t rex

• Topicstarter Topicstarter grolleman
  • Startdatum Startdatum
G

grolleman

Guest
He heli piloten,
Ikheb een t rex se waarmee ik een ontvangstprobleem heb.
Inmiddels 3 verschillende ontvangers geprobeert maar de ontvangst blijft maximaal 80 meter.
Dit was niet goed genoeg gisteren heb ik hem ook platgevlogen daardoor.
De ontvanger en antenne heb ik alle plekken al gegeven maar het wordt niet beter.
Ik heb al wel een ferriet kern om de kabel tussen de ontvanger en de regelaar gedaan helpt ook niets.
Ik heb nog niet een pcm ontvanger geprobeert trouwens.
Ik heb nog een vraag kun je in een hitec hs 56 hb ook tandwielsetjes bij kopen anders wordt een crash wel heel erg duur.
En de heli en nog eens 2 nieuwe servos ben ik niet blij mee.

Hoi Henk,

Dit ga ik zeker proberen het is een heel leuk ding wat gewoon moet vliegen toch.
Moet je de antenne nog op een speciale manier weg laten lopen?
Met een normale ontvanger moest je hem schuin naar voren laten lopen.

hoi Grolleman,

Ik heb de Trex nog niet binnen maar wel erg veel over gelezen. Wat betreft de antenne, veel mensen gebruiken een stuk brandstof slang (van nitro rc auto's zeg maar) om het eerste deel van antenne (van receiver) te bedekken. zorg dat je antenne geen alu OF/EN Crabon raakt! carbon geleid namelijk ook "statische stroom" (?? hoe zeg je dat..)

zo als ik gezien heb laten veel mensen dus hun antenne (ervanuitgaande dat je receiver achterop zit) van achteren door een stukje benzine slang naar voren de skid, door de antenne tube naar achteren.. lastig uit te leggen.

een heel goed Forum voor de Trex is helifreak.com daar kan je ook veel filmpjes neerladen (downloaden..) over hoe een Trex in mekaar gezet moet worden. Finless is zo'n beetje de goeroe van de Trex...

hoop dat het lukt! en jep de 146IP is de "beste" ontvanger.

Hoi Daan,
Ik heb effe gekeken bij helifreaks.
Ik had alles wel goed gedaan dus misschien met een betere ontvanger dat het allemaal wel goed gaat.
In een van de fotos zag ik wel dat iemand een extra koeling om de motor had gemonteerd of dit echt nodig is ik weet het niet.
Bedankt voor de info met elkaar weet je gewoon meer dan alleen.
Het kan een hoop ellende schelen toch.
Groetjes Arjan Groleman

ja zo'n koelfin is wel nodig. maar goed net als ik eerder zei ik ga gewoon op "finless" af en die raad het ten zeerste aan. en dus maar meteen erbij besteld.

succes ermee!

Hoi Daan,

Kun je die ook bestellen bij heliparts.
Je hebt het over een koelfin bedoel je daar het extra aluminium ding mee die je om de motor kunt bevestigen.
Groetjes arjan

Ik kan hem zo snel niet bij rcheliparts vinden. heb zelf alles eigenlijk uit de states laten komen..
helihobby.com
readyheli.com
maar weet zeker dat ie in NL ook te krijgen is.

Daan

Hoi Daan,
Ik vraag het wel even bij heliparts.
Al met al heb ik behoorlijk wat dingen nodig 19 dingen tot nog toe.
Ik heb ook wat nodig voor voor r90se en de r50se.
Ik wil met wat lichtere paddels gaan vliegen kijken of hij wat sneller rolt.
Op dit moment vlieg ik met de raptor 50 met maximale uitslag dus dan moet je wat.
Of kiezen voor digitale servos die wat sneller zijn.
Groetjes Arjan

met snellere servo's bereik je niet veel als je de originele paddles blijft gebruiken

Ok andere paddels dus, is ook veel goedkoper.
Bedankt voor de tip.
Arjan

ik heb ook storing gehad met mijn trex na 10 vluchten ging hij zo de grond in heb hem weer op gebouwd met dezelfde ontvanger en geen last weer gehad groet gerrit

Back