t12 fg idle 1 en 2 verhogen

hallo mensen
ik heb een t12 fg , en ik vlieg 90er brandstof .
nu wou ik in mijn idle 1 en 2 , maar vnl in 1 , de idle up kunnen verhogen en verlagen qua toerental .
aangezien de zender zelfs 3 idle ups heeft , maar mn vast schakelaar (altijd geweest , ook bij andere zenders ) maar 3 standen heeft , dus normaal, idle 1 en idle 2 .
dus hoopte ik dat ik middels de draaiknop sg , een hoger en lager toerental kan krijgen .
in het throttle menu , is alleen een mogelijkheid om de curve rond midstick te beinvloeden middels draaiknop . alsook een atv achtige functie die de werking aan de onderkant en bovenkant kan limiteren .
mijn vraag is dus , is wat ik wil mogelijk , en hoe ?
mvg ferry

Hallo Ferry,

Bijna alles is mogelijk met de zender,maar 1 ding snap ik niet
waarom wil je de gascurve's veranderen (in vlucht neem ik aan) met een draai gever?
Als je een goede gas curve heb in gesteld in je Idl's moet dit toch goed werken?
gebruik je ook een govenor??
alle schakelaars,draaiknoppen e.d. kan je allemaal afstellen met bepaalde functies,maar waarom je een throtle curve wil veranderen in vlucht is me een raadsel
Ik vlieg zelf met Govenor en in het govenor menu kan ik in het sub menu(dat kleine menuutje rechts onder in je beeld) een draai gever programeren om meer en/of minder toeren te laten draaien met een aantal % zowel hoger als lager toeren tal met bijvb.+50%
Dus als ik in govenor vlieg Idl1 met een ingestelde waarde van 1750 en wil eigelijk 1800 hebben dan draai ik aan de regelknop in het midden van de zender naar rechts en dan heb ik 1800rpm draai ik helemaal naar links dan heb ik 1700rpm maar dit werkt dus alleen met een govenor

Zoals jij dat wil wil je een bepaald punt van je throtle curve veranderen met een draaigever en dat is volgens mij zonder govenor niet mogelijk
Als je dit kan veranderen dan zou je het hele curve bereik veranderen en niet een bepaald punt van de curve die je hoger of lager zou willen hebben.

Ik zou gewoon een goed gascurve programmeren in je Idl's en lekker gaan vliegen met je heli(als je geen govenor heb anders kan je het wel veranderen de gascurves met govenor in je govenor menu)
er zijn wel manieren om dat te doen en dat is door verschillende modellen te programmeren en dan te schakelen tussen deze modellen met d/r combischakelaar e.d. maar dat is een heel gedoe om te programeren
gewoon een goede gascurve programeren en vliegen,of een govenor aan te schaffen en dan kan je het eenvoudig de toeren tallen wel veranderen

Gr
Jeroen

hallo jeroen
ik wil de curves niet veranderen , maar de gehele gascurve zoals die voor de betreffende idle mode geprogrameerd is , omhoog halen of naar beneden brengen middels de draaiknop .
typish voor omstandigheden als vandaag , er was veel wind , dus ik wou iets meer toeren op de kop , om de zelfde karakterastieken te hebben als 2 dagen geleden , toen ik in windstil vloog .
ik kan daar natuurlijk idle 2 voor opofferen , maar daar vlieg ik soms in , en die staat op knalhard zegmaar .

heb jij ook een t 12fg ? want in de throttle menu , kun je middels de rate optie dus de curve qua vorm hetzelfde houden , maar hem wel omhoog of omlaag stellen .
ik hoopte dus dat ditop een schakelaar toe te wijzen was , maar dank het dan niet .

ps ik vlieg niet met govener , wel gedaan , maar ik wil zo weinig mogelijk aan mn heli .

hallo jeroen
ik wil de curves niet veranderen , maar de gehele gascurve zoals die voor de betreffende idle mode geprogrameerd is , omhoog halen of naar beneden brengen middels de draaiknop .
typish voor omstandigheden als vandaag , er was veel wind , dus ik wou iets meer toeren op de kop , om de zelfde karakterastieken te hebben als 2 dagen geleden , toen ik in windstil vloog .
ik kan daar natuurlijk idle 2 voor opofferen , maar daar vlieg ik soms in , en die staat op knalhard zegmaar .

heb jij ook een t 12fg ? want in de throttle menu , kun je middels de rate optie dus de curve qua vorm hetzelfde houden , maar hem wel omhoog of omlaag stellen .
ik hoopte dus dat ditop een schakelaar toe te wijzen was , maar dank het dan niet .

ps ik vlieg niet met govener , wel gedaan , maar ik wil zo weinig mogelijk aan mn heli .

