A
Aaalie
Guest
[edit Michel: Gesplitst van draadje: Bouwverslag T-Rex 450X]
Hoi hoi,
Eens verdiept in de CCPM aansturing, net zoals spoeky dat ook heeft. Op runrider wordt je er mee "doodgegooid"en zijn de meeste die het hebben gedaan er lyrisch over. Een enkeling vraagt zich af waarom, de t-rex vliegt standaard erg goed, ze vragen zich af wat hiet nog beter aan kan. Als reactie krijgen ze veelal: "zo dacht ik ook, maar na conversie was er, ondanks ongeloof, een aanzienlijk beter stuurbare heli !!!".
Dus als nieuweling in de heli's gaan we de proef op de som nemen... Het hooveren gaat inmiddels goed, tail in, nose in, side in. Voorzichtig wat achtjes geprobeert, is een beetje eng. En net zoals sommige, het ding vliegt toch goed zo? Misschien dat het verschil in gewicht e.e.a. anders doet vliegen?
We gaan het volgende doen. Het extra aangeschafte frame gaan we aanzienlijk vermageren. We proberen de heli zo licht mogelijk te krijgen, toch wel in de standaard mechanische "setup". Hiermee probeer ik een tijdje te vliegen. Intussen bouwen we het standaard frame om tot CCPM, en proberen met het gewicht uit te komen op de "verlichte"versie (om dit verschil weg te nemen, dan maar weer proberen.
Alvast een voorproefje, enkele foto's van runrider, CCPM frame's in vele prijsklasse's (slechts kleine greep uit de extreem veel mogelijkheden 8O )
En uiteraard de conversie van spoeky (zie voorgaande reacties)
Bij de één na laatste foto vraag ik me af hoe ze de antirotatielink hebben gemaakt...?
Een dure conversie mag het niet worden (heb er niet zoveel geld voor over/ voor beginner weinig zin), en tevens is de zelfbouw erg leuk om te doen, hoort ook bij de hobby. Reacties en suggesties zijn heel welkom...
Groetjes Aldert.
Hoi hoi,
Eens verdiept in de CCPM aansturing, net zoals spoeky dat ook heeft. Op runrider wordt je er mee "doodgegooid"en zijn de meeste die het hebben gedaan er lyrisch over. Een enkeling vraagt zich af waarom, de t-rex vliegt standaard erg goed, ze vragen zich af wat hiet nog beter aan kan. Als reactie krijgen ze veelal: "zo dacht ik ook, maar na conversie was er, ondanks ongeloof, een aanzienlijk beter stuurbare heli !!!".
Dus als nieuweling in de heli's gaan we de proef op de som nemen... Het hooveren gaat inmiddels goed, tail in, nose in, side in. Voorzichtig wat achtjes geprobeert, is een beetje eng. En net zoals sommige, het ding vliegt toch goed zo? Misschien dat het verschil in gewicht e.e.a. anders doet vliegen?
We gaan het volgende doen. Het extra aangeschafte frame gaan we aanzienlijk vermageren. We proberen de heli zo licht mogelijk te krijgen, toch wel in de standaard mechanische "setup". Hiermee probeer ik een tijdje te vliegen. Intussen bouwen we het standaard frame om tot CCPM, en proberen met het gewicht uit te komen op de "verlichte"versie (om dit verschil weg te nemen, dan maar weer proberen.
Alvast een voorproefje, enkele foto's van runrider, CCPM frame's in vele prijsklasse's (slechts kleine greep uit de extreem veel mogelijkheden 8O )







En uiteraard de conversie van spoeky (zie voorgaande reacties)
Bij de één na laatste foto vraag ik me af hoe ze de antirotatielink hebben gemaakt...?
Een dure conversie mag het niet worden (heb er niet zoveel geld voor over/ voor beginner weinig zin), en tevens is de zelfbouw erg leuk om te doen, hoort ook bij de hobby. Reacties en suggesties zijn heel welkom...
Groetjes Aldert.