t-rex se mist vermogen

• Topicstarter Topicstarter denny
  • Startdatum Startdatum
D

denny

Guest
bij deze een vraag
ik vlieg al een tijdje en al meerdere t rexen
maar nu vlieg ik met een se alles op en top er in zitten maar ik mis power en dan bedoel ik power voor het betere werk kan nu wel lekker inverted en zo maar voor de flips en dergelijk heb ik echt te weinig
nu heb ik een ddr50 power analyzer aan geschaft om het probleem te achterhalen ik zal hier de setup en de gegevens van de analyzer posten en als iemand dan suggesties heeft aarzel dan niet om ze te plaatsen

t-rex se setup
align 325 pro wooden blades (ik weet het draaien iets te hard rond)
pitch+10 en -10 en de regelaar op normal dus geen govenor
3x hitec hs65mg
401 met een hds877 digitaal
35 align regelaar
flightpower evo 3sp1 1800mah 20C
HeliDirect 450HDX 3000rpm met 13th tandwiel volgens trex tuning
een redelijk goede motor
screen shot van de ddr50 gegevens
ddr50datado9.jpg

wie o wie heeft er suggesties

zo te zien (199watt / 10.85Volt) is je max stroom 18ampere, dit mag best iets hoger volgens mij.
misschien kun je een 15t tandwiel proberen, die wordt op helifreak ook best veel gebruikt.
is maar een suggestie hoor :P

Met hoeveel % gas vlieg je?

Bij mijn T-rex SE vlieg ik in idle-up op curve van 100% met 13T pinion en ook die houten blaadjes,vermogen genoeg!
Dit is wel met de ALign 430 overigens.

Groeten,
Marcel

Ik denk dat je het in de motor moet zoeken. Ik heb de HDX 450 3000kv en hij heeft zelfs duidelijk minder power dan de standaard Align 430 motor. Hij is wel efficient en licht, prima voor sportvliegen maar niet voor het ruigere werk.
De top is de Medusa 3400 (40mm voor 4S en 32mm voor 3S). Voor de helft van het geld kun je ook een JGF 450TH nemen, evengroot en zwaar als de HDX maar veel meer vermogen, zelfs meer dan de Align 430 mar minder dan de Medusa. Over het algemeen wordt de Medusa het meest geprezen ivm power/efficientie en hij weeg maar 77 gram (De 32 versie voor 3S)
Een goede budgetoplossing is de gewone ALign 430L 3550, deze motor heeft in ieder geval veel meer power dan die HDX 450.

heb zelf voorgehad bij mijn dragonfly 36 dat ik na het opstijgen steeds een powervermindering kreeg.. even gas volledig dicht zetten, terug open, even volle snelheid, daarna ging deze weer trager..

bij mij was het probleem bij men stekkers, eerst gebruikte ik deze:

RCT-1028PVC.jpg

men kameraad had geen last en vertelde mij om dezelfde connectoren als hem te gebruiken, aangezien alles bij ons hetzelfde was, behalve de connectoren. Heb dus hierna deze erop gemonteerd:

RCT-1033D.jpg

en toen ging alles zoals normaal.. hopelijk kan dit helpen, het was het proberen waard :lol:

BarnOwl zei:
Een goede budgetoplossing is de gewone ALign 430L 3550, deze motor heeft in ieder geval veel meer power dan die HDX 450.
dat meen je niet ik heb deze juist vervangen voor de hdx
maar met welk tandwiel op de align ?
weet zo niet meer wie het vroeg maar mijn throtle curve is 100-96-92-96-100
niet continu 100 want dan toert die behoorlijk op met dalen van de heli
zal van de week als ik weer beter ben(griepje) de align er weer in schroeven
en kijken wat voor een resultaat de ddr50 me geeft
dan is alleen mijn vraag welk tandwiel op de align ?
hier een paar foto,s van mijn rex
img0062pj9.jpg

img0063et1.jpg

img0064tn7.jpg

img0065ee0.jpg

img0066rv5.jpg

ps shark
boven de 5 amps gebruik ik nooit bec stekkers

Hoi,

Als je de standaard T-rex SE setup gebruikt met een 13-tands pinion en GOEDE accu's (lees: thunderpower pro-lite 2100 of vergelijkbaar) dan haal je rond de 3000rpm op de kop en heb je meer dan genoeg vermogen voor zelfs de lompste 3D.

Verhoudingsgewijs heb je dan hetzelfde vermogen dan met bijvoorbeeld een 90er helicopter. Tenminste dat is MIJN persoonlijke mening!!

Mijn setup:
T-rex SE met align 430l etc.
3x HS56, GY401/airtronics 94***
Futaba 146ip
Thunder Power Pro-Lite 2100
325 Pro bladen/ SAB 320 bladen/ GCT 325 bladen

Cheers,

Richard

deze accu,s heb ik bij 4rc besteld nadat ik daar een filmje van jou had gezien met de trex
ze zijn helaas op backorder dus zal het nog even met mijn flightpowers moeten doen
en een koffer om de heli veilig in mee te nemen
wat is het beste deze moter laten zitten of de align er weer in zetten
ik denk dat ik dat laatste doe en dan kijken wat mijn ddr50 er van zegt zal de resultaten hier posten

zonet even de align 3550 kv er in gezet met de 13 tandwiel
ik schrok weer van de power en mijn ddr50 zegt het zelfde
toch jammer dat ze op trex tuning de hdx boven de align zetten
ik ben het er niet mee eens de align geeft veel meer power
heb hem even in de tuin uitgebrobeert beetje heen en weer en op en neer laten klappen duidelijk veel meer pit
dus de align blijft
hier de ddr50 gegevens spreekt voor zichzelf toch
ddr50alignmoterbb0.jpg

