T-rex vraagjes van een T-rex nieuweling :wink:

Hallo allemaal!

Ik ga binnenkort een T-rex aanschaffen bij 4rc.nl en ik heb al wat dingen aangeschaft, maar ik heb ook nog wat vragen.

Ik heb al aangeschaft:
3x HS56HB
Futaba 146ip ontvanger
GY401

Ik ga nog aanschaffen:
Trex 450 SE (CDE) zwart
Poly Quest 1800 mAh 11,1 V 3S lipo 20c

En deze staartservo:
Micro servo XT Atom
Zeer snelle micro servo, voor toepassing van bijvoorbeeld de staartaansturing van micro heli's

Transit time/60°: 0,08S
Torque kg/cm: 1,1
Dimensions mm: 20x8x17,6
Nominal Tension: 4,8V
Mechanisms: plastic
Weight: 4,5g

En nu had ik nog een paar vragen.
- Gebruikt iemand deze servo al als staartservo met een GY401 en hoe bevalt hij?
- Moet ik verplicht een ferrietring monteren op de draad van de esc of is dit onzin/niet echt nuttig?
- Zijn er mensen met ervaring met de standaard 430l motor en 35a esc?

Ik hoor heel veel gemixte ervaringen over de 430L motor en de 35A regelaar, maar ik vroeg mij af of er mensen zijn die hem WEL met succes gebruiken, of dat het nuttig is om hem te modificeren (zie: http://www.wavelandps.com/stuff/ )
Ook vroeg ik mij af of je de regelaar in Governer mode moet gebruiken voor 3D of gewoon met een curve/mixers op een hoog (3000?) toerental.

Anyway alvast bedankt voor de reacties!

Cheers,

Rich

Dus niemand gebruikt een ferrietkern op de draad van de regelaar naar de ontvanger?? En niemand vliegt met een T-rex SE met de std. motor/regelaar?

.... :roll:

Als ik hem ergens zou gebruiken dan zou het wel op de draad van de ontvanger naar de regelaar zijn.
Waarschijnlijk gebruik je de BEC van de regelaar, dus alles wat je kunt onderdrukken (aan stoorpulsen van de regelaar zelf) is meegenomen.

Hey Richard,

maak je geen zorgen, een standaard SE met standaard ( 3550kv ) motor en 35A regelaar heeft véél vermogen, je kan er makkelijk piroflips mee aanhouden, dit met 13 tanden pinion en 3 cells 20c lipo's.

Vraag me niet hoe ik dit weet hé :wink:

Groetjes

Chris

Als ik hem ergens zou gebruiken dan zou het wel op de draad van de ontvanger naar de regelaar zijn.

Das dus dezelfde draad als van de regelaar naar de ontvanger die ik bedoelde :lol:
Maar is het in nederland ook normaal gebruik om daar een ferrietkern te monteren of is het onzin? (monteren= draad er minimaal 3x omheen draaien)

maak je geen zorgen, een standaard SE met standaard ( 3550kv ) motor en 35A regelaar heeft véél vermogen, je kan er makkelijk piroflips mee aanhouden, dit met 13 tanden pinion en 3 cells 20c lipo's.

Dat is heel mooi Chris, ik kan niet wachten om het ook te proberen :P

Cheers,

Rich

Volgens mij is dat onzin :P gebruik een goede ontvanger, PCM of berg en zorg maar dat er geen (dikke) draden van je motor of regelaar bij je gyro in de buurt zitten.

He Richard,ook al aan de T-rex? ;-)

Dat is heel mooi Chris, ik kan niet wachten om het ook te proberen

Dat geld voor mij ook hehe,kheb een 2e t-rex kitje op de kop kunnen tikken.
:banana:

Dat word leuk in de zomer.....

Groeten,
Marcel

Hoi Rich ,

Ik heb ook een Trex-SE en heb de draad van de regelaar naar de ontvanger met een ferrietkernspoel ontstoord.
Ik ben er fel van overtuigd dat dit WEL zin heeft ( ik ga nu niet de gehele EMC problematiek uit de doeken doen maar geloof mij op mijn woord dat het wel degelijk een bedoeling heeft !!! )
Als ik één ontvangeringang zou ontstoren , dan zou ik zeker de kabel van de regelaar nemen en liefst zo dicht mogelijk bij de ontvanger.
Als ik het goed voorheb , mag je ook niet alle kabels ontstoren.
Minstens 1 moet ontstoord blijven om het massaoppervlak te vergroten.
("-" draad )

Over het vermogen kan ik nog niet zoveel vertellen ,mijn vorige batterij (1550 mah ) trok nergens op en ik heb gisteren de nieuwe Apache 1900 binnengekregen.
Als het dit weekend een beetje droger wil worden , ga ik ze wel eens proberen en eens de vliegtijd in de gaten houden. 8O

Bye , Luc :D

Hey Luc,

ik haal met de apache 11.1 v 1900 mha zo'n 8 minuten vliegtijd, waarvan 6 minuten "spelen".

Groetjes

Chris

gyro en ontvanger achter onder in en de regelaar zo ver mogelijk naar voren plaatsen .
een pcm of spcm ontvanger doet ook wonderen bij mij dan.
en de draden van de servo`s ook uit de buurt houden van de motor.

