t rex klaar , maar . . . HELP !/ opgelost!!

hallo , ik heb mn nieuwe t rex in mekaar zitten en al 1 vluchtje
buiten voorzichtig gehooverd . toen ik de 2e keer wat ging vliegen , stuurde de staart opeens even niet meer . tuurlijk snel in lichte paniek geland en alles gecheckt , had oojk geen mechaniche weerstand . als de rotor stilstaat doet alles t prima , als ik optoer , zie ik dat de uitslag van de heck bijna nihil word zowel in hh als in normal . dus , nog maar iets geprobeerd om lichtjes te hooveren en bij t loskomen deed de gyro dus helemaal niets meer ? hij tolde als een tol zeg maar . pitch down en tot stilstand laten komen , en alles deed t weer gewoon ! . heb dus wel gewoon 1 vluchtje normaal gevlogen , pas bij 2e vluchtje begon ie dit willekeurig te doen . heb de ontv [146i] achterin zitten , de regelaar en accu voorin en de gyro bovenop staart stuk. t is een 401 met een hs56hb servo . iemand ??? bvd ferro

Hi,

Wat de oorzaak zou kunnen zijn.... ik weet het niet. Ik ga ervan uit dat de mechnische setup juist is..... Wat ik je dan wil adviseren is de om de GY401 even opnieuw te calibreren. Binnen een seconden driemaal switchen tussen HH en normal mode. Vanzelfsprekend doe de dit zonder draaiende motor..... Probeer het daarna rustig aan nog eens te hooveren...

Groet, vincent

Hoi,

Eerste belangrijke vragen :
Revo mix uitgeschakeld ?
Op lock of normale mode ?

In principe in normale modus het servo armpje haaks op de servo zetten,
dan aan de staartkant afstellen op hevel ongeveer haaks.
In normaal mode hooveren , als de staart nu wegdraaid naar links of rechts het stuurstangetje naar de staart korter of langer maken.
Als hij nu goed blijft hangen is dit de uitgangspositie( let wel op dat bij het stijgen en dalen de staart wegdraait !!!!)
Nu gyro op lock en vliegen.

Zo zou het goed moeten zijn , je hebt nl maar een heel beperkte slag die je op het staartasje kunt maken met de slider.

Henk.

Zou 't niet kunnen dat de staartriem of de pulley slipt?? Dat kan zulke fratsen veroorzaken...
Draait 'm steeds dezelfde richting uit (met de neus naar links)?
Kijk dan eens of de voorste pulley niet slipt op z'n asje....
Tis maar 'n idee hé :wink:

nou , heb t prob gevonden .
ten eerste zat inderdaad de riem te los .
ten tweede , had ik de mechanishe weerstand gevoeld en voelde niets raars. bij nadere inspectie kwam ik er achter dat die in de uiterste stand gewoonweg klemde ergens bij die vork , aan bijde kanten !
dit was geasembleerd vanuit fabriek . heb linkjes maar even losgehaald , alle oogjes geruimd met ruimer , ingeolied , en vijfhonderdduizendkeer heenenweer gerdaan en ook de z linkje vervangen door een ballinkje.
nu doet ie t niet alleen prima , nu is de staart ook super strak.
bedankt voor de input mensen . ferro
ps ik lees wel eens dat mensen met windkracht 4 nog vliege met t rex ?? geintje zeker ????

ps ik lees wel eens dat mensen met windkracht 4 nog vliege met t rex ?? geintje zeker ????

Geen geintje, we vliegen met onze SE met windkracht 4, maar of het altijd fun is, nee.

Back