De HDX motor heeft 3000 kv. De 450 TH ook maar is veel krachtiger. Ik heb ze beide zelf en weet dit uit ervaring. De 450F is echt een powerhouse. De Align 430L zit qua power/efficientie en gewicht boven de Align 430.
Als je echt de top wilt staan de Medusa, 450TH en 450F bovenaan.........
De HDX 450 is een cloon van de 450TH. Prima voor gewoon vliegen maar niet genoeg kracht voor het zwaardere werk.
Waarom ze die HDX boven de Align zetten is waarschijnlijk de gewicht/power ratio en het verbruik. Bovendien heeft HeliDirect nogal wat verschillende HDX motoren geleverd.

Dat kan wel zijn maar je stroomverbruik is ook met 60 tot 80 procent toegenomen.

Waar heb je die ddr50 eigenlijk gekocht?(hmmm heet die trouwens niet DPR 50 ?)

Groet,

Marc

ok sorry mijn fout DPR-50
en die komt direct uit amerika met alle sensors erbij
(doe ik niet nog een keer (invoerrechten)
de douane vond dat zij ook nog eens wat extra,s moesten hebben maar ja dat weet je van tevoren en dit keer trok ik aan het korste eind 25 euries extra
http://www.bnbproducts.com/
de site van de maker
volgens mij moeten ze ook wel in europa te verkrijgen zijn
het is in iedergeval mijn beste investering dit jaar
bener ook achter dat ik uitslagen van de pitch ook wat kleiner moet maken heb hem vol negatief opgetoerd en gelijk een mega uitschieter
zie hieronder
drp50volnegatiefui2.jpg

maar nu is het een kwestie van fijn afstellen
en vooral veel vliegen

44.61Ampére 8O
iets teveel pitch misschien ja :wink:
zou erg cool van je zijn als je pitch maten doorgeeft wanneer je klaar bent met het fijn-tunen, ik zoek nog de ''sweet spot'' kwa pitch :)

grt. oscar.

zit nu op de +10 en -12 ??????????
-12 en volgas geeft dus 44amp iets te veel van het goede maar dat was ook bij het optoeren vandaar
die 10 graden meg die wel hebben
want er zitten voor de rest geen extreme uitschieters bij
en heb de rex wel aardig aan de tand gevoeld
invertid tic tac (wil nog niet echt lekker waarschijnlijk door de -12 pitch) enz gewoon lekker rond crossen
die min 12 is er uit en dan krijg je waardes zoals dit
met beginnend 3d vliegen
dprvlucht4si4.jpg

dacht dat dit wel aardig in orde was ?
en hij vliegt heerlijk stabiel het filpmje hieronder is alleen als voorbeeld
hoe je eigenlijk niet hoort te landen maar af en toe kan ik het niet laten
:rolling:
http://rapidshare.de/files/32887246/even_ontspannen_met_de_trex_2.ASF

gewoon 10 en -10 dus.. thnx!

mooi gevlogen trouwens! wel eng hoor.. dat pakken uit de lucht, daar draaien die rotorbladen net te hard voor vind ik 8O

hehe doe ik alleen als ik heel erg zeker van mijzelf en de heli ben
en als het een keer misgaat :hammer: :evil: :hammer:
mijzelf en de heli in puin
ps
3000 rpm = in een seconde 50 klappen tegen je hoofd/hand/lichaam

net alsof een raptor met 2000toeren minder gevaarlijk is haaha.
ik heb ongeveer dezelfde setup, en denk ik ook wel dezelfde performence kwa kracht. nu heb ik alleen nog één vraagje, wat is jouw cyclic pitc op de paddels, dus niet de rotorbladen. mijn cyclic is echt nog veeel te traag, doordat mijn servo armpjes te kort zijn.

maximaal zodat alles net niet aanloopt
dus knuppel in de hoek en de rotor draaien en hij moet soepel lopen
ps het filmje was nog met de hdx moter heb nu veel meer power

Hoi,

Je filmpje ziet er netjes uit hoor, ik hoop alleen dat NIEMAND er een voorbeeld aan neemt en ook zo zijn helicopter uit de lucht pakt.
Vooral met alle jongeren op dit forum is het niet echt een goed voorbeeld.

Als je dit doet met een T-rex met carbon bladen en 3000 toeren hakt hij met het grootste gemak 1 of meerdere vingers eraf!!!!! (Carbon = 7 tot 10 keer sterker dan staal!!)

Ik heb meerdere keren meegemaakt dat mensen hun vingers in de propellor van een vliegtuig duwde... 1 keer zelfs ernstig, ziekenhuisbezoek en 60 hechtingen waren nodig!!! En een kennis van me is zijn duim kwijtgeraakt door een propellortje...

Kortom, voor iedereen die denkt dat het stoer is om zijn helicopter uit de lucht te pakken... vooral doen! Maar denk vantevoren even na over de gevolgen... Blind worden, verminkt worden, vingers kwijtraken etc etc.

Cheers,

Richard

ps. Denny, je moet dit niet persoonlijk opvatten!! Als jij je helicopter uit de lucht wil pakken is dat jou eigen keuze maar ik wil dit gewoon even gezegd hebben voor alle jongeren op dit forum die ook met T-rex e.d. vliegen! Het is gewoon verschrikkelijk gevaarlijk!!!

Back