wel.
Ze zitten bewust met de rand richting aandrukplaatje, andersom gaat het busje door het aandrukplaatje heen:
Op deze manier zijn de boutjes goed aan te draaien en wordt het rubber met de juiste hoeveelheid samengedrukt.
Op deze foto zit de elevator servo op zijn plek met de servodraad naar beneden, achter de servo vastgeplakt.
Tevens heb ik de motor erin gezet en het hoofdtandwiel gemonteerd.
Er is vrijwel geen tandwielspeling, wat bij mijn eerste 700N wel anders was !
Het geheel loopt zeer soepel en vrijwel geluidloos. Dat belooft wat later ! Achter de servo langs is ruimte gecreerd voor de motor draden; in de servo houder is daar een uitsparing voor gemaakt.
Op deze foto is te zien waarom het geen goed idee is om de servodraad naar beneden te laten lopen; hij komt dan in aanraking met het hoofdtandwiel, bovendien kom je lengte tekort om de ontvanger te bereiken. Tevens is te zien dat de pinion tegen het onderste lager gedrukt zit, zoals in de manual staat.
De servodraad loopt nu naar voren tussen motor en frame. Kan net.
Erg krap allemaal !
De heckservo zit op een soortgelijke manier als de elevator servo. Bij de kit zit al een verlengsnoertje; normaal redt je het niet naar voren toe.
Installatie van de roll en nickhevels: op de as die door de nickhevel loopt zitten aan de buitenkant van het frame de rollhevels. Bij de kit zitten diverse vulringen die achter de rollhevel komen om de zijdelingse speling op te heffen. Niet te strak afstellen omdat anders de rollhevels niet soepel meer draaien.
De nickhevel moet exact in het midden vastgezet worden, en nou wil het toeval dat die precies in de uitsparing van de ESC bracket past ! Een eitje om dat precies in het midden af te stellen dus !
Hier is goed op te zien dat er een bus achter de rollhevel zit, de vulring is niet te zien maar zit er wel.
Rob