T2M cobalt motor Hapert

Twee van onze leden heeft problemen met deze motor.
mo00009.jpg

Motor: van T2M racing products, air power, cobalt motor, bestelnr.
490506.
Gekocht bij Staufenbiel in duitsland

Opstelling van de motor:
- De motor loopt op 6 cellen (3000mAh, Sanyo)
- De prop is 8.5 *4.5
- Regelaar (merk weet ik niet), maar de regelaar is geschikt voor 50A Constant.
- Motor trekt 20A (in de lucht dus -20% is dus 16A)

Het probleem:
Als de motor word aangezet doet hij het gewoon goed, na een onbepaalde tijd, (De eerste keer na +- 3 min daarna verschillend) stopt de motor met draaien. De servo's werken dan nog wel (via de bec functie). Zet je de knuppel weer in de uit stand en dan weer aan dan werkt hij weer. Naarmate je vaker omhoog gegaan bent met je motor, hij dus meer heeft gedraait, doet zich dit steeds vaker voor.
Dit probleem hebben dus twee van onze leden, met hetzelfde typen motor, maar een andere regelaar, andere cellen, accu, ontvanger, zender.
Mijn vraag aan jullie is of dit probleem bekend is met deze motor en wat je er aan kunt doen, als er wat aan te doen is natuurlijk :? .

Om een aantal dingen uit te sluiten. Het Amperage is gemeten dat is 20 Ampere, zowel de motor als de regelaar kunnen dit makkelijk aan.
Het voltage van de cellen als ze met 20A belast worden valt niet onder de 1 volt per stuk. Een andere regelaar, ontvanger, accu, zijn al geprobeerd, maar het probleem blijft zich voortdoen.

RaRa wat moet er gedaan worden om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt, Maarten.

6 cellen is meestal net te weinig om met een BEC regelaar te werken. Probeer het eens met 7 cellen en een wat kleiner propje om de stroom hetzelfde te houden.

ik denk ook dat het aan de cellen ligt. celletje erbij moet het verschil denk ik wel maken

Dan zal ik vragen aan het clublid of het daaraan ligt. Volgens mij had hij er eerst 8 cellen aan hangen, maar dacht dat hij met die prop en 8 cellen te hoge stroom zou trekken. En het probleem zich toen ook voordeed.

Back