T-rex SE

Zijn er mensen die echte vliegervaringen hebben met de SE.Ik lees op runryder dat er toch wel wat problemen zouden zijn,zoals de motorrollagers,schroefjes die niet van al te beste kwaliteit zijn,de swashplate die uit elkaar gaat.Wat ik ook zou willen weten,is dit een echte zenuwpees of kan je hem instellen zodat er ook gewoon mee te vliegen valt.Ik zou hem zeer graag aankopen maar wil wel eerst enige zekerheid over de kwaliteit het gaat toch over €412.

Hallo,

Ik heb helaas geen SE, maar wel een XL ;-) --> www.trextuning.com beschrijft erg veel over de verschillende modellen en problemen. Er zijn wel wat problemen gevonden die op te lossen zijn. Tuimelschijf kun je proberen te delen en opnieuw te lijmen. Of dat voor de SE editie ook zo is, durf ik niet te zeggen.
Daarnaast zijn er wat problemen geweest met het tandriemwiel aan de helikopter kant. Het ding schijnt zomaar van het asje te kunnen schieten. Ik heb een alumium wieltje gekocht zoals ook te lezen is op trextuning. Het plastic wieltje vervangen en ook dat probleem is de wereld uit.

Michel Satoer (zoek even op de site) heeft een SE uitvoering en kan je misschien meer vertellen.

Vliegeigenschappen als ik naar mijn XL kijk, goed. Ik vind het een genot om mee te vliegen, maar ja smaken verschillen. Ik vlieg erg rustig en dat gaat heel netjes en gecontroleerd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Hey ...

Ik heb ook een SE besteld bij eRCmarket.
Vorige week dinsdag besteld en betaald , geconfirmeerd via de mail en
nog steeds geen levering ontvangen . :cry:
Is dit normaal ? Ik bedoel , het moet toch maar van Meise komen hé , is het andere eind van de wereld toch niet ?
Alé , we wachten nog maar wat af .

Iemand ervaringen met deze online shop ?

Luc :xmas:

Hey Luc,

Ik heb er al het één en ander besteld en toch altijd redelijk vlug de waren thuis gehad. Ik denk zelfs dat het je het nummer van het mobieltje van Alex op zijn site terug vind. Super vriendelijk kerel, spreekt alleen Engels, goeie service, nog geen klagen gehad.

Maar Luc, waarom ben je er zelf niet om gereden naar Meise. Ik bestel mijn Wildcat fuel altijd bij Alex en we spreken met hem af en alles kan afgehaald worden en hij is altijd stipt op de afspraak.

Dus goeie ervaringen al mee gehad met deze online shop.

Grtz,
Dirk

Om te antwoorden op de vraag van Laurens,het gaat zeker niet om het uitzicht maar wel om degelijkheid,ik veronderstel dat alu toch beter is dan pvc.Wat betreft betere heli's,u mag ze gerust opnoemen we weten nooit te veel!

Als je het draadje van Satoer doorleest zie je dat er nog veel problemen zijn.

In dezelfde grote kan je beter de gewone XL nemen, die is even goed, bij een crash zijn er alleen minder kosten.

Nog beter om te beginnen is een iets grotere heli. Dit omdat het stabieler is, en dat is de Trex bepaald niet. Voorbeelden van groter zijn: Robbe Spirit, Ikarus Viper, MS composit Stinger, Logo 10 etc. Vanaf die grote zijn ze al stukken stabieler, en allemaal ook 100 of meer euro goedkoper voor de kit.

Laurens ,

Het is niet om mee te beginnen hé :roll:

Mss is de "bling bling " wel niet super echt nodig , ok , maar dat is nu juist het eigenaardige van de zaak.
Iedereen is het erover eens dat het eigenlijk weinig bijbrengt , maar je moet eens naar de meetings gaan.
Dan kun je beter een zonnebril opzetten , je krijgt bijna lasogen van al die blinkende metalen onderdelen 8)
Het lijkt me gewoon een klein tof ding waarmee ik in de tuin kan scheuren , kan ik met de Raptor niet.
Niet meer , niet minder ! :wink:

Anyway , ga die gast morgen eens bellen , emailen blijkt ook niet te werken !?

