T14SG flaperons instellen

Discussie in 'Model elektronica' gestart door corsairk, 9 mei 2017.

  1. corsairk

    corsairk

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    558
    Locatie:
    Kinrooi - België
    Ik probeer al enkele avonden :frustie: tevergeefs flaperons in te stellen in mijn zender, een Futaba T14SG met de laatste update (7.0). Mijn ailerons worden aangestuurd door 2 kanalen en ik zou deze dus perfect moeten kunnen instellen. Bij mijn "modelmenu" ga ik naar "cambermix" en ik dien dit actief te maken doch bij het instellen springt dit telkens op "inh" of "off" ipv "on" en ik krijg dit op geen enkele manier omgezet. Ook na het aanduiden van een schakelaar of slider blijf ik steeds "off" behouden.
    Momenteel heb ik de functie "airbrakes" ingesteld maar deze kan ik slechts in één stand verzetten en kennen enkel "on" of "off", dus niet exponentieel. Ik zou graag de flaperons op slider "LS" zetten zodat ik bvb. halve flaps kan gebruiken bij opstijgen en volle flaps bij landing.
    Weet iemand van jullie waarom ik de "cambermix" niet op "on" krijg ?

    Alle hulp is welkom

    thx,
    Ronny
     
  2. patrickw

    patrickw

    Lid geworden:
    5 feb 2016
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Deventer
    Welke regio woon je ??
    Gebruik de zelfde zender
    Mvg
    Patrick
     
  3. Evert C.

    Evert C.

    Lid geworden:
    21 nov 2013
    Berichten:
    1.259
    Locatie:
    Rotterdam
    Zijn gegevens zeggen 'Kinrooi, België.
     
  4. patrickw

    patrickw

    Lid geworden:
    5 feb 2016
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Deventer
    Okee , had ik niet gezien
     
  5. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    REO
    Google eens op Malcolm Holt en/of zoek in YouTube op 'Futaba 14SG flapperon'. Met name de handleiding die Malcolm (Engelstalig) heeft geschreven is super.

    groet,

    Erik
     
  6. corsairk

    corsairk

    Lid geworden:
    22 jul 2009
    Berichten:
    558
    Locatie:
    Kinrooi - België
    Hoi Erik,

    bedankt voor je reactie, gegoogeld had ik al maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Ik ga de handleiding van die Malcolm eens downloaden en ga zien of ik hiermee wijzer wordt.

    grts,
    Ronny
     
  7. Didier Neefe

    Didier Neefe

    Lid geworden:
    10 jul 2011
    Berichten:
    263
    Locatie:
    Voorburg
    hallo allen,

    Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan met mijn T14SG nu ik mijn DLG wil over zetten op deze zender ipv mijn T9CP. de T9CP heeft een mooie functie genaamd Flapperon (een veel oudere zender) waarom hebben ze dit niet ook gewoon in de T14SG? net als de functie Airbrake ook die mis ik op de nieuwere zender...
     

Deel Deze Pagina