t-rex nu met stretch kit of niet?????

• Topicstarter Topicstarter javan
  • Startdatum Startdatum
J

javan

Guest
hallo,
Ik vlieg dus met een onlangs omgebouwde T-rex stretch.pallen=335mm
Vanavond een beetje tever gevlogen en een seriueze crash gemaakt.
schade viel nog mee;
1 landingsgestel
2 pallen
1 mainshaft
. :mad:
nu heb ik enkel nog de kortere (315mm)pallen.
Dus ik ben geen opgever,trouwens te mooi weer zonder veel wind...
:wink:
nu bouw ik hem in 10 min terug in elkaar,landingsgestel geplakt,nieuwe mainshaft(had ik liggen als reserve) en dus de kortere pallen. :roll:
ga naar het veld met in mijn gedachte...ik moet nu toch terug stukken bestellen,dus ik kan evengoed eens vanalles uitproberen.. :lol: moest al teneerste vlug opstijgen want het landingsgestel is zeeeer brakkig...
Dus ik vlieg rondjes;nose inn op grote hoogte en probeer alles en het gaat schitterend..ook de stabiliteit is perfect,alleen maar de lift up gaat een beetje trager...
nu ben ik aan het twijfelen hem definitief terug om te bouwen naar de standaard versie;alles gaat gelijk zoveel beter; :?
nog iemand met deze ervarng?? :?:

is dit nu zo'n onpopulaire heli hier dat er nog nt geantwoord is? :mad: trouwens weinig gepraat hier over de T-rex,jammer,want dit is een prachtige heli... :(
en zeggen dat de Zoom "onverdiende" oneindige lange pagina's had..met veel info.
:?

Het zit dus gewoon puur tussen je oren aangezien die met langere bladen... èh "pallen" ;) beter presteert.

Toch is een snellere climb-out wel prettig bij het oefenen. Als het fout gaat ben je snel op hoogte.

Met die Raptor ben ik ook niet zo bang om te crashen, omdat de crashkosten bijna op de helft liggen van de prijs van een vergelijkbare crash van mijn Logo10. Mijn leercurve is dus ook een stuk steiler met dat ding. Net als op de sim, dan durf je ook veel meer.

Euh.. Satoer die nog meer durft dan anders?!
Is een overtreffende trap bij jouw wel mogelijk???

Gelukkig vliegt je niet bij mij om de hoek...

2,5 maand geleden durfde ik dat ding voor het eerst over de kop te gooien, en nu heb vorige week mijn eerste piroflip gemaakt :D whoohoo...

(wel hoog hoor ;) )

Er is in ieder geval nog één ding dat Michel moet leren.
Dat is als er "landing" wordt geroepen, je niet midden op het veld moet blijven staan. :P
(mijn zwevertje kwam recht tegen zijn schenen) :wink:

Erwin Lokhorst zei:
Er is in ieder geval nog één ding dat Michel moet leren.
Dat is als er "landing" wordt geroepen, je niet midden op het veld moet blijven staan. :P
(mijn zwevertje kwam recht tegen zijn schenen) :wink:
"verluisterd" op 25 meter afstand bedoel je ;)

Skywatcher: OK M24: OK Hummingbird CP: OK Zoom400: RIP Logo10: OK Raptor 50: OK

Hhhhmm, wel erg veel ok's. Zal ie het dan toch echt leren 8O . Wordt het wel saai van :wink: .

:ontopic:
Met de korte bladen iets meer headspeed (groter tandwiel) monteren. Daarvan wordt ie ook stabiel, net als met de stretch kit, en heeft ie ook meer power (climb out).
En idd. ook ik vindt het een superding. Geregeld crashen, en alleen de crashes op straat kost af en toe een drupje cyano. Het crashen in een verwilderd weiland geeft, tot mijn grote verbazing, nooit schade. Iets meer aandacht verdient de t-rex wel, echter het beestje krijgt al genoeg aandacht op de buitenlandse forums (of fora, voor ik ruzie krijg met de neerlandica hier op het forum :wink: ).

Gr.A.

ps. Michel, respect :worship: .

Ik heb er van de week een gehaald, mijn zoon ook. (Bij E-heli.nl) :D
Zijn driftig aan het bouwen. Zoon heeft al wat test vluchtjes gehoverd. Ziet er veel stabieler uit dan de zoom. Goed kwaliteit bouwpakket en verschrikkelijk compleet. Zelfs gereedschap zit erbij. Eigenlijk heb je alleen nog een paar druppeltjes CA nodig en een beetje olie. Ben benieuwd naar zijn vliegeigenschappen.

M.vr.gr.

Theo de Kramer

Volgens mij heeft de X400 problemen met aanleveren van reserveonderdelen. In jouw geval een goed argument om er geen te kopen niek ;-)

Hier een mooie vergelijking tussen een T-rex VS x400

concusie:
T-rex is meer geschikt voor 3D en tunning
X 400 meer geschikt voor stabiele vlucht.

Back