Ben vandaag de Trex SE eens gaan proberen op het locale voetbalveldje.
Het ding hovert eigenlijk toch redelijk stabiel ,maar als je aan de sticks komt 8O .
Ik had al wel gehoord dat dit de bedoeling is van de Trex , stabiel maar explosief op de sticks en ..... wooouuuuwwww :lol:
Eigenlijk was er wel een beetje teveel wind voor de kleine , maar ik kon het toch niet laten eens te kijken wat het ding in huis had.
Na even hoveren naar idle up 1 , daar -/+10 pitch en een vlakke gascurve van 75% , vraag me niet hoeveel toeren , in ieder geval ruim voldoende !
Ik weet het wel te zeggen als de tachometer binnen is !!!
Vliegtijd 6.5 min en dan was het vet van de soep ,maar de batterij is nog nieuw , daar kan mss nog wel wat bij .

Woehoe , dit gaat een toffe zomer worden :banana:

Luc

Dat is heel mooi!!

Wat ik mij nog afvraag... heel hard vraag ik dit mij af, al dagen!!

Heb ik ECHT een futaba 9650 staartservo nodig om hard 3D te kunnen vliegen, of zou de servo die ik boven in deze draad noemde ook voldoen? Of zijn er nog andere (goedkopere/kleinere/lichtere) alternatieven?

Het probleem is dat veel mensen tevreden zijn met het ene, andere mensen met het andere. Vaak is er geen ervaring met beide en is het allemaal hear-say... Ik wil weten of je met HS56 of iets wat gelijk is aan de bovengenoemde servo ook hard 3D kan vliegen.
Hier bedoel ik mee: Hard achteruit vliegen, hard op de kop achteruit vliegen, backward loops, flipping loops, backward rolling circles, piroflippen... etc etc

Cheers,

Richard

Hey Rich,

Ik heb het ook maar van "lezen" maar als je zo een uurtje of 4 tijd hebt en je leest alles op het RR forum i.v.m. de HS56 op de staart kom je globaal tot volgende conclusie ( ik althans )

- voor het gewone rondvliegen en licht 3D werk , HS 56 OK !
- voor het harde werk , 1 servo : S9650 !

Dit is voor mij de conclusie uit zowat , hmmm , héééél veel posts.
Ik denk dat er waarschijnlijk mensen gaan reageren die zeggen dat de HS56 zeker voldoet ,maar hiervoor weer 20 stuks van anderen die zeggen dat de 9650 zoveel beter is.

Ik kom nog toe met de HS56 , maar als ik van u was (zoals ik je al zien vliegen heb :wink: ) en je kan het betalen ---> ga voor de 9650 !
Als je het niet doet ga je jezelf de hele tijd lopen afvragen of de 9650 toch niet beter is , kortom , je gaat die toch plaatsen , want je moet het weten ! Juist ?
Spaar dan de centjes van de HS56 uit en ga ineens voor de 9650 !

...just my opinion :D

Luc

Ik heb al wel 20 uur gelezen op zo'n beetje ALLE fora en kwam ook tot die conclusie.

MAAR!! ik lees ook vaaaaaaak dat ze alleen de ene gebruikt hebben, of dat het veeeeeel beter is... maar de persoon die dit claimt kan niet eens 3Den....

Dus ik wil graag info uit de eerste hand van Chris bijvoorbeeld :wink:

Cheers,

Rich

Ik weet dat Chris ook de HS56 gebruikt i.s.m. de GY401.
Ik weet ook dat hij daar tevreden over was , dit heeft hij me althans eens verteld in een mail.

Nu maar hopen dat hij eens antwoord hé !

:D

Die S9650 servo's zijn echt huge voor een T-rex. Ik gebruik die servo's in mijn Logo 10 op de swash (en die heli is 3 keer zo groot).
Gebruik zelf de HS 56 op de staart van de T-rex. Ben geen keiharde 3D-er. Als de staart netjes op zijn plek blijft als ik ineens vol pitch geef vind ik het prima.

Jaja Luc,

net zoals je schrijft, ik ben héél tevreden over de HS56, alleen de prijs.. tenzij natuurlijk bij Albatros.

De FS60 robbe servo is ongeveer de gelijke van de HS56, even snel, en zelfs iets sterker, in het vliegen voel je amper het verschil, deze zitten in mijn tweede ondertussen overleden trex :oops:

Groetjes

Chris

Ik ga met een GWS NAro ff/bb/j aan de slag i.c.m. een gy401. Deze (zeg maar: dit servootje) is snel en voldoende torque..op de cyclics komen deze ook.

specs:

NARO+F HP BB
size: 22.2x11.0x24.95
weight: 10.00
speed 4.8v/60:0.10
torque kg/cm: 1.70

o, ja: de prijs is via ebay $66,30 voor 4 stuks, inclusief verzending.

Zo ik heb besloten.

2x Thunder Power 2100 Pro-Lite's zijn onderweg, incl. TP Balancer.

En ik ga deze servo gebruiken op de staart:

Micro servo XT Atom
Transit time/60°: 0,08S
Torque kg/cm: 1,1
Dimensions mm: 20x8x17,6
Nominal Tension: 4,8V
Mechanisms: plastic
Weight: 4,5g

Hij is 0,1kg slapper dan de HS56 en 0,04s sneller dus ik vermoed dat hij het wel goed gaat doen. Het is even hopen dat de tandwielen niet erg hard slijten/snel kapotgaan... maar dat zie ik vanzelf.

Cheers,

Rich

Back