T-Rex rotorbladen

• Topicstarter Topicstarter Hezz
  • Startdatum Startdatum
H

Hezz

Guest
Hey mede heli people,

Ik heb recentelijk een art-tech typhoon gekocht en ik vroeg mij af of ik rotorbladen van een T-Rex ook op deze heli kan zetten.. Ik wil nl. carbon rotorbladen hebben van een beetje kwaliteit.

Ze zijn dezelfde lengte, maar ik weet dus niet 100% zeker of ze compatibel zijn.. Iemand enig idee?

Thanks in advance,

Hezz

Hmm, ik zat net toevallig m'n main-rotorbladen op te meten. Deze zijn 30,5 cm.. de bladen die ik wil bestellen zijn 2 cm langer ;x

Nu ben ik nog enorm beginner met heli's, dus zou dit kunnen of moet ik daar gewoon vanafzien?

Greetz

(Btw, volgens mij is deze heli een graupner (micro star) kloon, ik heb nl. bladhouders van graupner er op zitten...)

Als je nog een echte beginner bent zou ik kalm aan doen met experimenteren. Sowieso mag de mainblade nooit de tailblade raken, duh. Je loopt met langere bladen meer kans op een boomstrike[blad raakt bij crash de staartbuis]. Je regelaar/motor en accu krijgen het denk ik ook wat zwaarder bij full throttle/pitch.
Align heeft ook 315mm. bladen.

Als je nog een echte beginner bent zou ik kalm aan doen met experimenteren. Sowieso mag de mainblade nooit de tailblade raken, duh. Je loopt met langere bladen meer kans op een boomstrike[blad raakt bij crash de staartbuis]. Je regelaar/motor en accu krijgen het denk ik ook wat zwaarder bij full throttle/pitch.
Align heeft ook 315mm. bladen.

Hahah ja ik heb nog wel enigzins verstand van heli's. ;) Ik zal het nog sowieso navragen bij de modelbouwwinkel wat zij me aanraden.

En die bladen, zijn van hout.. Ik ben op zoek naar CF... :x

Het vreemde is, dat 300mm nauwelijks te krijgen is..;/ maar, in ieder geval erg bedankt voor je reactie. :]

Bij deze even een foto'tje van mijn getrasthe blad met meetlat.

Lengte van gat tot tip: 285mm
Lengte totaal: 300mm

@Helihabit:
Van jou reactie uitgaande moet ik dus bladen van 285mm hebben? :) Dankje voor je reactie!

Foto:
IMG_1210.jpg

Als je het blad meet zoals met rood aangegeven in de afbeelding, heb je de correcte lengte. ;)
IMG_1210.jpg

Hier een aantal verschillende maten cf blades voor walkera en esky.

Hey Helihabit,

Die meting komt uit op precies 290mm.. Hartelijk bedankt voor je reactie.. :)

Nu even kijken of ik ze kan vinden.. 8-)

Enorm bedankt voor je reactie(s) Helihabit, heeft ongelovelijk geholpen. :)

Back