Luc,

Absoluut is natuurlijk een persoonlijke smaak, ik heb een Trex gehad en en Spirit pro. Spirit pro was VEEL stabieler, en vloog veel beter. Nu heb ik weer een Spirit Li, mn beste heli tot nu toe.

Ik wist overigens niet dat regelaar en motor er al bij zat.

Ik moet toegeven dat ik zelf ook van blingbling hou maar dan wel functioneel en werkend.

Ik hoop volgend jaar een mooi filmpje te hebben waar ik indoor met de Spirit Li rondscheur maar dat weet ik nog niet zeker.

Vaag, Alex reageert normaal gesproken erg snel. Misschien door de feestdagen.

Een paar minpunten van die T-rex SE:

- De zeskanten inbusjes slippen snel door, gebruik dus goed passend gereedschap. Let er op dat je geen tank in elkaar zet maar een microheli
- De swash kan soms eenvoudig uit elkaar. Bij mij zat het in ieder geval goed vast.
- Ik had ergens een rot lager wat ernstige trillingen veroorzaakte
- De passing van het nieuwe lager was niet helemaal optimaal in de metalen blad houder. Dit moest echt met CA vast gelijmt worden.

Verder een erg mooie heli. Ik heb helaas geen ervaring met een standaard XL maar vermoed dat die net zo goed zal vliegen. Het is vooral een erg geil gezicht al dat bling bling, maar of het echt noodzaak is.... denk het niet.

Heb je 250€ teveel in je portemonnee, dan zou ik zeker voor de SE gaan. Maar ga niet op andere dingen besparen. Je kan dan beter voor goede elektronica gaan dan voor bling bling. (dus goede servo's, goede heading hold gyro etc....)

Satoer zei:
De swash kan soms eenvoudig uit elkaar. Bij mij zat het in ieder geval goed vast.

Ja , dit had ik ook gelezen op het Runryder forum , indien toch slecht, dat fixen we wel hé.
Daar raden ze echter groene loctite aan i.p.v. CA lijm.
Michel , hoe heb jij trouwens gecontroleerd of deze goed vast zat ?

Satoer zei:
Je kan dan beter voor goede elektronica gaan dan voor bling bling. (dus goede servo's, goede heading hold gyro etc....)

Volledig mee eens , een extra GY401 is reeds in aantocht !

hey

de SE is erg mooi met al dat alu er op ik kan hem helaas niet betaalen
daarom heb ik maar een gewone gedaan en het vliegt echt strak ik ben dik tevreden met mijn T-Rex ik denk dat zo'n SE nog straker is :wink:

@Luc ja inderdaad hij is altijd erg rap met terug mailen :roll:

peter

Heb Alex aan de lijn gehad :lol:
Blijkbaar een probleem met de Align leveringen.

@ satoer , je hebt een pb'tje :wink:

T-rex SE afgehaald bij alex ! :P
Alles ok .

Nu moet hij van mijn vrouw alleen nog ingepakt worden om onder de kerstboom te leggen :?

Hey Luc,

ik heb een SE gebouwd en ingevlogen voor een vriend, vliegt superstrak.

Geen problemen gehad met het bouwen, en ondertussen heeft deze toch al zo'n 20 tal vluchtjes erop zitten.

De heli vliegt strakker, lees stabieler, dan een raptor 50, en de motor heeft enorm veel power met 3cels lipo.

Ben erover aan het denken zelf zo'n machientje aan te schaffen, maar ik heb op het moment zelf twee trexjes ccpm vliegklaar staan 8)

Eerst zal er eentje moeten verhuizen....

Groetjes

Chris

Hey Luc,

we leven nog hé, we vliegen nog ( bijna ) elke dag, wel trex en hier thuis, maar we blijven in beweging.

Binnenkort steken we de koppen bij elkaar... :)

Groetjes

Chris

Dag iedereen

Ik heb zonet ook een t-rex se besteld en heb geen ervaring met een ccpm afstelling.

Ik heb een FF9 super en vroeg me af welk soort type swashplate ik moet kiezen voor deze.Ik weet dat het 120 graden ccpm is maar verder niet.

Prettige feestagen en een gelukkig nieuwjaar.

Alvast bedankt

Back