Hoi
Wat jij wil gaat idd niet de offset van de gascurve middels een draaigever veranderen.
je zou in normal een lagere toeren tal in kunnen stellen,Idl1 iets hoger idl2 nog iets hoger en idl3 voor het betere knal en rag werk oid
Het enige is idd dat je met de draaigever het toerental in het midden gebied kan verstellen of net als ik met gov in het govenor menu,submenu extra fine tuning kunnen regelen(+20/-20)

ik zou dus gewoon normal,idl1,idl2 en idl3 programmeren
uuhh ja ik heb ook de t12fg en de t8fg en de dx6

S6

Jeroen

Herstel:

Ik zet net een beetje te oefenen in de zender

Als je in het gascurve menu zit pagina 2 daar kan je de gever bijvoorbeeld rd aanzetten, met een rate van max +30
dan in dat zelfde menu de mode op norm zetten(staat standaard op ctrm)
dan terug gaan naar pagina 1 waar je curve staat en als je dan draaid aan de rd gever dan gaat het hele curve bereik naar boven of beneden

is dit iets wat je wil?? dus je hele toeren bereik veranderd dan dus ook je lage toeren en dat wil je weer net niet hebben met landen oid
je kan deze instelling overigen voor normal en de idl1,2,3 in stellen

Gr
Jeroen

he jeroen , dat is hem !
heb even ziten piellen , maar dit doet precies wat ik wil ! dank je dat je de moeite nam om te helpen .
btw , zat er bij jouw ook een witte handleiding bij ter grootte van een a4 ? in de mijne staat het menu er fout in , zo heeft het throttle menu in de manual maar 3 bladen , en in de zender 4 .
gelukkig kan dit met de zender dus , al met al een super zender vind ik .
nogmaals dank . mvg ferry

Graag gedaan hoor,

Ik heb in het begin ook heeel veel problemen gehad met instellen van de zender maar heb gewoon een losse ontvanger gepakt en wat servo's en een test modelletje gemaakt en wat gaan oefenen met de zender
dit "probleempje" was binnen 5 min gevonden door gewoon wat er mee te spelen en te veranderen,daar leer je de zender veel beter mee kennen dan een manual waar ik er 3 van heb,engels,duits,nederlands en 1 digitaal ned(intresse dan moet je even via de pm je e-mail adres geven dan kan ik die toe mailen)
Welke software versie gebruik jij?? ik heb nog de 2.1ned versie in de zender zitten indien gewenst kan ik je deze ook mailen
V3 gebruik ik niet want deze is eigelijk het zelfde als de 2.1versie en wat er nieuw in V3 staat gebruik ik niet.

Gr
Jeroen
en geen dank hoor

ok , ik heb nog de 1.3 versie erin zitten . ik zag eigelijk geen reden om te updaten .
ja het is een hele fijne zender , maar als je hem uit de manual moet leren kennen , dan maak je borst maar nat . lijkt wel alsof het een google vertaler is die het vertaald heeft ( zou me niet verbazen )
weet jij of het uberhaubt zinnig is om te updaten , als je zoals ik maar 20 % van de zender gebruik ? ( enkel simpele heli instellingen ) ?
mvg ferry

idd het is net een laptop maar door veel te oefenen leer je de zender wel een beetje kennen,
ik heb zelf update 2.1Ned er op staan en bevalt goed
iets meer mogelijkheden maar zie het nut niet van V3 in omdat deze een 3gyro menu heeft voor de FBL750 type maar die heb ik toch niet dus voor mij niet raadzaam
als je mij je mail adres even geeft dan mail ik het bestandje wel even door
is een zip bestand V2.1 nederlands indien interesse

Jeroen

Ik vlieg ook heli met de T12FG, heb in het begin er ook veel problemen mee gehad maar dankzij Jeroen ben ik er aardig uitgekomen:D:D:D

Ik kan nu alles met deze zender, en je hebt een groot LCD Display en hij ligt lekker in de hand!!!

Ik heb gewoon de Idle goed geprogrameerd en werkt super!!!
Trouwens ik vlieg alleen in Idle1, daar kan ik al aardig wat figuurtjes in 3Den.

Vlieggroeten:

Arjan

Nu ik trouwens toch zo bezig ben met de zender heb ik toch maar update
V3.0a nederlands erop gezet nu kan ik dat iritante piepje teminste uitzetten:rolleyes: als je aan de rotary knop draaid
Ik heb hier een papegaai zitten en die doet ondertussen alle piepjes na van de zender,stom beest:D

S6 allemaal
mocht er wat te vragen zijn hoor ik het wel

Gr

Jeroen

ik heb hem jeroen , dank je , ga er van de week eens inkijken of het wil , maar niet nu , want ik ga morgen vliegen )
zeg , heeft iemand van jullie die backlight mod gedaan ? ik zie er weinig meer , maar toen ik de zender kocht [2008 ] toen hoorde ik er meerdere over , er zou iets in de handel zijn dat je er vrij gemakkelijk in kon freubelen , en dan had je een blauwe , goed afleesbare backlight .
mvg ferry

Laatst bewerkt:
Back